ניהול משאבי אנוש מבחן בית
קורס 10279 , ציון 91
מבחן
מבחן בית בניהול משאבי אנוש ציון 91 . סמסטר 2024א' של האוניברסיטה הפתוחה.
דף זה מכיל את כל העבודות בתקשורת מסוג מבחן.
מבחן בית בניהול משאבי אנוש ציון 91 . סמסטר 2024א' של האוניברסיטה הפתוחה.
מבחן בית בקורס יריבים או שותפים- יחסי דמוקרטיה ותקשורת. ציון 92.
מבחן בית בקורס יריבים או שותפים- יחסי דמוקרטיה ותקשורת. ציון 92.
חלק א )40 נקודות( עליכם לענות על שאלה 1 – שאלת חובה. שאלה 1 קראו את הטקסט המצורף )חלק מכתבה שהופיעה באתר של משרד החינוך. .)https://kids.gov.il/pages/3339 )10 נק'( א. תארו את עיקרי הכתבה במילים שלכם. בהמשך, הסבירו את הקשר בין הכתבה לבין נושא שנלמד בקורס. השתמשו במושגים שנלמדו בקורס. נושאים שנלמדו בקורס לדוגמה: הגישה הפרשנית, […]
תיאוריית הפונקציונליזם – על פי תיאוריה זו החברה היא גוף אחד גדול המורכב מחלקים שונים התלויים זה בזה, הם פועלים יחדיו על מנת להמשיך את התפקוד התקין והיציב של החברה תוך כדי שיתוף פעולה והדדיות. תקשורת ההמונים היא כלי חיוני בחברה, היא תורמת ליציבות החברה, היא מקשרת בין החלקים השונים בחברה ונותנת מענה לצרכיה בכך […]
קלאסיקה בחקר התקשורת: מבט מחודש "קלאסי" – מקור המושג בלטינית, ומשמעו המעמד הגבוה ביותר מבין חמשת המעמדות בחברה הרומית. במאות המאוחרות יותר, הביטוי "קלאסי" התלווה לתיאור סופרים דגולים, ובתקופת הרנסאנס מדובר היה בסופרים מוערצים. המושג "קלאסי" הינו מדרגה עליונה, נחשב לבעל ערך, מופת בתחומו (יצירה קולנועית, מוזיקלית, ספרותית), יצירות בעלות משמעות ורלוונטיות לאורך זמן, גם […]
מילון מושגים נושא 1 מבוא: ריאליזם – סרטים בהם התוכן חשוב על הצורה. אמצעי המבע מאופיינים בשימוש שמרני של היוצרים. הסרטים בנויים בצורה, שהאשליה תשמר ולא תיחשף שום מניפולציה. הסרט מציג תמונה אובייקטיבית של העולם הממשי כפי שמבין הצופה. היוצרים מעלימים את אישיותם ואין הבחנה של סגנון. בסרטים ריאליסטים ישנו ניסיון של שעתוק המציאות באופן […]
לשון חברה ותרבות כיצד עוסקים בתקשורת בחיים (על פי רולן בארת תמונה, מוזיקה וטקסט): מוזיקה- תקשורת באמצעות צליל וסימנים מוזיקליים אימג' (דימוי)- תקשורת ויזואלית. טקסט- נושא הקורס. תקשורת באמצעות כתב סימנים שהיא כתב הסימנים הטבעי של השפה. הקורס הזה מתמקד בשאלה איך מתקשרים באמצעות טקסטים. באיזה מובן השפה המילולית מאפשרת ליצור תקשורת חברתית ומאפשרת לנו […]
חמישה עמודים עם כל החומר של הקורס- בג"צים וחוקים ופירוט קצר של כל בג"צ. עושה סדר מטורף למבחן- מפתח חובה לכל נבחן!!! דוגמא לבניית הטבלה: חוק חופש המידע (עמוד 34) · בג"צ קול העם נ' שר הפנים (עמוד 20)- מתייחס ומעגן את חופש הביטוי כזכות. מבחן הוודאות הקרובה נולד בבג"צ קול העם. · בג"צ כהנא […]
תקשורת ודעת קהל סיכום קורס מהי דעת הקהל? נושא בעל משמעות ציבורית, אם זה נושא פרטי כלשהו לגביו ניתן לגבש דעה פרטית או מפחית אבל לא דעה של דעת הקהל כולו. זה מיצג סיכום של דעות של כלל הציבור, של חלקים שונים בציבור, כגון: גברים, נשים, ערבים, יהודים וכו'. לדעת קהל יש משמעות ציבורית בניגוד […]
תקשורת כתרבות סיכום מלא של הקורס פרק א: מקומה של התרבות בחיינו מהי תרבות? קיימות שתי גישות עיקריות ל"תרבות" – 1 . התרבות היא מיטב הטקסטים הקנוניים שיוצרים בני אדם. 2. הגדרה נוספת לתרבות מגיעה מהמחקר האנתרופולוגי שם היא מתוארת כ"כל מעשה ידי האדם". גישה זו יושמה בעיקר במחקר של חברות פרימיטיביות, אך מתאימה לחקר […]
הפקולטה למדעי החברה החוג לתקשורת מודל האובייקטיביות במבחן מוגש במסגרת הקורס "גישות ומודלים בעיתונות" שנת הלימוד תשס"ד סמסטר ב' תאריך הגשה : 1.7.04 תוכן עמ' נושא 2 מבוא 2 אובייקטיביות במישור הפילוסופי 4 אובייקטיביות עיתונאית 5 כלים לשמירה על אובייקטיביות 7 ביקורת על מודל האובייקטיביות 7 העיתונות החדשה 8 […]
סיכום קורס במבוא לתקשורת המונים בישראל פרק 3- מושגים ומודלים של תקשורת ההמונים: מושגים:4 מאפיינים של תקשורת ההמונים: תהליך התקשורת- מדובר על המסר שמגיע מהמוען לקהל/אופי היחסים שבין מוסד התקשורת לקהל ההמונים. המוענים מעבירים את המסר (תוכן סטנדרטי) לקהל אשר מתפקד כנמען. אופי הקשר שבין המוענים לקהל הינו חד כיווני, חד צדדי ובלתי אישי. כלומר, […]
מושגי יסוד של הקורס- רלוונטים לכל היחידות: לאומיות-תופעה של תחושת זהות משותפת ושייכות- זיקה לעם/לשטח ותרבות. שאיפה לריבונות עם מאפיינים משותפים, כמו: דת, מסורת ומיתוסים. 2 גישות לניתוח לאומיות-1.הגישה הפרימודיאלית-תפיסה ישנה שלפיה ההיסטוריה של האנשים בעבר מהוויים בסיס לקיומן של אומות מודרניות ויוצרות את הלאום בהווה שנובע ונבנה עקב שורשים אתניים, כמו: ערכים וזכרונות ומיתוסים […]
סיכום סופי למבחן- תשובות מובנות לשאלות לפי יחידות הלימוד: יחידה 3- באופן כללי- תוספת של קבוע גילו שכל נבדק העלה את ציונו ב-10 נקודות מציונו כפי שנתקבל במיון הראשוני: מה יהיה גודלו (ערכו המספרי) של מקדם מהימנות זה? ßההבדל בין 2 מערכות הציונים הינו תוספת של קבוע שאין לו שונות, ולכן הוא לא משפיע על […]
פרק א':הגדרות של דעת קהל. הגדרת דעת קהל:התייחסות של הציבור כלפי נושא מסוים בעל משמעות ציבורית השנוי במחלוקת. בכדי שתיווצר דעת קהל לפי כספי צריך 5 תנאים: 1.נושא השנוי במחלוקת-היווצרות דעת קהל נוצרת בגלל חוסר הסכמה ההנחה שאם יש נושאים,שיש לגביהם קונצנזוס אז לא תיווצר סביבם דעת קהל לפי התנאי הזה חשוב להבין שדעת הקהל […]
סיכום סופי למבחן רשימת מושגים פרק 1: פסיכולוגיה חברתית: חקירה מדעית של האופן שבו אנשים חושבים, משפיעים ומתייחסים זה לזה. הבניית מציאות: אופן פירוש המציאות המשתנה מאחד לשני. סיטואציה זהה יכולה להתפרש אצל אחד כדבר חיובי ואצל אחד כדבר שלילי ובכך אנחנו יוצרים לעצמנו מציאות. עיבוד קוגניטיבי דואלי: החשיבה שלנו מורכבת מרמה מודעת ושקולה ומרמה […]
קלאסיקה בחקר התקשורת הקורס בנוי מחמישה שערים- כל שער מייצג אסכולה שמייצגת את אמצעי תקשורת ההמונים: 1. אסכולת קולומביה 2 . אסכולת פרנקפורט 3 . אסכולת שיקאגו 4 . אסכולת טורנטי 5. אסכולת בירמנינגהם כל שער מורכב ממאמר קאנוני+ מאמר תגובה. המשולש הקאנוני: הערצה ß מהפכנות ß רלוונטיות. קלאסיקה- יש מוזיקה קלאסית, ספרות קלאסית, מחול […]
סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט / 2012 רקע לחומר תקשורת מקוונת הינה תקשורת באמצעות מחשבים, הכוללת מגוון של אמצעי ביטוי: מסרים מידיים, מיילים, פורומים, משחקים מקוונים ועוד צורות מגוונות רבות של תקשורת אנושית, ישירה, עקיפה, פרטית או ציבורית. עם הזמן, השימוש והנגישות לאינטרנט רק הולכת וגדלה. מאמר מס' 1: השלכות חברתיות של רשת האינטרנט – social […]
וסטרגארד ושרודר (1985) טקסטואלי ניתחו את ייצוג התפקידים המגדריים בפרסומות שהופיעו בכתבי עת לנשים וגברים. בפרסומות המיועדות לנשים, העלו 4 אידיאליים נשיים החוזרים על עצמם: אידיאל הביתיות: מוצגות כנשים וכרעיות. אידיאל היופי: טיפוח הופעה החיצונית כדי להיות ראויה ולקבל את אישורו של הגבר. האישה עצמאית: מאמצת את דפוסי העולם הגברי ופועלת באופן רציונאלי ונטול רגש […]
זכויות יוצרים – נקודות עיקריות ü הגנה באמצעות זכויות הקניין הרוחני מתייחסת ליצירה האינטלקטואלית כשלעצמה ולא לאובייקט הפיזי. ü הקניין הרוחני כולל: זכויות יוצרים (יצירות תרבותיות), פטנטים (המצאות טכנולוגיות), סימני מסחר (צירוף אותיות או סמלים המייחדים מוצרים או חברות), מדגם (זכויות על צורה חיצונית של מוצר הניתנת לשכפול תעשייתי). ü קיים מתח מתמיד: מצד אחד […]
תרגול שיטות מחקר ב' תרגיל מס' 1 2 4.2.10 מאמר: מקרה בוחן של סיקור אונס בעיתונות הישראלית / הגר להב איך בתור חוקרי תקשורת ניתן לסייע בחקר כמו האונס ברמת השרון? נבדוק איך המקרה הזה סוקר באמצעי התקשורת. זה חשוב לדעת איך הוא סוקר בעיתונות מפני שיש כל מיני דרכים להציג את הנושא. הרבה שנים […]
שכנוע תעמולה והתנועה הנעה "רשות השידור" / סידני לומט 1976 הטלוויזיה היום נמצאת בכל מקום ואין מנוס מהעוצמה של התמונה הנעה בתוך חיי היומיום שלנו. ההעדפה לטלוויזיה נובעת מזה שאנחנו מוצאים בה הרבה סיפוקים חברתיים עד כדי כך, שאנשים מוכנים לוותר על דברים רבים למענה. התמונה הנעה נותנת תחושת מוכרת ויוצרת חוויה אינטימית עם מישהו […]
שאלות ותשובות לפי הפורטל 1 . מדוע איננו מפנימים וזוכרים את כל הגירויים החזותיים אליהם אנו נחשפים, אלא רק מעטים מהם? גירויים מורכבים ומסובכים קשים יותר לקליטה לעומת גירויים פשוטים ונקיים. מיותרות העין שלנו היא כללית והיא בוררת מתוך שלל הגירויים את אלה שניתן בקלות רבה לקלוט. ככל שאנו מיטיבים לתפוס, אנו מיטיבים לזכור. (התרבויות […]
תכנון וקבלת החלטות – סיכום למבחן קבלת החלטות היא בחירה בין מספר אפשרויות. המימד הרגשי הוא המשמעותי ביותר בהתלבטויות שלנו. ככל שמרגישים שמחיר ההחלטה כבד יותר, כך תהליך ההחלטה מושקע הרבה יותר בחשיבה ובאמוציות. תהליך קבלת ההחלטות אינו קל שכן יש פחד מתמיד מההשלכות העתידיות. קושי נוסף הוא שאנחנו צריכים לבחור בין חלופות וברוב המקרים […]
אסתטיקה – סיכום למבחן מודל סינכרוני: מוען > מסר > נמען. אין קשר לזמן. המוקד הוא המסר העובר תהליך ארוך של עיבוי אסתטי. מודל דיאכרוני: אמנות הקלאסית (יוון העתיקה) > אמנות רומנטית > אמנות מודרנית > אמנות פוסט-מודרנית. חוויה מרכזית של המוען – פונקציה רגשית (תקופה רומנטית). חוויה מרכזית של הנמען – פונקציה פאטית (המטרה […]
אתיקה – סיכום למבחן שני מובנים למושג אתיקה: 1 . כללי התנהגות, נורמות – מה מותר ומה אסור? מה נכון ולא נכון? איך עליי להתנהג? מה מוצדק ומה לא? מהו הטוב שיש לשאוף אליו ומה הרע שיש לסלוד ממנו? מה יש לעשות כדי שחיי יהיו מאושרים? גם ביחס לאחר. 2 . אתיקה של מידות – […]
תשובות מבחן בית 1 – בלעדי הערכים חירות ושוויון הדמוקרטיה אינה יכולה להתקיים, לא כצורת ממשל ולא כערך. השוויון הוא יסוד עיקרי בתפיסה הדמוקרטית המודרנית , הוא ערך שמקורו באדם, פרי רוחו , והוא תבוני והסכמי . ערך השוויון בפני החוק – כולם שווים ללא הבדל דת גזע ומין לאום ,השקפת עולם פוליטית בפני החוק. […]
תקשורת המונים סיכום למבחן יחידה 1 – תקשורת תקשורת בין-אישית ותקשורת המונים אסכולת התהליך מודלים תהליכים מעונינים בתהליך החברתי של שיגור מסרים וקליטתם. במודלים אלו עומדת התפיסה של תקשורת כתהליך של השפעה על מחשבתו והתנהגותו של קולט המסר. השאלות המרכזיות שעולות מתייחסות לגורמים המסייעים להשגת השפעה – בחירה מוצלחת של ערוץ תקשורת, דיוק ויעילות בהעברת […]
בס"ד תקשורת כתרבות שיעור 1 – 16.10.2007 תקשורת פופולארית היא גם תרבות הקורס מנסה לבחון את גישת המחקר התרבותי, את מקום התקשורת בתרבות. עד כמה התקשורת משמשת את התרבות, מייצגת את התרבות, מה מקומה בחברה, עד כמה היא משפיעה, מה מקור הקהל וכיצד הוא צורך אותה, מה המשמעות עבורו. השיעור נלמד: מבוא – מתייחס לגישות […]
מצגת בת 16 שקופיות, סיכומים, תקשורת בישראל יחידה 1- מפת התקשורת בישראל (מבט היסטורי) יחידה 3- העיתונות הכתובה יחידה 5+6- אמצעי תקשורת ההמונים ומוסדות החברה –
סיכום נרחב למבחן (ציון 96 !) בקורס תקשורת המונים הכולל את הגישות התרבותיות, פוסט מודרניזם, גישות מוסדיות ותחומי החדשות, בידור ופרסום. כמו כן סקירה תמציתית של 1 2 מאמרים ביניהם החוקרים – יצחק רועה, ברקוביץ', קפלן, אלי אברהם, כספי ולימור, שדסון ועוד- מומלץ להבנת הנושאים באופן מאורגן ומסודר, ולהצלחה במבחן. הסיכום לא כולל אזכור מקורות
שאלה 1: "כשאני בוכה, זה מתפרש בתקשורת כסימן לזה שאני היסטרית ולא יציבה. כשאבי בוכה – זה סימן לכנותו". הציטוט הנ"ל מבטא במספר מילים את המציאות החברתית כפי שהיא מוצאת את ביטוייה בתקשורת ההמונים. המאה העשרים ואחת והמאה הקודמת לה, מאופיינות בקדמה, טכנולוגיה, הישגים מדעיים ופתיחות מחשבתית. אולם, נראה שעל אף כי האנושות מעולם לא […]