ממ"ן בחינוך - כל העבודות
דף זה מכיל את כל העבודות בחינוך מסוג ממ"ן.
מבוא לסוציולוגיה. סמסטר א2022
קורס 10134 , ממ"ן 14 , ציון 94
ממ"ן
ממן 14, מבוא לסוציולוגיה. סמסטר א2022 ציון 94. בין הנושאים: פרקארייט, פרוליטריון, ניעות, ניעות בין דורית, הדרה חברתית, אפליה, קבוצות מיעוט, גזענות.
פסיכולוגיה בחינוך, סמסטר א2023.
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 93
ממ"ן
ממן 12-פסיכולוגיה בחינוך, סמסטר א2023. בין הנושאים: נורמות, קונפורמיות, לכידות, הניסוי של סולומון אש, שלושת המימדים: מימד רגשי, מימד קוגניטיבי ומימד התנהגותי, התניה והתנסות ישירה, מאמר של באומסטר ולירי, שיימינג,
עבודת סיכום בקורס הנחיית עמיתים
ציון 93
ממ"ן
עבודה המתארת סדנא המועברת ע"י מורה למורות עמיתות בנושא יצירת רווחה נפשית אצל מחנכות כיתות ד במהלך כתיבת תח"י. בעבודה מתוארים: מאפייני קבוצת המונחים תיאור מהלך הסדנא כתיבת תח"י סיכום רפלקציה 2 נספחים (דוגמא של תח"י וכיצד כותבים תח"י)
עבודה בקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט 10698
קורס 10698 , ממ"ן 12 , ציון 85
ממ"ן
ממ"ן 12 בקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט 10698 האוניברסיטה הפתוחה, סמסטר קיץ (2023) אורך הממ״ן כ- 5 עמודים, מלל בגודל 11, גופן Arial שאלה 1 תארו והדגימו שלושה סיכונים אפשריים הקשורים לתחום זה. ב. תארו מחקר המתייחס לתחום שעסקתם.ן בו בסעיף א, כפי שהוא בא לידי ביטוי בהשפעה על ילדים הצופים בטלוויזיה. לאחר תיאור המחקר, […]
בקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט 10698
קורס 10698 , ממ"ן 13 , ציון 93
ממ"ן
ממ"ן 13 בקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט 10698 האוניברסיטה הפתוחה אורך העבודה כ- 4 עמודים, המלל בגודל 11, גופן Arial 1. בקרב ילדים מכל הגילים קיימת אותה יכולת לתשומת לב פעילה. 2. לילדים אין אפשרות של ממש ללמוד מהטלוויזיה. 4. ילדים הופכים להיות צרכנים נלהבים של מוצרים שונים בגלל צפייה בפרסומות בטלוויזיה. 5. […]
עבודה בקורס שונות בחינוך 10807
קורס 10807 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
ממ״ן 11 בקורס שונות בחינוך 10807 3 עמודים מלאים, מלל בגודל 11, כתב Arial האוניברסיטה הפתוחה א. מה הן תכונות מורכבות ומה מאפייניהן? ב. האם אינטליגנציה היא תכונה מורכבת? א. הציגו את שלושת ההיבטים של רב-תרבותיות מנקודת המבט של קבוצות המיעוט.. א. הגדירו את המושג "הון תרבותי" ב. הציגו והסבירו את שלושת המצבים להון […]
שונות בחינוך 10807
קורס 10807 , ממ"ן 13 , ציון 98
ממ"ן
ממ"ן 13 לקורס שונות בחינוך 10807 האוניברסיטה הפתוחה אורך העבודה כ- 4 עמודים, מלל בגודל 11, גופן Arial רפורמת חטיבות הביניים (משנת 1968)ותוצאותיה ב. "מדיניות החינוך החדשה, שבאה לידי ביטוי ברפורמת חטיבות הביניים, נחשפה לניגודים שבין חתירה לשינוי לבין שימור הקיים" – הסבירו משפט זה ביחס לקביעת מדיניות החינוך בשנות ה-50 וה-60 של המאה העשרים. […]
תכנון לימודים הוראה והערכה 10106
קורס 10106 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 14 בקורס- תכנון לימודים הוראה והערכה 10106 האוניברסיטה הפתוחה מלל העבודה בגודל 11, כתב Arial א. אמות המידה (קריטריונים) להערכת הישגים של תלמידים. ב. תפקידי הערכת הישגים של תלמידים.
תכנון לימודים הוראה והערכה 10106
קורס 10106 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 12 בקורס תכנון לימודים הוראה והערכה 10106 האוניברסיטה הפתוחה ציון 100 העבודה באורך 6 עמודים, גודל 11, גופן Arial שאלה 1 א. הציגו והסבירו את ארבע השלבים במודל הרציונלי של טיילר. ב. מהי הביקורת העיקרית כנגד המודל של טיילר? ג. ?
אקלים בית ספרי ומערכות גומלין בין מורים ותלמידים
קורס 10328 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
עבודה זו עוסקת באקלים בית ספרי בהקשרים של התנהגות מורים, פלטפורמות טכנולוגיות זמינות ותפיסות של תלמידים ומורים את הסדר ואת המרחב בכיתה. העבודה בוחנת את אופן ההיווצרות של אקלים בית ספרי, חיובי או שלילי, ואת התפיסות לגביו בהתאם לשלושה פרמטרים. תחילה, ייבחן הקשר בין אקלים בית ספרי להתנהגות של מורים במרחב הבית ספרי, כמו גם […]
קריאה: תיאוריה ומעשה
קורס 10123 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
ממ"ן 11 קריאה: תיאוריה ומעשה. סמסטר 2023ב ציון 95.
קריאה תיאוריה ומעשה
קורס 10123 , ממ"ן 12 , ציון 97
ממ"ן
ממ"ן 12, קריאה תיאוריה ומעשה. סמסטר 2023ב. ציון 97-
מטלת הכנה לקורס – עבודה עם נערות בסיכון – ניתוח הסרט סרט משוחררים: המהפיכה המינית החדשה - Liberated: The New Sexual Revolution (2017 בהתאם לסוגיות רלוונטיות בקורס.
ממ"ן
מטלת הכנה לקורס – עבודה עם נערות בסיכון – ניתוח הסרט סרט משוחררים: המהפיכה המינית החדשה – Liberated: The New Sexual Revolution (2017 בהתאם לסוגיות רלוונטיות בקורס. אתגרים חינוכיים העולים ומרחבי הפעולה הזמינים הן הפגיעות שלהן מועצמות בסרט משוחררים: המהפיכה המינית החדשה – Liberated: The New Sexual Revolution (2017)
הנחיה קבוצתית - ניתוח הסרט מאה אחוז לפי המונחים הרלוונטים לסוגיית ההנחייה הקבוצתית, מהי סוג הקבוצה המתבטאת בסרט, האם הקבוצה מונחית בשיטת בקו (CO), וכן, סיכום מאמר בנושא הנחיית בקו כולל יתרונות וחסרונות
ממ"ן
הנחיה קבוצתית – ניתוח הסרט מאה אחוז לפי המונחים הרלוונטים (סיטינג / סטינג, חוזה קבוצתי, תיאום ציפיות, לכידות) לסוגיית ההנחייה הקבוצתית, סוג הקבוצה המתבטאת בסרט, האם הקבוצה מונחית בשיטת בקו (CO), וכן, סיכום מאמר בנושא הנחיית בקו כולל יתרונות וחסרונות
אוריינות מחקר בחינוך
קורס 55476 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1 : סיכום מאמר: ניתוח נתונים במחקר האיכותני: הצעה לארבעה עקרונות מנחים – לירון דושניק: במאמר זה לירון דושניק מציעה ארבעה עקרונות של ניתוח נתונים במחקר איכותני בהתבסס על ״התאוריה המעוגנת בשדה״ שמכילה עקרונות וכללים שמסדירים את הפרשנות של החוקרת. בתחילת המאמר דושניק מתייחסת לטענות של חוקרים לגבי הניתוח של המחקר האיכותני-פרשני – לפי […]
דידקטיקה של הוראת התקשורת
קורס 55478 , ממ"ן 12
ממ"ן
1. מטרות הוראתו: 2. הרלוונטיות של הוראת הנושא: 3. ספירליות בהוראה–מושגים רלוונטיים: 4. מטרת-על להוראתו: חלק ב – מהלך הוראה מס׳ שיעור: 1 תאריך: 14.4.23 נושא השיעור: ספירלת השתיקה מטרות על: פתיחה הקניית ידע דיון סיכום יישום רפלקציה יש פתרון לכל הסעיפים שהזכרתי לעיל.
אוריינות מחקר בחינוך
קורס 55476 , ממ"ן 13 , ציון 86
ממ"ן
שאלה 1 ● נושא המחקר: המעורבות של ההורים בבית הספר וההישגים של הילדים. ● שאלת המחקר: כיצד תורמת המעורבות של ההורים בבית הספר להישגים של הילדים? חסר הסבר מושגי הנושא. סיכום הנושא על בסיס מחקר עדכני: מעורבות הורים מוגדרת באופן רחב כהתנהגויות, ערכים, עמדות ופעילויות של הורים המקדמים את ההתפתחות האקדמית, יכולת הלמידה והתוצאות החינוכיות […]
דידקטיקה של הוראת התקשורת
קורס 55478 , ממ"ן 15
ממ"ן
צירים מארגנים: שלושה מושגים רלוונטים: ביצוע הבנה רפלקציה
דידקטיקה של הוראת התקשורת
קורס 55478 , ממ"ן 14
ממ"ן
חלק א – דטרמיניזם טכנולוגי 1. גישת הדטרמיניזם הטכנלוגי: רוב התיאוריות בגישת הדטרמיניזם הטכנלוגי מציינות על השפעת הטכנולוגיה על חייהם של האנשים באופן מבודד מהחברה והערכים שלה. הטכנולוגיה עצמה היא יותר חשובה מאשר התוכן שמועבר דרך הטכנולוגיה, כלומר- מה שיותר חשוב הוא המכשיר הנייד עצמו והיכולות הטכנולוגיות שלו מאשר התוכן שיש בו. מתוך הדטרמיניזם הטכנולוגי […]
למידה אינטראקטיבית
ממ"ן
נושא העבודה עמדות מורים לשכבות כיתות ה'-ו' ללימוד השפה הערבית בחינוך הערבי, בנוגע לתרומת השימוש בנירפוד להקניית הרגלי הקריאה/ כתיבה. מבוא למידה אינטראקטיבית הנה גישה פדגוגית הדוגלת בשילוב רשתות חברתיות ומחשוב בדגש על עיצוב תכני לימוד ובהעברתם, למידה זו התפתחה כתוצאה מצמיחתה המואצת של הטכנולוגיה דיגיטלית והתקשורת וירטואלית, בפרט בין סטודנטים. עבור דור ה-Y שגדל […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 11 , ציון 94
ממ"ן
שאלה 1: ב. לקות למידה – לקות בשכיחות גבוהה, יוגדר ככזה אם מתקיימים שני תנאים: – קיים פער משמעותי ומתמשך בין הישגיו הלימודיים לבין ההישגים המצופים ממנו ע"פ גילו ורמת כיתתו. חסרה סקירה של מאפייני הלקות שזה קשיים חמורים ברכישת כישורי הקריאה הכתיבה ואו החשיבה המתמטית. 4- – קיים פער משמעותי בין הישגיו הלימודיים לבין […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1: הינו מדריך ההפרעות הקליניות במיוחד לפסיכולוגים ולפסיכיאטריים. DSM5א. מקובל בארצות הברית ובמדינות אחרות בעולם, כולל ישראל. הגדרה למוגבלות שכלית התפתחותית ע"פ מדריך זה: מוגבלות שכלית התפתחותית היא הפרעה שבאה לידי ביטוי בשלב ההתפתחותי של האדם, הכוללת מוגבלות אינטלקטואליות ותפקודיות הסתגלותיות בפן התפיסתי, החברתי והמעשי. יש שלושה קריטריונים החלים על מוגבלות זו: 1. חסך […]
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 13 , ציון 92
ממ"ן
שאלה 1: ע"פ טיפוסי הקבוצות במקרה הנ"ל ניתן לשייך אותו לקבוצה האלימה – שכיחות מועטה, אלימות כמטרה מרכזית, מבצעים אלימות לשם האלימות. "השתולל וגרם נזק רב לרכוש", התנהגותו הייתה אלימה רק בשביל להוכיח נקודה\לפרוק עצבים\להחזיר לנער איתו הסתכסך ועוד, הוא אינו לקח את הרכוש או גנב אותו, אלא פגע בו.
סוגיות בחינוך מיוחד
קורס 10139 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 א. ההגדרה העדכנית לאוטיזם, אשר עודכנה בשנת 2013 ב DSM5: אוטיזם מוגדר כהפרעה נוירולוגית-התפתחותית אשר מתבטאת בחסרים מתמשכים ובולטים בשני תחומי תפקוד: היעדר הדדיות חברתית והתנהגויות ותחומי עניין מצומצמים. היעדר הדדיות חברתית באה לידי ביטוי בחסר/לקות מתמשכת בתקשורת ובאינטראקציה חברתית בהקשרים מגוונים שאינם מוסברים על ידי איחור התפתחותי כללי. בא לידי ביטוי בשלושה […]
ליקויי למידה
קורס 10527 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
שאלה 1 1. לפי פלטשר וואהן Fletcher & Vaughn, 2009)) ניתן לאתר לקויות למידה דרך יישום מודל ה-RTI בכיתות. נכון / לא נכון 2. הגדרת לקות למידה נשארה זהה לאורך השנים. נכון / לא נכון 3. לפי מרגלית וטור-כספא (1998), עיבוד טמפורלי נבדק באמצעות מטלת שיום מהיר. נכון / לא נכון 4. פער בין יכולת […]
הפרעת קשב והיפראקטיביות
קורס 10563 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
שאלה 1: א. ע"פ המודל של צאל, שלו ומבורך (Tsal et al., 2005) יש 4 מערכות קשב. כאשר נדב מנסה להתרכז בכיתה בזמן שהמורה מדברת הוא נתקל בקשיים במערכת הקשב הבררני………………… ב. המודל של ברקלי (Barkley, 1998) מסביר את הפרעת הקשב כקושי נוירולוגי בעיכוב התנהגות/תגובה. ברקלי טען כי כאשר אדם מסוגל לעכב תגובה, הוא יפעיל […]
למען יראו וייראו - תכנית הריאליטי סופר נני בעיני הורים כצופים
קורס 10172 , ממ"ן 13 , ציון 98
ממ"ן
ניתוח מאמר אקדמי העוסק בהשפעת ההקשר המשפחתי והמגדרי על משמעות התכנים והקשר ביניהם לבין המציאות המשפחתית. העבודה עוסקת בהבחנה בין מאמר אקדמי אמפירי לבין מאמר אקדמי עיוני, זיהוי חלקים השונים של המאמר, שאלות מיפוי לצורך פיענוח המאמר. המאמר שנבחר בעבודה זו עוסק במשמעות תכנית הריאליטי סופר נני , המציעה דיון על תפקוד המשפחה הפוסט מודרנית […]
קורס 31011: מתקדמים ב' – אנגלית לחינוך ופסיכולוגיה - מענה מטלת מנחה (ממ"ן 15)
קורס 31011 , ממ"ן 15
ממ"ן
קורס 31011: מתקדמים ב' – אנגלית לחינוך ופסיכולוגיה – מטלת מנחה (ממ"ן 15) מטלת מנחה (ממ"ן 15) קורס 31011: מתקדמים ב' – אנגלית לחינוך ופסיכולוגיה
קורס 31011: מתקדמים ב' – אנגלית לחינוך ופסיכולוגיה - מענה מטלת מנחה (ממ"ן 14) The Social Psychology of Modern Slavery
קורס 31011 , ממ"ן 15
ממ"ן
קורס 31011: מתקדמים ב' – אנגלית לחינוך ופסיכולוגיה – מטלת מנחה (ממ"ן 15) The Social Psychology of Modern Slavery
מטלה 11 בקורס מחקר איכותני בחינוך (14031)
קורס 14031 , ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
פתרון מלא של מטלה 11 מחקר איכותני בחינוך (14031) דוגמה לחלק מהשאלות: שאלה 1: מהלכים מרכזיים שהתרחשו בהתפתחותה של הגישה האיכותנית. הסבירו מה המניע הבסיסי והמהותי של חוקר בתחום מדעי החברה בבואו לבחור שיטת מחקר איכותנית או כמותית? o צרו מפת מושגים שתבהיר מהם המושגים והתפיסות העיקריות העומדות בבסיס המחקר האיכותני, התייחסו לאפיסטמולוגיה (תפיסת העולם) […]
תכנון לימודים הוראה והערכה
קורס 10106 , ממ"ן 14 , ציון 94
ממ"ן
ממן 14-תכנון לימודים הוראה והערכה (10106)
תכנון לימודים הוראה והערכה
קורס 10106 , ממ"ן 13 , ציון 97
ממ"ן
ממן 13-תכנון לימודים הוראה והערכה (10106)
תכנון לימודים הוראה והערכה
קורס 10106 , ממ"ן 12 , ציון 99
ממ"ן
ממן 12 תכנון לימודים הוראה והערכה (10106)
פילוסופיה של החינוך
קורס 10765 , ממ"ן 13 , ציון 90
ממ"ן
שאלה 1 (25 נק׳) סעיף א קרל רוג׳רס הוא פסיכולוג הומניסט, מדבר על החשיבות של חיפוש אחרי זהות אצל הילדים. הוא מציג 3 תנאים כדי לקיים יחסים בריאים בין אנשים: חפיפה – התאמה בין הפנים לחוץ; רוג׳רס אומר, אם אדם רוצה לקיים יחסים בריאים עם אנשים הוא צריך להיות אותנטי, להיות מי שהוא עם התאמה […]
פילוסופיה של החינוך
קורס 10765 , ממ"ן 13 , ציון 90
ממ"ן
שאלה 1 (25 נק׳) סעיף א קרל רוג׳רס הוא פסיכולוג הומניסט, מדבר על החשיבות של חיפוש אחרי זהות אצל הילדים. הוא מציג 3 תנאים כדי לקיים יחסים בריאים בין אנשים: חפיפה – התאמה בין הפנים לחוץ; רוג׳רס אומר, אם אדם רוצה לקיים יחסים בריאים עם אנשים הוא צריך להיות אותנטי, להיות מי שהוא עם התאמה […]
בדוק קורס תכנון לימודים הוראה והערכה
קורס 10106 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 – 30 נקודות – סעיף א – שני סוגי ההערכה של ת״ל 1. הערכה פנימית: היא הערכה נעשית תוך בית ספרית, המטרות של ההערכה הפנימית היא לשפר, הערכה מעצבת נגזרת מהערכה פנימית; שמטרתה לשפר תהליך למידה של התלמיד, ומתבצעת לכל אורך התכנית על ידי המורים ולא איש מבחוץ. המורים יודעים את תחומי הדעת […]
קורס תכנון לימודים הוראה והערכה
קורס 10106 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 )40 נקודות( סעיף א הנחות יסוד של שיטות הוראה-למידה ממוקדות מורה: מלכתחילה שיטות ממוקדות מורה הן שיטות ששמות את המורה במרכז, כלומר המורה הוא הדומיננטי. קבוצה זו מאמינה בשוויון בין בני אדם, רעיון זה נוצר כתוצאה מתקופת העליות שכן הגיעו אנשים חדשים וגם שונים אחד מהשני, אז השלטון רצה ליצור אחידות, ושוויון בין […]
קורס תכנון לימודים הוראה והערכה
קורס 10106 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 – 25 נקודות :התפיסות של 3 הפילוסופים לגבי הטענה שבני אדם נולדים כ״לוח חלק״ 1. אריסטו: לפי אריסטו, האדם נולד כלוח חלק, וכל הידע שהוא מצטבר בחיים, זה באמצעות הניסיון והלמידה דרך החושים. אדם משכלל את הידע שלו בעקבות הלמידה. לפי אריסטו המורה צריך ללמד את הילד, לחלק לו את הידע לתחומים ולדיסציפלינות, […]
שינוי מדיניות במשרד החינוך: מורידים גז משיעורי בית
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 88
ממ"ן
– הסבירו שלושה מארבעה המושגים הבאים: צורך הישג, סקרנות, רמת שאיפה, דימוי עצמי ותארו בקצרה כיצד מתפתח כל אחד מהם. – בהתבסס על שלושת המושגים שבחרתם בסעיף א' ועל דרכי התפתחותם כפי שמתוארים בספר הקורס – תארו באיזו מידה שיעורי הבית תורמים להתפתחות המושגים שהצגתם בסעיף א'. עליכם לדון בכל מושג בנפרד ולבסס את הדיון […]