ממ"ן בספרות, שפה ולשון - כל העבודות
דף זה מכיל את כל העבודות בספרות, שפה ולשון מסוג ממ"ן.
חיבור פרשני על השיר "אני עומד בחלון" מאת אמיר גלבוע – תוך התמקדות בקומפוזיציה ומבנה ; סיטואציה, דובר, מיקוד ונמען ; לשון פיגורטיבית ; פרוזודיה (מצלול, חריזה, ריתמוס ומשקל) ; וכן, אינטרטקסטואליות. מענה למטלת מנחה מספר 14 במסגרת הקורס מבוא לשירה שמספרו 10808
ממ"ן 14
ממ"ן
מטלת מנחה מספר 14 במסגרת הקורס מבוא לשירה שמספרו 10808 – חיבור פרשני על השיר "אני עומד בחלון" מאת אמיר גלבוע – תוך התמקדות בקומפוזיציה ומבנה ; סיטואציה, דובר, מיקוד ונמען ; לשון פיגורטיבית ; פרוזודיה (מצלול, חריזה, ריתמוס ומשקל) ; וכן, אינטרטקסטואליות.
ממן תולדות הספרות העברית החדשה
קורס 10168 , ממ"ן 11 , ציון 93
ממ"ן
תשובה לשאלה 1 בתשובה זו אתאר מה היה תפקידו של משה מנדלסון בהתפתחות התרבות והספרות העברית החדשה. משה מנדלסון היה פילוסוף יהודי גרמני שהניח את אבן הפינה הראשונה ביסודות של הספרות העברית החדשה. בזכות פועליו הרבים בתרבות הגרמנית מנדלסון הצליח להחדיר לתודעה האירופית את הספרות העברית החדשה: • על ידי "נדוניה" שהביא אתו מבית אביו, […]
ממן לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט
קורס 10698 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
תשובה לשאלה 1 א מחקרו של ג'יימס לאל (1980) שאלת המחקר: מהו מיקומה של תופעת הצפייה בטלוויזיה במשפחה? כלי מחקר: תצפיות , הסטודנטים של לאל התגוררו ב200 משפחות בארה"ב צפו במשך שבוע ותיעדו את חיי השגרה של המשפחה תוך השמת דגש על צריכת התקשורת בין בני המשפחה. ממצאים: שימושים מבניים (לא קשורים לתוכן הטלוויזיה), ושימושי […]
ממן עמוס עוז התחלות
קורס 10246 , ממ"ן 12 , ציון 96
ממ"ן
ממן 12-התחלות תשובה לשאלה 2 א מאפייני העלילה בנובלה עד מוות- מורכבים מניגודים וסתירות רבות אשר תורמות לבניית עמדותיו וערכיו של המחבר. בנובלה הזו מצטייר עולם מלא בסתירות וניגודים ובגלל שהדמויות חיות בעולם כזה, קשה לשפוט את דמויות הגיבורים מצד אחד, וקשה להעמידם לדין מצד שני, וכתוצאה מכך קשה גם כן להוכיח את צדקתם. ברגע […]
ממן תאטרון בחברה
קורס 10738 , ממ"ן 12 , ציון 92
ממ"ן
תשובה לשאלה 1 להלן תיאור הסצנות בהצגה "גורודיש". תחילה הסצנה מתחילה במפגש של הקצין כרמלי עם האסיר המכונה פחימה ועם האסיר המכונה "פרידמן", הקצין עורך היכרות עם השניים והאסיר פחימה פורס בפני הקצין למה שני האסירים יושבים בכלא. פחימה מסביר לרס"ר כי מצבו הנפשי של פרידמן גרוע וכי הוא חייב לראות קב"ן אחרת הוא יתאבד. […]
ממן מגדר ופמיניזם בתאטרון המודרני
קורס 10928 , ממ"ן 12 , ציון 93
ממ"ן
ממן 12- מגדר ופמיניזם תשובה לשאלה 1 להלן הגדרות המושגים: סימבולי/ סמיוטי, ו"ריאליזם חדש". סימבולי/סמיוטי- לטענתה של ג'וליה קריסטבה השפה מורכבת ממאפייני הסדר הסימבולי שהם ההפנמה של השפה הגברית: חוקי ותכתיבי החברה השמרנית והיציבה, ובנוסף ממרכיבים של היסוד הסמיוטי של השפה הנשית: מערכת של סימנים של טרום שפה כמו; שפת גוף, קולות, שתיקות, לחישות, צעקות […]
ממן זוגות מיועדים ביצירותיו של עגנון
קורס 10301 , ממ"ן 12 , ציון 92
ממ"ן
יחסי לאה ומר מינץ מעוצבים כקרובים פיזית אבל רחוקים רגשית. הפתיחה של היצירה מתארת רק בית עצוב וחולה בלי טיפה של שמחה "דומם עמד ביתנו ביגונו, דלתיו לזר לא נפתחו" (בדמי ימיה, עגנון 5:1998). העבר מתואר כעבר פורה ובעל משמעות מר מינץ היה סוחר קטניות, והוא היה מרבה בנסיעות לאשכנז על מנת לנהל משא ומתן […]
לשון חברה ותרבות
קורס 10641 , ממ"ן 12 , ציון 94
ממ"ן
שאלה 1: א. הגישה החברתית-פסיכולוגית: הגישה עוסקת ביחסי הכוחות המגוונים אשר יוצרים זווית ראיה סטריאוטיפית. הגישה למעשה קובעת שהמין הגברי מתכנן את הלשון לצורכי שימוש בגישה והטענה היא חלק מאותה זווית ראיה פטריארכלית. על פי הגישה הזו המין הגברי הוא השולט בחברה והוא זה שמעצב וקובע את דפוסי ההתנהגות של המין הנשי ויתרה מזו גם […]
גישה החברתית – הפסיכולוגית
קורס 10641 , ממ"ן 12 , ציון 98
ממ"ן
הגישה החברתית – הפסיכולוגית: נקודת המוצא של הגישה החברתית פסיכולוגית היא תיאור יחסי כוחות הבלתי שוויוניים בין גברים לנשים בחברה. הגישה התרבותית אנתרופולוגית/גישת שתי התרבויות: גישה זו מתמקדת בהבדלי השיח בין גברים ונשים, היא מתרכזת בהבדלים בדרכי החשיבה השונות בין גברים לנשים הבאים לידי ביטוי בהתנהגות הלשונית. בקטע א' הגישה המשתקפת מהקטע היא הגישה החברתית […]
מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים עם הערות המנחה!!!
קורס 10292 , ממ"ן 15 , ציון 95
ממ"ן
שאלה 1: א. סדרת "קפטן תחתונים" אהובה על הילדים כי היא מאפשרת להם לחוש חזקים – הטענה נכונה. הסידרה משתייכת לז'אנר של הספרות הפופולארית ובהיותה כזאת היא מפרה את הדרישות החינוכיות של המבוגרים לספרות יפה ובאופן גלוי הטקסטים כמו "מתמרדים" לערכיהם החינוכיים. על כן המציאות בסידרה הופכת את המבוגרים ברוב הפעמים לנילעגים, לפחותי יכולת וכוח […]
מבוא לשירה
קורס 10808 , ממ"ן 14
ממ"ן
חיבור פרשני על השיר "אני עומד בחלון" מאת אמיר גלבוע – תוך התמקדות בקומפוזיציה ומבנה ; סיטואציה, דובר, מיקוד ונמען ; לשון פיגורטיבית ; פרוזודיה (מצלול, חריזה, ריתמוס ומשקל) ; וכן, אינטרטקסטואליות.
החוויה התיאטרונית
ממ"ן 15 , ציון 90
ממ"ן
השינויים ההיסטוריים והתרבותיים שחלו במהלך השנים השפיעו על הדמויות ועל אופן הצגתן. בניגוד לעבר בו נהגו לכתוב דמויות המשרתות רעיון ללא מורכבות פסיכולוגית עמוקה, כיום נפוץ השימוש בדמויות בעלות מורכבות פסיכולוגית עמוקה ביותר. לאורך התקופות המחזאים ניהלו דיאלוג עם הצופים באמצעות הדמויות, הוסיפו שוני מיוחד אינדיבידואלי. כאשר העולם הוא מקום אינו מקבל ומנוכר ישנו מאבק […]
מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים
קורס 10292 , ממ"ן 11 , ציון 93
ממ"ן
פיליפ אריאס תאורטיקן צרפתי, טען במחקרו כי התפתחות מושג הילד בתרבות המערבית החלה מהמאה השבע עשרה. במרכז עבודתו אריאס בדק את מעמד הילד ותפיסתו בתרבויות שונות, מחקרו העלה כי מושג הילד הוא אינו מושג טבעי ושגור בטבע האדם אלא מושג תלוי תרבות. התרבות היא זו שיצרה את ההבדלים בין מבוגר וילד. את טענתו ביסס אריאס […]
מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים
קורס 10292 , ממ"ן 15 , ציון 95
ממ"ן
הספרות הפופולרית הינה ספרות שפונה למכנה המשותף הנמוך ביותר של הצרכן, היא אהודה ונחשבת לפחותה יותר ולא איכותית כספרות הקנונית. ספרות זו מוותרת על אישור הממסד ולכן לא נתפסת כחינוכית או נאותה. סדרת ספרים הנחשבת ספרות פופולרית הינה קפטן תחתונים. בקרב הילדים סדרה זו נתפסת כמלהיבה ומצחיקה היוצרת היררכיה הפוכה בין הילדים למבוגרים. אלו יוצגו […]
מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים
קורס 10292 , ממ"ן 14 , ציון 93
ממ"ן
הטקסט האמביוולנטי מתאפיין במבנה כפול המהווה הגדרת בסיסית – אלמנטים הלקוחים ממערכת ספרות הילדים משולבים יחד עם אלמנטים הלקוחים ממערכת ספרות המבוגרים, לכדי טקסט שמכיל בו זמנית שתי רמות פרשנות רמה ליטראלית/מילולית הפונה לילדים ועונה על דרישות מערכת ספרות הילדים ורמה מטפורית המפרה את עקרונותיה של מערכת ספרות הילדים בכך שפונה למבוגר באמצעות רמיזות ביקורתיות, […]
הקבוצה הכנענית: בין אידיאולוגיה וספרות
ממ"ן 12
ממ"ן
הקבוצה הכנענית: בין אידיאולוגיה וספרות 10335 שאלה 1 א. דן מירון טוען "פנייתו של רטוש לעבר הקדום לא נועדה לשחזר אותו ולחות ולפי הכנענים ודרישתם היא לשחזר את העבר הקדום כדי לחיות אותו כחלק מניסיון לחיות את התרבות הכנענית. מירון טוען שפניית רטוש לעבר הזה לא נועדה לשחזר אותו ולחיות אותו אלא […]
הקבוצה הכנענית: בין אידיאולוגיה וספרות
ממ"ן 11
ממ"ן
הקבוצה הכנענית: בין אידיאולוגיה וספרות 10335 שאלה 1 הזרם המרכזי שפעל בשנות ה 40 דור הפלמ"ח למעשה כתבו שירה אידאולוגיה היהודית ובאותה תקופה מופיעה קובצת מופיעה קבוצת משוררים ואנשי רוח האמינו שצריך להקים אומה כנענית. הכנענים בקשו להקים תחיה לאומה הכנענית הכוללת אנשים שנולדו בארץ ישראל בעוד ציוניות האמינו במרכיב היהודי בזהותם. הציוניות דוגלת […]
פואטיקה של ספרות ילדים עם הערות מנחה
ממ"ן 15 , ציון 93
ממ"ן
קורס: מ. לפואטיקה של ספרות ילדים ממ"ן 1 5: קריאה מהנהJ תשובה 1: א. ילדים רבים אוהבים את ספרי הסדרה "קפטן תחתונים" (ספר 9) מכמה סיבות והן: בראש ובראשונה ספרים אלו כבר מהמבט על כריכתם מושכים את העין הילד ומאוירים ע"י גיבור על בתחתונים,מבטיחים צחוקים, שיגועים ומתח וצבועים בצבעים חזקים (אדום, ירוק). וכאשר צוללים אל […]
פואטיקה של ספרות ילדים עם הערות מנחה
ממ"ן 12 , ציון 96
ממ"ן
קורס: פואטיקה של ספרות ילדים ממן 12 : קריאה מהנהJ שאלה 1: א. במעבר לנוסח האחים גרים הושמטה כמעט לגמרי התבנית האירוטית שאפיינה את המעשייה "כיפה אדומה" בנוסח שארל פרו וההוכחות לכך הן: – הבדל ראשון נוגע ליחס אליו זוכה "כיפה אדומה", פרו מדגיש את העניין ב"כיפה אדומה" מהבחינה האירוטית והמינית יותר ומתייחס ליופי – […]
שירת החול העברית בספרד המוסלמית (10647)
קורס 10647 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1 א) שיר יין: שירים המתארים את המשתה החצרני האנדלוסי, אותו אימצו עשירי יהודי ספרד בתור הזהב. – מה זאת אומרת בתור הזהב? שירת היין מטיפה לתענוגות החיים, ומברכת על היכולת לשמוח ולהתרחק ולגרש – לגרש את מה?- מהצער והכאב. הנחת היסוד העומדת בבסיסם של שירת יין, שהמוות אורב לאדם בכל רגע, ועל כן […]
שירת החול העברית בספרד המוסלמית (10647)
קורס 10647 , ממ"ן 13 , ציון 80
ממ"ן
שאלה 1 א. 1- השירים של שלמה אבן גבירול התאפיינו בפתיחת השיר בדברי הידידי באופן מיוחד. ואת המאפיין הזה התבטא בשירו " ידידי נהלני" בבית הראשון פנה המשורר לידידו וללאורך השיר הוא היה מבקש מידידו בקשות לאחר מותו של שלמה.- מה הכוונה? · "ידיד נהלני", "והקשני". · ואל תבכה, ואל תנוד למותי. · ואל תשים […]
הפואמה הביאליקאית
ממ"ן 11
ממ"ן
הפואמה הביאליקאית – ממ"ן 11 שאלה 1 א. טרטנר מזהה בפואמה המתמיד שינוי ביחס הדובר למתמיד. הדובר, כפי שמבחין טרטנר, הוא מתמיד לשעבר שהתפקר ויצא לעולם שבחוץ וכעת הוא מביט ברטרוספקטיבה בעולם שעזב. בתחילת הפואמה אנו עדים לטון "חזוני" ומרומם של הדובר. התפיסה ה"חזונית" מנומקת בהתרפקותו של הדובר על העולם שנטש, כשזו מתגברת כתוצאה מאכזבתו […]
הפואמה הביאליקאית
ממ"ן 12
ממ"ן
הפואמה הביאליקאית – ממ"ן 12 שאלה 1 א. בשירת ביאליק כמה עקרונות, הבאים לידי פירוט במאמרם של פרי והאפרתי. ראשית, את שירו של ביאליק יש לשחזר מחדש ככל שהולכים ומתקרבים לסיומו של השיר. השיר מנסה לנסח שוב ושוב אותה תמונה מחדש באופן הולם יותר, כאילו ברצונו להכחיד רשמים בלתי רלבנטיים שעלו בניסוח הקודם, או כאילו […]
הקבוצה הכנענית
ממ"ן 11
ממ"ן
הקבוצה הכנענית – ממ"ן 11 שאלה 1 נקודת המוצא של הכנענים הייתה, כי היהדות כדת וכאמונה איננה יכולה להוות מקור יניקה לתנועה לאומית-טריטוריאלית ולתרבות לאומית, כיוון שמעצם טיבה היא איננה תלויה בטריטוריה מסוימת ומשום כך גם אין לה זיקה מיוחדת למרחב הארצישראלי במובן האותנטי של מולדת. מכאן שהכנענים דרשו לנתק את היהדות מהעבריות. לדידם, זהות […]
הקבוצה הכנענית
ממ"ן 13
ממ"ן
הקבוצה הכנענית – ממ"ן 13 שאלה 1 א. חבר מוצא שהפלסטינים מיוצגים בסיפורת הכנענית באופן סותר ולא עקבי. עיון בסיפורים הכנעניים מגלה שאף שיש בהם אמפתיה כלפי בני המקום ותיאורים מעוררי הזדהות עם סבלו של הנכבש, הם אינם חפים מתיאור סטריאוטיפי שלילי של ה"אחר" הפלסטיני. בסיפורו של שרגא גפני "השבח לאלוהים" תיאורו של הכיבוש הישראלי […]
גיבור ואנטי גיבור - "לב החשכה"
קורס 10107 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 – "גיבור ואנטי גיבור ברומן המודרני" ציון 97 – ראשי פרקים מתוך התשובות שאלה 1: יחידה 3 מסבירה את נאמנותו של מרלו לקורץ כנובעת מאחת משתי סיבות: הסיבה הראשונה אותה מציגה היחידה לנאמנותו החזקה, היא כי קורץ הוא השד החזק ביותר ואותו מרלו מעדיף על פני השדים החלשים, העיוורים והנבובים. קורץ מיוצג כדמות […]
לשון חברה ותרבות - (10641) עם הערות של מנחה
קורס 10641 , ממ"ן 12 , ציון 99
ממ"ן
לשון חברה ותרבות ממ"ן 12 – לשון ,חברה ותרבות חומר לימוד למטלה : יחידות 4-3 שאלה 1 : א) מהו משלב ומה הם הפרמטרים המשפיעים עליו? המונח משלב לקוח מתחום המוזיקה ומציין את גוון מערכת הצלילים בקולו של אדם או בכלי נגינה. בבלשנות מקובל להשתמש במושג משלב כאשר מכנים את סוג הלשון המשמש את […]
גיבור ואנטי גיבור
קורס 10107 , ממ"ן 12
ממ"ן
גיבור ואנטי גיבור- 10107 ממן 12 1 .א.הפמיניזם צמח באירופה ובארה"ב במחצית השנייה של המאה ה-19. הוא כלל אופני חשיבה שונים, אולם המשותף לכולם הוא התנגדות לאפליית נשים, ולהדרתן ממוקדי הכוח הציבוריים, החברתיים והפוליטיים. הפמיניזם מתנגד לתפיסה המעמידה את הגבר במרכז, ואת האישה בשוליים. כל הזרמים תומכים בשוויון פוליטי וכלכלי בין גברים ונשים, וכולם טוענים […]
גיבור ואנטי גיבור
קורס 10107 , ממ"ן 13
ממ"ן
ראשית אסביר את עיקר האקזיסטנציאליזם: האקזיסטנציאליזם מעמיד את האדם התבוני המחפש משמעות מול עולם חסר היגיון. חוסר ההיגיון שבעולם מתבטא על ידי מציאותו של המוות. המוות הוא העובדה היחידה הברורה והידועה לאדם. מכאן, שאין משמעות למה שתבחר לעשות או לחשוב בחייך, בכל מקרה, הם יסתיימו באותו אופן לגבי כולם- במוות חסר משמעות, ובכך נגזלת המשמעות […]
גיבור ואנטי גיבור
קורס 10107 , ממ"ן 14
ממ"ן
גיבור ואנטי דיבור ממ"ן 14 1 .א.המחבר המובלע מייצג תמיד את מערכת הערכים של הסופר שכתב אותה. לא נכון. המחבר המובלע מייצג את מערכת הערכים של היצירה. היצירה מכוונת אותנו להזדהות עם דמות מסוימת. כמו כן היא מכוונת אותנו להשקפת עולם מסוימת ולמערכת נורמות של היצירה, כלומר לפרש את מערכת הערכים של היצירה שהמחבר המובלע […]
גיבור ואנטי גיבור
קורס 10107 , ממ"ן 15
ממ"ן
ממ"ן 1 5 גיבור ואנטי גיבור, 1 .א. האירועים ברומן "המשפט" מתוארים מנקודת התצפית של יוסף ק. ולכן ניתן לקבוע שהוא המספר ברומן: לא נכון. ישנו מספר אחר ברומן, מספר כל יודע, אם כי נקודת התצפית שלו אינה ברורה, מטושטשת, ואינה חורגת כמעט מתחום ראייתו של יוסף ק. אנו רואים את קיומו של הקול הנוסף […]
גיבור ואנטי גיבור ברומן המודרני
קורס 10107 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 1 1 גיבור ואנטי גיבור 10107 א. תחילה אסביר שהמושג פוסטקולוניאליזם מתייחס לתקופה שלאחר שחרור המדינות הכבושות מידי המדינות הקולוניאליסטיות. בהתחלה המחשבה הפוסט קולוניאליסטית ביטאה ביקורת על הכיבוש, הדיכוי של המערב, את הקולוניות שבשליטתו, וניצולם. הביקורת הפוסטקולוניאליסטית התפתחה בשלב הבא כשהפעם המוקד הוא מחשבה ביקורתית על הקולוניאליזם, ועל הדרך שבה הוא מתבטא בתחומים שונים […]
פואטיקה של הסיפורת
ממ"ן 14
ממ"ן
ממן-14 שאלה1 א) האני הכפול של המספר : קריטיון זה הוצע לראשונה בידי ז'נט והוא קורא לו "קריטריון ההשתתפות"- קריטריון זה בא לקבוע את מידת השתתפות המספר באירועים שהוא מספר, יש מספרים משתתפים אך גולה שאינם משתתפין. בהגדרה של ז'נט יש בעייתיות מפני שהמספר תמיד נמצא ברמה הסיפורית שמעל סיפורו, לכן איננו יכול להשתתף בסיפור. […]
תולדות הספרות העברית החדשה
ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
מטלת מנחה) ממ"ן 11 ( שאלה 1 במשך תקופה ארוכה ניסו חוקרי הספרות וביניהם ברוך קורצווייל, לנמק מדוע הספרות העברית החדשה היא אכן "חדשה" במובן המודרני של המילה, ביחס לספרויות שנכתבו לפניה. הנימוקים שניתנו בעניין זה בהיסטוריוגרפיה של הספרות העברית החדשה אינם משכנעים. עיקרם שניים: הראשון הוא העיקר הפילוסופי – חילוניות והשני צורני-סגנוני-אסתטי. שני הקריטריונים […]
תולדות הספרות העברית החדשה
ממ"ן 11 , ציון 99
ממ"ן
מטלת מנחה) ממ"ן 12 ( שאלה 1 אהבת ציון של אברהם מאפו הינו הרומן העברי הראשון בהיסטוריה. אמנם היו יצירות פרוזה שהקדימו אותו, והיו גם בהן יצירות משוכללות ופורצות דרך, דוגמת האוטוביוגרפיה אביעזר מאת מרדכי אהרון גינזבורג, אבל אהבת ציון, שיצא לאור לראשונה ב-1853 בווילנה ועורר התרגשות רבה והתעוררות לאומית בקרב היהודים הרבה שנים לפני […]
פואטיקה של הסיפורת א2016
ממ"ן 11
ממ"ן
ממן11 שאלה 1 א. ההבדל בין פרשנות של טקסט לבין ניתוח הפואטיקה של הסיפורת: כפי שאני רואה זאת, פרשנות של טקסט היא למעשה הפקת משמעויות מושכלות מהטקסט תוך כדי פיענוח והסבר של תכניו לכדי אמירות כלל אנושיות או היסטוריות, ניתוח התוכן הערכי והרעיוני, כיצד הוא מייצר משמעות אצל הקוראים בזמן שנכתב ולאחריו. פרשנות יכולה לדון […]
פואטיקה של הסיפורת
ממ"ן 12
ממ"ן
שנת לימודים : א2016 שאלה 1 א. סדר האירועים בסיפור "מעיל גשם כחול מפורסם", כפי שהוא מופיע במישור המשוחזר, הוא כדלהלן: ליסה מקימה ביחד עם אחותה ג'ולי צמד מוסיקלי ולאחר מכן, ביחד עם שני חברים נוספים, הם מייסדים להקה. הם מקליטים מספר אלבומים ומופיעים בין השאר במועדונים באנגליה. באחד הלילות, לאחר צאת הסינגל "מעיל גשם […]
ממ"ן11
ציון 93
ממ"ן
תשובה לשאלה 1 המאפיינים של תקופה זו הם "בין הפריחה התרבותית" לבין ה"זעזועים הפוליטיים". ההתפתחות התרבותית שחלה במאות האחת עשרה והשתיים עשרה הביאה ליצירה מופלאה ולשיאים שלא היו לעם ישראל בכל שנות הגלות. ליצירה תחומים רבים ובהם בולטת במיוחד שירת החול לצד התפתחות זו מתפתחים מקצועות נוספים כמו: "פרשנות המקרא מדע הלשון והדקדוק הפילוסופיה ומדעים […]
התאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי - 10919
קורס 10919 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11. שאלה 1. שני המחזות שבחרתי כדי לעמוד על עיצוב דמות הערבי הם ״אללה כרים״ שנכתב ב- 1912 והמחזה ״הם יגיעו מחר״ אשר נכתב ב- 1950. המחזה ״אללה כרים״ מאת ל״א אריאלי מייצג את מחשבות היהודים לגבי הערבים, מצד המחזה מציג איך היהודי בז לדמות הערבי ומצד אחר מקנא בשורשיות שלו וחיבורו לאדמה. המחזה […]
גיבור ואנטי גיבור
קורס 10107 , ממ"ן 16 , ציון 94
ממ"ן
ממ"ן 16 גיבור ואנטי גיבור ברומן המודרני 2 016א ציון 94 1 .א. מבע משולב הוא אמצעי לטשטוש העובדה שאנו רואים מנקודת המבט של דמות בסיפור. במבע משולב המספר מוסר את דבריה של אחת הדמויות בלי להגיד לפני זה "הוא אמר". יש שילוב בין דבריו של המספר לבין דבריה של דמות. דבר זה ניראה כאילו […]
גיבור ואנטי גיבור
קורס 10107 , ממ"ן 15 , ציון 94
ממ"ן
ממ"ן 15 גיבור ואנטי גיבור ברומן המודרני 2015א ציון 94 1 .א. את המשל לפני החוק אפשר לקרוא כמשל לספרות. האיש מן היישוב הוא הקורא, והחוק הוא הטקסט הספרותי. כמו האיש מהיישוב שעומד לפני החוק ולא יכול להיכנס, וחושב שהגישה לחוק אמורה להיות חופשית לכולם, כך גם הקורא שעומד מול טקסט שאי אפשר לפרש באופן […]
מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים, 2015א עם הערות
קורס 10292 , ממ"ן 13 , ציון 97
ממ"ן
ממן 13- מבוא לפואטיקה של ספרות ילדים- – שאלה 1- א. בעיית השיוך הכפול- זהו מאפיין ייחודי לספרות הילדים בו הסופר צריך להתמודד עם 2 שתי דרישות של שתי מערכות שונות: מערכת הספרות האומנותית ומערכת החינוך. כאשר ספר מיועד מראש לילדים, חלות עליו מגבלות. הסופר לא יכול לכתוב כל מה שעולה בדעתו. הדרישה בספרות הילדים […]
הקבוצה הכנענית
ממ"ן 13 , ציון 94
ממ"ן
הקבוצה הכנענית – בין אידאולוגיה לספרות מטלת מנחה מס' 13 1 . עמדו על אפיון דמויותיהם של הכובש והנכבש ביצירות הבאות: "הבוקר החדש" מאת אהרון אמיר", "השבח לאלוהים" מאת איתן נותב ו-"הקרב על מבצר ויליאמס "מאת איתן נותב הביאו ציטוטים מתוך היצירות לחיזוק דבריכם. א. "הבוקר החדש" – יריב עיטם "הבוקר החדש" הוא סיפור קצר […]
הקבוצה הכנענית
ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
הקבוצה הכנענית – בין אידאולוגיה לספרות מטלת מנחה מס' 11 1 . רעיון העבריות שימש בסיס לגיבוש התפישה הכנענית. עמדו בהרחבה על רעיון זה תוך התבססות הניגוד שהעמידו הכנענים בין יהדות ועבריות, ביסוס אומה עברית והנטייה לקשור עבריות עם תרבות ימי קדם. מתוך ראשית הימים: "משא פתיחה" ו- "בשערי ארץ הפרת" מתוך ספרות יהודית בלשון […]