מוסיקה פופולרית בישראל, סמסטר ב2024
קורס 10785 , ממ"ן 12 , ציון 97
ממ"ן
מוסיקה פופולרית בישראל-ממ"ן 12, סמסטר ב2024. בין הנושאים: הלהקות הצבאיות, להקת הנחל, פסטיבל הזמר הישראלי, ניתוח השיר נעמה.
דף זה מכיל את כל העבודות באמנות ומוסיקה מסוג ממ"ן.
מוסיקה פופולרית בישראל-ממ"ן 12, סמסטר ב2024. בין הנושאים: הלהקות הצבאיות, להקת הנחל, פסטיבל הזמר הישראלי, ניתוח השיר נעמה.
מוסיקה פופולרית בישראל- ממן 11, ציון 94, סמסטר ב2024. בין הנושאים בממן: שירי ארץ ישראל המוקדמים, אידיאולוגיה ציונית, ניתוח שיר העמק נתן אלתרמן, ניתוח שיר גילינו את העמק,
קורס: מבוא לאסתטיקה – 10496 שאלה 1 א. בסעיף זה אסביר מהי התורה הסיבתית ומהי הביקורת של וויטגנשטיין בנוגה להגדרה של היופי… ב. וויטגנשטיין טוען כי התגובה האסתטית היא בעיקרה תגובה של.. שאלה 2 א+ב. בסעיף זה אסביר ואבחין בין הגישה "תבנית ותקרית" ובין הגישה "מתווה וצדודית". בנוסף, אציג ואסביר אילו בעיה הגישות הללו מנסות […]
קורס: מבוא לאסתטיקה 10496 ממן 12 – ציון 100! שאלה 1 א+ב. יום טוען כי ישנן "רגשות משותפים לבני האדם" ולפיכך ניתן להחיל מעין..קאנט מפריד בין האופי לרגש ע"י כך שהוא מחייב..ובעצם קבע ארבע יסודות של משפט הטעם:.. שאלה 2 א+ב. בירדסלי ערך ניסיון לאפיין את החוויה האסתטית..בירדסלי הינו מציע חמש אמות-מידה:.. שאלה 3 א. […]
קורס: יסודות שפת האמנות החזותית ממ"ן 11 – ציון 99 שאלה 1 א. ביצירה ניתן לראות קווים אנכיים למשל בצד ימין למטה בקדמת הציור (בפתח החדר), בצד ימין למעלה בקדמת הציור (בעמודים) ובצד שמאל למעלה בחלק האחורי…. ב. ביצירה ניתן לראות צורות סגורות למשל באמצע למטה (התפוח), בצד ימין למעלה (הטווס) ובצד שמאל באמצע (הדמות […]
קורס: יסודות שפת האמנות החזותית – 10489 ציון 99! שאלה 1 א. 1. ביצירה "אל תגעי בי", פאולו ורונזה יש שבע.. 2. ביצירה "אל תגעי בי", פאולו ורונזה הדמות הגברית..הדמות הנשית הנמצאת במרכז היצירה מתוארת כשהיא בין ישיבה לעמידה, גבה שפוף כמעט בערך 45º עם קו.. 3. ביצירה "אל תגעי בי", פאולו ורונזה הדמות הגברית […]
שירי ארץ ישראל – מאפיינים טקסטואליים בתשובתי לשאלת נושאי השירים ומשלב השפה המאפיינים את שירי ארץ ישראל המוקדמים, אתייחס תחילה לתיאור התקופה באותה עת ואתן מבוא לקצר להתפתחות שירי ארץ ישראל… נושאי “שירי ארץ ישראל המוקדמים” שיקפו בתוכנם את …. המאפיין העיקרי בשירים הינו צורת הכתיבה שהתאפיינה בשפה גבוהה מאוד או מקראית ושילבה בתוכה אמצעים […]
מטלת מנחה מספר 14 במסגרת הקורס מבוא לשירה שמספרו 10808 – חיבור פרשני על השיר "אני עומד בחלון" מאת אמיר גלבוע – תוך התמקדות בקומפוזיציה ומבנה ; סיטואציה, דובר, מיקוד ונמען ; לשון פיגורטיבית ; פרוזודיה (מצלול, חריזה, ריתמוס ומשקל) ; וכן, אינטרטקסטואליות.
שאלה 1: א. נושאי השירים ומשלב השפה המאפיינים את שירי ארץ ישראל המוקדמים: כשמדברים על שירי א"י, אנחנו מתייחסים לתקופה שלפני קום המדינה, החל מסוף המאה ה19 ואפילו עד שנות ה60 של המאה ה20. מאז שהחלה להתעורר התנועה הציונית ברחבי התפוצות, שירי א"י היוו הפסקול של התנועה מתחילת דרכה, כבר מהעלייה הראשונה. הם ליוו את […]
שאלה 1: המצאת הרוק הישראלי א. באמצע שנות ה-60 הרוק הישראלי התחיל עם קבוצה של להקות שהשאירו חותם נמוך יותר על הרוק הישראלי, הנקראות גם "להקות הקצב". הם הושפעו מאבות הרוקנרול בארה"ב……………………………………………. ב. את ההבדלים עליהם דיברנו בסעיף א' ניתן לראות דרך השוואה בין השיר "למה לי לקחת ללב" של אריק איינשטיין ושלום חנוך לבין […]
שאלה 1: תפקידי הלהקות הצבאיות א. סיפור הלהקות הצבאיות מתחיל עוד לפני קום המדינה, בתקופת סוף המנדט הבריטי, מלחמת העצמאות, תקופת הפלמ"ח. בשנת 1950 מוקמת הלהקה הצבאית הראשונה- "להקת הנחל". להקת הנחל הייתה הגדולה ביותר, הוותיקה ביותר והמפורסמת ביותר מכל הלהקות הצבאיות, היא היוותה את המודל עבור שאר הלהקות הצבאיות. הרציונל שעומד מאחורי הקמת הלהקות […]
שאלה 1 :תפקידי הלהקות הצבאיות )45 נק'( א. תארו בקצרה את תפקידי הלהקות הצבאיות. ב. כיצד באים התפקידים לידי ביטוי במילותיו של השיר "בין מגל וחרב" )יחיאל מוהר/משה וילנסקי(, אשר בוצע על ידי להקת הנח"ל? הסבירו והביאו דוגמאות מתוך מילות השיר, תוך התייחסות לתפקידיה הייחודיים של חטיבת הנח"ל. שאלה 2 :הלהקות הצבאיות לאחר "שיר לשלום" […]
שירי א"י היוו פסקול של התנועה מתחילת דרכה, כבר מהעלייה הראשונה. הם ליוו את החיים החדשים בא"י ואת החלוצים בכל תהליך הקמת המדינה. עד אז העברית הייתה שפה עתיקה, שפת קודש ששימשה בתפילות ובמנהגים מסורתיים-דתיים וכדי להפוך אותה לשפה מדוברת היה צורך להחיות אותה. חלק מהמטרה של שירי א"י היה החייאת השפה העברית ולכן יש […]
עבודה בקורס מבוא למוסיקה של האוניברסיטה הפתוחה בציון 95. העבודה כוללת שאלות על חישוב מרווחים, שינוי סולמות ומודולציות, הוראות ביצוע וניצוח, מקצבים, ומודסים. התשובות ברובן הן צילומי מסך של תוכנה לכתיבת תווים ולכן נוחים לקריאה ולהבנה.
הלהקות הצבאיות לאחר "שיר לשלום" תארו בקצרה את אופי שירי הלהקות הצבאיות בתחילת שנות השבעים, תוך התייחסות לנושאי השירים והסגנון המוסיקלי שאפיינו אותם. באיזה מובן חזרו שירי הלהקות בתקופה זו לשקף את תפקידיהן המקוריים של הלהקות הצבאיות, ובאיזה מובן הם נותרו נאמנים למאפייני תקופת הראוותנות? הסבירו והדגימו בעזרת השיר "בלדה ליצחק שדה" (חיים גורי/יאיר רוזנבלום) […]
הישראליזציה של הרוק – כוורת הסבירו בקצרה את המושג "הישראליזציה של הרוק". כיצד היא באה לידי ביטוי במילות השיר "יו- יה" של להקת כוורת? דונו בבתים בלבד (ללא הפזמון), תוך התייחסות למקורות השונים עליהם מתבססות מילות השיר. רוק אתני א. מהם מאפייניו המוסיקליים של הרוק האתני? בתשובתכם חלקו את המאפיינים לאלה המשתייכים לצד ה"רוקי" המזוהה […]
שאלה 1: צפו בסצנות 5 (הכלא הצבאי) – 9 (פריצת המלחמה) בהצגה "גורודיש" ( המסומנות בהצגה באתר הקורס.) תארו בקצרה את אירועי הסצנות. ציינו 2 סימנים אותנטיים הנושאים גם משמעות רטורית, ו – 2 סימנים רטוריים אותם ניתן לזהות בסצנות אלה. איזו משמעות חברתית נובעת מסימנים אלה לדעתכם? – תמונה 5: מתחילה בכניסת קצין בשם […]
שאלה 1: כיצד מסבירים בעלי התורה הסיבתית את התכונות האסתטיות, ומהי ביקורתו של וויטגנשטיין על התורה הסיבתית? -לפי תומכי התורה הסיבתית, יופי של מושא מסוים הוא תכונה של המושא עצמו והוא נוצר כתוצאה מתכונות ומאפיינים שונים של המושא. יופי ….. לדעת ויטגנשטיין, הגדרה זו של היופי לא מקובלת מסיבה שרגשות … שאלה 2 באוניברסיטת קולומביה […]
שאלה 1 א. מדוע רואה קאנט בשיפוטי טעם שיפוטים נורמטיביים? ב. במה שונה עמדתו של קאנט ביחס לשיפוטי טעם מעמדתו של יום? – א. לפי קאנט, משפט הטעם הוא חופשי ולא בנוי על מושגים כמו למשל סימטריה (ז"א לא ניתן להסביר מדוע מושא מסוים הוא יפה). במילים אחרות, בניגוד לשיפוטים אחרים….. – ב. לפי טענתו […]
השיר 'הסלע האדום' ]מילים: חיים חפר בלחן: יוחנן זראי[ נאסר להשמעה בהחלטה מה1958.7.30 בטענה כי הוא מעודד צעירים לסכן את חייהם במסע לפטרה. א. עד כמה שיר אומנם יכול לדרבן לפעולה מסכנת חיים. ב. האם אתם מצדיקים צנזורה על שיר, הסתמכו על הוגה שנלמד בשיעור. – א. בכדי לענות על השאלה נצרך לייחס ערך חברתי-חינוכי […]
שאלה 1 (ניתוח קדם איקונוגרפי) יצירה ראשונה א. רשימת מצאי תיאור מיקום הדמויות בתוך "פריים" התמונה: בתמונה יש למצוא 11 דמויות: שמונה מהן הן נקבות ושאר שלושת הדמויות הן זכרים….. לכל מאגר עבודות הסמינריון באומנות ב. תיאור הדמויות דמות מס' 1: דמות מרכזית ביצירה, הדמות נראית צעירה ויפה, עמידתה אינה יציבה, עם הטיה ימינה, היא […]
שאלה 1 :המצאת הרוק הישראלי מהו הגורם המרכזי למעמדה המיוחד של להקת הצ'רצ'ילים מבין להקות הקצב, וכיצד השתנו השירים שביצעה וסגנון הנגינה שלה עקב גורם זה? הדגימו בעזרת השוואה בין ביצועי השירים Loving Living ובין "מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר". התייחסו לנקודות הבאות: – השירים אותם נהגו לבצע להקות הקצב. – מחברי השירים העומדים […]
שאלה 1 :שורשי המוסיקה המזרחית כיצד משלב ג'ו עמר בין קודש לחול ברפרטואר השירים שלו? הסבירו באמצעות השוואה בין השירים "שלום לבן דודי" ו"שיר השיכור". בתשובתכם התייחסו לנושאי השירים, מחבריהם והמקורות הטקסטואליים עליהם מבוססים השירים )כאשר זה רלוונטי(. שאלה 2 :ראשיתה של המוסיקה המזרחית כיצד באים לידי ביטוי המקורות הסגנוניים המגוונים עליהם הסתמכו אמני המוסיקה […]
תפקידי הלהקות הצבאיות, הלהקות הצבאיות לאחר "שיר לשלום", פסטיבל הזמר הישראלי, פסטיבל הזמר המזרחי
שאלה 1 :שירי ארץ ישראל – מאפיינים טקסטואליים מהם נושאי השירים ומשלב השפה המאפיינים את שירי ארץ ישראל המוקדמים? הדגימו מאפיינים אלה בעזרת "שיר בוקר" )הביאו דוגמאות מתוך מילות השיר(. שאלה 2 :מסגרת הביצוע של שירי ארץ ישראל א. מהו הקשר בין שירה בציבור ותפילה, על פי מאמרה של אלירם? הסבירו תוך התייחסות להרכב המשתתפים […]
שאלה 1: שירי ארץ ישראל – מאפיינים טקסטואליים נושאי השירים ומשלב השפה המאפיינים את שירי ארץ ישראל המוקדמים: שירי ארץ ישראל כשמם כן הם – מדברים בעיקר על הכמיהה/געגוע לאדמה לארץ האבות, חיבור אמיץ לקרקע החקלאית והכפרית של הארץ ההולכת ונבנית – מוזכרים בה הרבה מנופיה, מיישוביה וכמו גם גבולותיה המחזקים את הקשר לעבודת האדמה […]
שאלה 1: תפקידי הלהקות הצבאיות החל משנות החמישים, בהן החלו לקום הלהקות הצבאיות ועד לסגירתן על ידי רפאל איתן (רפול) לאחר מלחמת יום הכיפורים בשנת 1973 היו מטרותיהן המוצהרות: • להוות כלי להעלאת המורל האישי של הלוחמים/חיילים – להסיח את דעתם מכל המראות הקשים ומכל החוויות הלא נעימות שהם עוברים בשדה הקרב או באימונים המפרכים… […]
הצעת מחקר בנושא מוות והנצחה באמנות הישראלית – תוך התמקדות בציוריו של יונתן הירשפילד כמקרה בוחן – ממ”ן 13 – הצעת מחקר במסגרת הקורס – סמלים חזותיים ציונים בתרבות הישראלית שמספרו 10594 העבודה כוללת – נושא המחקר, תקציר המציג את רציונל המחקר, רקע תאורטי המתבסס על הספרות המחקרית – אקדמית, שאלת מחקר והשערת המחקר, לפיה […]
מוסיקה פופולרית ממן 11 ממן 11 – מוסיקה פופלרית בישראל שאלה 1 שירי ארץ ישראל המוקדמים מתייחסים לשירי העם של החברה היהודית החדשה שקמה לה בארץ ישראל. השירים תאמו את ערכי הציונות והעבריות שהעסיקו את החלוצים ובראשם "היהודי החדש" העובד את אדמת הארץ ומגן עליה. שירים רבים אשר נכתבו בתקופה זו עוסקים בעבודות אדמה, בנייה […]
מטרתו המקורית של יוזמת פסטיבלי הזמר העברי הייתה בעצם קידום לכתיבת שירים עבריים ישראליים ברוח הארץ. בשנות החמישים הורגשה ירידה בשירים העבריים ובעיקר לאחר קום המדינה לא התקיימה צנזורה (מצד המדינה) על הופעות, פרויקטים, מופעים וכו' . לכן, ראשות השידור בעצם עשתה פעולת 'מנע' שנועדה לצנזר ולבלום את עוצמת ההשפעה לשירים ומופעים המגיעים מחו"ל. השיר […]
שאלה 2 (מתוך ממן 12)- בין קונטרה רפורמציה לבין הומניזם- א. בתשובה זו אסביר מה משותף למתקפה של ועידת טרנט ולמתקפה של הקאמרטה הפלורנטינית על המוסיקה הפוליפונית: ועידת טרנט- בשנים 1545-1563, פעלה בעיר טרנט שבאיטליה, ועדה דתית שמטרת התכנסותה היה להחזיר לקתוליות את הטוהר המקורי שלה, מהלך זה כונה "קונטרה רפורמציה", זאת כתגובה להשפעה המאוד […]
ממ"ן 13 תולדות האומנות מבוא כללי 1 ) א. רשימת מצאי ביצירה "נולי מה טנגרה": – שמונה דמויות ביצירה, ארבעה מהן בקדמת היצירה וארבעה מאחור – כלי עבודה בעל מוט ארוך מחומר אורגני עם ראש מתכת – כלי קיבול – סביבת התרחשות בחלל פתוח – מספר מבני מגורים מאבן – בד כחול שעוטף גוף – […]
ממ"ן 11 תולדות האומנות מבוא כללי 1 ) אלגוריה קדושה: א. קווים שתפקידם ליצור תחושה ולהשפיע על משמעות: – קווים מאונכים- מזכיר לנו גוף זקוף ולכן יוצר תחושה של חיים עוצמה וכו. ביצירה ניתן לראות קווים מאונכים בעמידה של הדמויות הממוקמות מצד שמאל של היצירה והדמות הימנית ביותר. יש תחושה של כוח ועצמה למול כוח […]
ממ"ן 13 שאלה 3: א. סוגי ארבעת הפרקים: (1) סרבנד (Sarabande) (2) אלמנד (Allemande) (3) ג'יג (Gigue) (4) קורנט (Courante) ב. (1) סרבנד: הפרק כתוב במשקל משולש, וליתר דיוק ¾, בסולם סול מינור. לעומת מאפייניו המדוברים בבארוק, הפרק נבע באופן קדום יותר במאה ה-16 בספרד . בקטע זה שוררת אווירה כללית של התקדמות איטית מאוד […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 12 למרצה: ד"ר יונתן בר-יושפט הקורס: 10733- תולדות המוסיקה המערבית ב' חומר הלימוד למטלה: יחידות לימוד מצולמות 7 עד 10ב' (כולל) מספר השאלות: 2 משקל המטלה: 10 נקודות קיימות שתי חלופות להגשת מטלות: · שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" שאלה 1- […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 13 הקורס: 10733- תולדות המוסיקה המערבית ב' חומר הלימוד למטלה: יחידות לימוד מצולמות 11 עד 14 מספר השאלות: 2 משקל המטלה: 10 נקודות שאלה 3: א. הלאומיות הייתה נושא עיקרי בתולדותיה של המוזיקה הרוסית. דרכה, הפכה המוזיקה הרוסית מזרם פריפרי לסגנון מרכזי ומעצב, בו פעלו מלחינים בעלי השפעה מכוננת במוזיקה המערבית והאירופאית. […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 12 הקורס: 10 5 1- המוסיקה של י.ס. באך חומר הלימוד למטלה: יחידות 3+4+8 מספר השאלות: 2 משקל המטלה: 10 נקודות קיימות שתי חלופות להגשת מטלות: · שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" שאלה 1 א. נראה כי מרבית מספרי הכורלים הראשונים […]
ממ"ן 12 שאלה 1: – שאלה 3: א. מי פריגי ב. מי יוני ג. מי לוקרי ד. מי דורי שאלה 4: … שאלה 6: א. הדגם הפתוגני: הדגם הפתוגני הוא שם לאחד משני טיפוסי- יסוד בתחום האתנו- מוסיקולוגיה. הדגם מזכיר 'מפלי צלילים' עקב משחקי המנעד שנעשים בו, הנובעים מדחף להבעת רגש ומצבים נפשיים קיצוניים. הכינוי […]
מטלה מנחה (ממ"ן) 11 הקורס: 10626 – הסגנון הקלאסי סמסטר: 2017א שאלה 1: "התיאוריה של צורת הסונטה" א. סולם מי במול מזו'ר סולם דו דיאז מינור נושא I (או קבוצת נושאים), בסולם הטוניקה. גשר מודולטורי. נושא II, בסולם סי במול מז'ור. אופציונלי: קודטה בסולם סי במול מז'ור. ע"פ המסורת הקלאסית, חלק זה יסתיים בסימן חזרה. […]
1 4 בינואר 2017 ממ"ן 1 2 הקורס: 10626 – הסגנון הקלאסי סמסטר: 2017א שאלה 1 א. בין הסימפוניה מס' 29 לסימפוניה מס' 40 של מוצרט מפרידות 14 שנים, אך למרות פער הזמנים הן משתפות דמיון מה, יחד עם השוני הרב. הדמיון העיקרי בין השתיים מתבטא בפרקים הראשונים; המוטיב הפותח מושרש בכלל הפרק, ולמרבית הנושאים […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 11 הקורס: 1 0732 – תולדות המוסיקה המערבית א חומר הלימוד למטלה: העת העתיקה וימי הביניים קיימות שתי חלופות להגשת מטלות: · שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" שאלה 1 (50 נקודות) א. אנטיפון הוא קטע חופשי במרקם נוימטי, שמושר לפני ואחרי […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 12 הקורס: 1 0732 – תולדות המוסיקה המערבית א' חומר הלימוד למטלה: תקופת הרנסנס שאלה 3 (50 נקודות) המדריגל, היה שמה של צורה ווקאלית פופולרית שצמחה ברנסנס במאה ה-16. המדריגל נמנה עם הכותרות המזוהות ביותר עם המוזיקה החילונית. כשהחל לצמוח באיטליה, לצד מבנה הפרוטולה, ביסס המדריגל את הבטון המוזיקלי לצורות מסובכות יותר […]