קורס פילוסופיה של החינוך סמסטר ב2023
קורס 10765 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
ממ"ן 11, קורס פילוסופיה של החינוך סמסטר ב2023 ציון 92-
דף זה מכיל את כל העבודות בפילוסופיה מסוג ממ"ן.
ממ"ן 11, קורס פילוסופיה של החינוך סמסטר ב2023 ציון 92-
ממ"ן 12, פילוסופיה של החינוך. סמסטר 2023ב. ציון 95-
שאלה 1 – לנוכח מצב החירום הכלכלי קיבלה ועדת הכספים החלטה המגבילה את שכר המנהלים במגזר הציבורי, על פי ההחלטה, שכרו של מנהל לא יעלה על פי 20 משכרו של עובד המקבל את השכר הנמוך ביותר בחברה. הציגו טיעון המצדד בהחלטה זו וטיעון המתנגד לכך. חלקו את נימוקיכם לנימוקים עובדתיים ולנימוקים ערכיים. כמו כן, הביעו […]
שאלה 1 – תורותיהם של מיל ואריסטו מאופיינות כתורות טלאולוגיות הסבירו מדוע. השוו בין שתי התורות ועמוד על ההבדלים ביניהן. שאלה 2 – במקרה ופושע מתועב מגיע לטיפול בבית החולים, האם רופאים יכולים להשתיל את איבריו החיוניים בגופם של חולים תמימי דרך וישרים? הציגו את השיקולים המוסריים של התועלתן בסוגיה זו. שאלה 3 – הציגו […]
קראו את הטקסטים מתוך "הקדמה לעקרונות המוסר והחקיקה" של בנת'ם; ו"הנחת יסוד למטפיזיקה של המידות" של קאנט. שניהם מציעים תפישות שונות של מוסר, כלומר עוסקים בהגדרת טוב ורע. א. קראו את הטקסט של ג'רמי בנת'ם והשיבו מהו עקרון המוסר לפיו? כיצד הוא מנמק אותו? כיצד יקבע מהו מעשה טוב? ב. קראו את הטקסט של עמנואל […]
קראו בעיון את סעיפים ב-ג של חלק א של המסכת וענו על השאלות הבאות: 1) קראו בעיון את סעיף ב של חלק א של המסכת. א. על סמך הנאמר בסעיף, אילו שני סוגים של רשמים מזהה יוּם, וכיצד הוא מאפיין כל אחד מהם? הציגו דוגמא משלכם/ן לכל אחד מן הסוגים. ב. בסוף סעיף ב' כותב […]
קראו את ספר 2 מתוך על הנפש , 412a3-414a3. על סמך קריאה זאת, כתבו חיבור תוך מענה על השאלות הבאות. 1. מהי ההגדרה הכללית של הנפש אשר מוצגת ב2.א? 2. מדוע, לדידי אריסטו, ההגדרה הכללית של הנפש לא תספיק למתן תיאוריה שיטתית ומספקת על אודות הנפש? ומדוע תיאור הנפש כמדרג מרובד יוכל למלא את אותו […]
1 .ענו על השאלות שלהלן. נמקו את תשובותיכם והשתמשו בדוגמאות להמחשה במקרה צורך. א( נתון טיעון תקף שמסקנתו שקרית. האם אפשרי שהנחותיו אמיתיות כולן? ב( נתון טיעון תקף שמסקנתו אמתית, האם הכרחי שהנחותיו אמיתיות כולן? ג( נתון טיעון תקף מודאלית שאינו תקף צורנית, ושכל הנחותיו אמיתיות. האם אפשרי שמסקנתו שקרית? ד( נתון טיעון שכל הנחותיו […]
שאלה 1- סעיף א- מכוונות של מצבים נפשיים- מכוונות היא מאפיין מבחין של רוב מצבי הנפש… בדרך זו, היסוד הנפשי מתייחס לעולם הפיזי. המקרה הבולט של מצב נפשי בעל מכוונות הינו עמדה טענתית. עמדה זו מכוונת תמיד כלפי תוכן מסוים. סעיף ב- משמעות הטענה זו של הפילוסוף פרנץ ברנטנו, עוסקת בכך שמובחנות היא מאפיין החל […]
ממן 12 פסיכולוגיה בחינוך ציון 97 שאלה 1 פופולריות– מיומנות חברתית שבה היחיד משפיע על הקבוצה הבאה לידי ביטוי במידת ההערכה שבה הקבוצה מעריכה את הפרט. הפרט נהפך להיות פופולרי ע"י התכונות שעליהן הוא מקבל יחס או פידבק חיובי ע"י קבוצתו. הפופולריות קשורה גם למידה שאדם מייחס תכונות חיוביות עבור עצמו, כלומר באיזו מידה הוא […]
ממן 12 – פסיכולוגיה בחינוך – ציון 100 מטלת מנחה (ממ"ן) 12 קורס פסיכולוגיה בחינוך- 10125 יום ג' סמסטר 2020א' שאלה 1 א. פיאז'ה מסביר את התפתחותו של הילד לפי שלבים מאוד ספציפיים, שאי אפשר לדלג עליהם ולזרז אותם. פיאז'ה לא יסכים עם קורסי ההכנה לכיתה א' מכמה סיבות- על פי הנחות היסוד שלו- 1. […]
ממן 11 – פסיכולוגיה בחינוך – ציון 92 מטלת מנחה (ממ"ן) 11 קורס פסיכולוגיה בחינוך- 10125 יום ג' סמסטר 2020א' שאלה 1 1. ההבדלים צורך הישג רמת שאיפה הגדרה הצורך של האדם להתמודד עם רמת הצטיינות שהוא הציב לעצמו. זהו מדד פנימי להישגים טובים ולהצלחות. מציין את רף הציפיות שמציב לעצמו אדם מסוים. רף זה […]
ציון 95 א. האני- נושא הדיון: מונטיין חוזר ומדגיש מספר פעמים כי מסותיו כתובות ומלמדות רק על דמות עצמו. הוא מתאר בכתביו מעין אינטרוספקציה, כלומר חקירה ולמידה פנימית של האדם על עצמו. יש בדבריו פירוט על יתרונות החקירה העצמית- חומר שהוא יכול לבדוק לעומק, חומר שאיש לא יכול לדעת עליו כמוהו, בשביל להשיג את הידע […]
ממן 13 – תכנון לימודים , הוראה והערכה – ציון 87 מטלת מנחה (ממ"ן) 13 קורס 10106 תכנון לימודים, הוראה והערכה יום ד' סמסטר ג' 2019 שאלה 1 ישנן 3 שיטות הוראה- הנחות היסוד של שיטות ממוקדות מורה- שיטה זו מזוהה עם השיטה המסורתית, שמטרתה היא להקנות חינוך המונים בכדי שיהיה שילוב בתעשייה. לכן, שיטה […]
ממן 11 – תכנון לימודים , הוראה והערכה – ציון 89 מטלת מנחה (ממ"ן) 11 קורס 10106 תכנון לימודים, הוראה והערכה יום ד' סמסטר ג' 2019 שאלה 1 סאמרהיל– בית הספר הפתוח הראשון שהוקם בשנת 1921 על ידי סאתרלנד ניל בפרבר של העיר דרזדן שבגרמניה. בית ספר זה הוא דוגמא קיצונית של הכרה בשונות של […]
ממן מספר 12 – קורס פילוסופיה של החינוך 10765 – ציון 97
ממן מספר 13 – קורס פילוסופיה של החינוך 10765 – ציון 100
ממן מספר 14 – קורס פילוסופיה של החינוך 10765 – ציון 100 שאלה מספר 1 עמדתו של ג'ון רולס ג'ון רולס משתייך לזרם הליברליזם האינדיבידואליסטי, אשר מדגיש את תפיסת הצדק המבוססת על זכויות הפרט, קרי דגש על היחיד וזכויותיו לחירות ולשוויון. תורת הצדק, אשר נכתבה על ידו, הדגישה את הפרוצדורות, ודגלה בתפיסה, כי כל […]
ממן 11 סמסטר 2017א, קורס 30204 הסקה סטטיסטית, באוניברסיטה הפתוחה, אופ, ציון 99 בדוק, לאחר בדיקה. עם הערות, ותמונות מצורפות בתוך הקובץ. עבודה ברמה גבוהה מאוד! 30204, הסקה סטטיסטית, אופ, ממן 11, 2017א, בדוק, תשובות
ממן 1 1- פילוסופיה של מדעי הקוגניציה 1 א.טיעון ריבוי המימושים הוא טיעון בעד פיזיקליזם פרט-בלעדי ונגד פיזיקליזם סוג. הטיעון מערער על הנחת היסוד של טענת המתאמים החזקים, ומבקש להראות שיש ריבוי מימושים – מצב בו שני יצורים נפשיים נמצאים באותו מצב נפשי, אבל במצב פיזיקאלי שונה. המצב החישובי של מכונת הטיורינג הוא מופשט. מהחישוב […]
ממן 1 2 פילוסופיה של מדעי הקוגניציה 1 א.רשת קונקציוניסטית זו רשת המקבלת מידע דרך יחידות הקלט, מעבדת אותו בשלבים השונים, ומפיקה פלט באמצעות יחידות הפלט. כאשר המערכת קולטת מידע מבחוץ , יחידות הפלט מגיבות ונכנסות לרמת פעילות (אקטיבציה) מסוימת. ב. במערכת קונקציוניסטית בשונה ממערכת חישובית קלאסית עיבוד המידע אינו סדרתי אלא מקבילי ג. לפי […]
קורס: פילוסופיה של החינוך ממן 1 3: תשובה 1: א. 1. קיום קודם למהות – זהו אחד הרעיונות המרכזיים בפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית שאומר שהדרך בה אדם חי, פועל וקשוב לעצמו עושה את המהות שלו- הופכת אותו למי שהוא[א1] . 2. דחיית עליונות המערכות – האקזיסטנציאליסטים מאמינים כי בני האדם הם קודם פרט ומיצגים את עצמם ולא ייצוגים […]
א. הגישה הבהיווריסטית הפילוסופית שחוקרת את מצביו הנפשיים של האדם על ידי תצפית בהתנהגותו הגלויה מעדיפה את הידע החיצוני ולא מכבדת את מיוחדות ההשקפה של האדם על עצמו ולא מכירה בה, ב. ביהביוריזם פילוסופי מערער על האסימטריה בין ידע בגוף ראשון לידע בגוף שלישי. הוא מתכחש לקיומו של פער עקרוני, איכותי, בין ידע עצמי לידע […]
א רדוקציוניזם מתאר תאוריות הגורסות כי טבעם של דברים מורכבים- עצמים, תופעות, תאוריות ומשמעויות יכול תמיד להצטמצם לרעיונות בסיסיים או פשוטים יותר הנסב אודות מושא זה. ב. התנאים הם- 1. עליה להינתן במונחים שאינם סמנטיים – עליה לתת רשימה של תנאים, שקיומם מספיק והכרחי כדי שלמצב הנפשי יהיה תוכן מסוים, ותיאור התנאים האלה לא יכול […]
1 מכוונות של מצבים נפשיים: מכוונות היא מאפיין חשוב של רוב מצבי הנפש-במצבי נפש הכוונה למצבים כמו תחושת כאב ,תחושת טעם ,תחושת צבע ,עצב ,שמחה ,תקווה , פחד ,מחשבה ,האמנה ,רצון וכו. מאחר ומרבית מצבינו הנפשיים נסובים ובעלי תוכן אודות פריטים ומצבי עניינים בעולם החוץ נפשי פיזיקלי, ניתן לתאר אותם כבעלי מכוונות. זו יכולת של […]
20 מרץ 2016 הקורס: "פילוסופיה של החינוך"- 10765 ממ"ן 1 1 שאלה 1 א. תפקידו של החינוך, על פי השקפתו של אריסטו, כפי שהוא בא לידי ביטוי בלקט הציטוטים המצורף למטלה, הוא קידום האדם להשגת האושר, הטוב והשלימות. על פי השקפתו של אריסטו האושר הוא המטרה ולא האמצעי. אך אין מדובר באושרו הפרטי של האדם […]
ממ"ן 12 2 . התועלתנות היא תורת מוסר הגורסת כי יש להגדיר מעשה טוב ע"פ מידת התרומה שלו לאושר הכללי, כלומר האושר שנגרם על ידו לכלל האנשים הנוגעים בדבר. הטענה נגד התועלתנות כי התורה מתעלמת משיקולים של צדק נובעת מהתייחסותה למושג ה"אושר הכללי". ע"פ התועלתנות, כל עוד מעשה הגדיל את כמות האושר הכוללת – הוא […]
ממ"ן 15 1 . פעולותיה של ענת קם, שהואשמה בעבירות על החוק וב'ריגול חמור', לא יכולות להתפרש באופן מובהק כאחת מההגדרות סרבנות מצפון, עבירה פלילית או מרי אזרחי. פרשה זו מאופיינת במספר מאפיינים מכל הגדרה. לעומתה, פרשת אבי בניהו מהווה עבירה פלילית. עבירה פלילית היא עבירה על החוק מתוך אינטרס אישי, המאופיינת בהכרה כי במקרה […]
ממ"ן 11 1 . א) בעיית אותיפרון שהציג סוקרטס מדגימה את הוויכוח בין האידאליזם לבין הרלטיביזם בכך שהיא שואלת האם ישנו קיום של ערכים הקודם לאלים, והם אף כפופים לו, או לחילופין שיחסם של האלים הוא שיוצר את הערכים. במקרה שבו "מפני שהיא אהובה, על כן היא חסידות", יכולות להתקיים בעולם אינסוף צורות שונות של […]
ממ"ן 12 1 . א) החוק האנושי הוא החוק שמחוקקים בני האדם, ועל פיו פועלים בחיי היומיום שלהם. ע"פ מאקווינס, הוא נוצר כתוצאה מחוקי תבונתו של האל, שאליה כפופים גם בני האדם, אך בשונה מהם הוא מהווה חוק מפורט וספציפי לגבי פעולותיהם הייחודיות. בני האדם זקוקים לחוק זה משום שאינם יכולים להבין באופן מלא את […]
ממ"ן 11 1 . טיעון בעד הגבלת שכר המנהלים: (עובדתי, מוסרי) · כולנו בני אדם · הכסף הוא משאב, ניתן לחלק אותו שווה בשווה או בפערים · הגבלת שכר המנהלים מצמצמת את הפערים הסוציו-אקונומיים בחברה האם בהכרח? · עובדי המפעל עובדים קשה בדיוק כמו מנהלי המפעל · 5% מהמשפחות שבהן יש שני מפרנסים ויותר חיות […]
ממ"ן 13 1 . הבחנתו של קאנט בין צווים מותנים לציוויים מוחלטים מבקרת את אריסטו על אופן התייחסותו למושג האושר. אריסטו טען כי כל בני האדם שואפים אל האושר ולכן הוא חייב להיות הטוב המוסרי העליון, ואילו קאנט מכניס את השאיפה לאושר תחת קטגוריית ה"רצון", ובכך טוען כי היא אינה חופשית באמת משום שהיא כפופה […]
ממ"ן 11 1 . א) תאלס נחשב לפילוסוף הראשון לא בגלל שקרא לעצמו כך, לא בגלל השאלות ששאל, ואף לא בשל התשובות שענה עליהן. למעשה, הראשון שתבע את המונח "פילוסופיה" היה פיתגורס, ואת הקביעה כי "הכל מים" ניתן למצוא בווריאציות שונות גם במיתולוגיה היוונית. אף על פי כן, האופן שבו ענה תאלס על השאלה "מהו […]
ממ"ן 14 1 . בנושא הדיון לגבי העלאת שכר המינימום יענו כל אחד מההוגים, נוזיק ורולס, בתשובה שונה. תורת הצדק של רולס שמה דגש על תוצאות החלוקה במציאות. היא מתמקדת במצב הקיים בהווה ומטיפה לתפיסה מדינית של רווחה כאחד מתפקידי המדינה. עקרונות הצדק של רולס הם: עקרון החירות השווה והמירבית, והעקרונות הכלכליים של הפער וההזדמנות […]
א. הכלל הראשון של המתודה, מורה שלא לקבל שום טענה, עמדה או ידיעה שניתן להטיל בה ספק. כלומר, שמעמד של אמיתה, יש להעניק רק לדברים שהינם ברורים ומובחנים באופן מוחלט. "רק באמצעות ציות לכלל זה", סבור דקארט, "ניתן להשתחרר מכל המשפטים הקדומים שחרצנו וספגנו מן הסביבה". כמו כן, מבהיר הכלל הראשון שישנן אמיתות שניתן לזהות […]
קוגנטיביזם – השקפה מטא-אתית, אשר בבסיסה עומדת הטענה כי פסוקים מוסריים מבטאים, למעשה, עמדה הכרתית כלפי העולם. הווה אומר, פסוקים מוסרים הם סברות או האמנות הנושאים ערך אמיתי או שקרי, וכאשר הערך שהן נושאות אמיתי, הם מייצגים אתה המציאות. הנטורליזם הוא קונגטיביסיטי משום שהוא רואה בעובדות (כלומר, משהו שניתן לתפוש) את הבסיס למוסר, ההשקפה ההפוכה […]
מושגים צדק נוהלי מושלם – אחד משלושת המינים של הליכי חלוקה צודקים שהציע הפילוסוף האמריקני ג'ון ברודלי רולס בחיבורו – תיאוריה על צדק. הצדק הנוהלי המושלם מותנה מילויים של שני תנאים: א. ישנה תכלית מוגדרת לחלוטין, כלומר, מצב סופי אותו שואפים לממש באמצעות החלוקה, והמצב הנ"ל, מוכר כצודק ללא תלות באופן ביצוע החלוקה. ב. מילוי […]
הסגולה הטובה – מושג מפתח בתורה המוסרית שהגה אריסטו. תפקידו לציין תכונות אופי המבטאות ומעידות על בחירה ממושכת בדרך האמצע. כלומר, תכונת אופי המעידה על התנהגות ממושכת שהופעל בה שיקול דעת נבון. האדם הטוב, לפי אריסטו, הוא זה הדואג להפעיל את כושר מחשבתו בעת הבחירה בדרכי פעולה. במילים אחרות, האדם הטוב הוא זה היודע להשתמש […]
שאלה 2 בכדי לעמוד על קביעתו של יום, לפיה ניתן להשיג ידיעה וודאית באמצעות משפטים אנליטיים (ובכללם המתמטיקה) – יש להבהיר את משמעותו של המונח אנליטי ולהנגידו למונח סינתטי תחתיו מצויים כל המשפטים המבטאים אומדנות. אם כן, טענות (או משפטים) אנליטיות הן טענות שאמיתותן מותנית לחלוטין במשמעות הביטויים המופיעים בהן (אם אני אדם, אני בן […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 11 1 0765 – פילוסופיה של החינוך (2014 א') שאלה 1 א. שיטת הדיאלוג הסוקרטי – היא שיטת דיאלוג שסוקרטס האמין שדרכה אפשר ללמוד כיצד בני האדם מבינים מושגים כגון: טוב ורע, תועלת ונזק וכו'… וכמו כן, הוא האמין שדרך הדיאלוג ניתן להוביל את האדם לאיזו הבנה שונה ואחרת מתפיסתו. הוא חילק […]
תקציר עבודה סמסטר ג 2012 ג'נוסייד : ממן 12 הקורס 10664-ג'נוסייד 2 012 ג שאלה מס'1 בכדי לענות על שאלת סיבת הירצחם של הארמנים יש להבין את ההיסטוריה של הקבוצה הייחודית זו שהדת והלאומיות שלהן מתבססים על אותם מקורות היסטוריים, חיו באזור המדובר, בחלק המזרחי של הממלכה העותומנית הרבה לפני שהתורכים הגיעו לאזור. הארמנים, נוצרים […]
מטלת מנחה (ממ"ן) 12 הקורס: "פילוסופיה של החינוך"- 10765 חומר הלימוד למטלה: שערים 2 ו- 3 סמסטר: 2013ב מועד אחרון להגשה: 21.4.2013 שאלה 1 : 20 נקודות א. (6 נק') הסבירו את המושגים "שכפול" ו"יצירה" לאור מאמרו של יחזקאל דר: "הזהות המשתנה של החינוך הקיבוצי" ב. (מנהל עסקים נק') מהן טענותיו העיקריות של דר במאמרו, […]
ממ"ן 12 תשובה 1 סעיף א' נגישות כרונית של עמדה היא הסבירות שעמדה תופעל מהזיכרון עם חשיפה מינימאלית לאובייקט עמדה. מדד עיקרי לנגישות הוא זמן תגובה. ככל שהקשר בין האובייקט להערכה חזק יותר כך גדלה הסבירות שעמדה תופעל מהזיכרון עם חשיפה מינימאלית לאובייקט העמדה. אובייקט העמדה מזכיר גירוי המותנה בהתניה קלסית, והעמדה (התגובה המעריכה אותו […]
ממן 11 תשובה 1 סעיף א' סולם ת'רסטון לאפקט – אינדקס הכולל 16 אמירות כמו – "אני מרגיש חרדה". נמדוד בזמן שהנבדקים בקרבת חתולים , MACL+ ו- MACL, כשהראשון מסכם שמות תואר חיוביים והאחרון שליליים. למשל תיעוד ומדידת קצב הלב של נבדק ב-4 פעמים. נערוך סטנדרטיזציה של 4 המדידות ביחס לממוצע הכללי. מדידה אחת מהארבע […]
בס"ד מטלת מנחה (13) קורס: מחוננות וכשרונות מיוחדים. חומר לימוד: פרק ה' תשובה 1: (א) · זיהוי בעזרת מבחני משכל אובייקטיביים – זיהוי מחוננות נעשה עפ"י רוב על סמך מבחני משכל אשר מודדים יכולת אינטלקטואלית בפועל ובכח בעיקר בתחומים האקדמאיים, ויכולת הזיהוי והניבוי שלהם נמצאה טובה. ציונים גבוהים בבית הספר משמשים לעיתים קרובות תבחין […]
שאלה 1 קאנט אכן "מכניס" את התועלתנות בדלת האחורית למשל בגישתו להצדקת החובה לקיום הבטחות. קאנט נוקט בגישה דאונטולוגית, המכחישה את יסוד הגישה הטלאולוגית-תוצאתנית וקובעת שהערך המוסרי של מעשה אינו תלוי בתוצאותיו. אם ברצוננו להיות בני אדם מוסריים, עלינו לפעול או לציית לכללי המוסר בלי קשר לשאלה אם במקרה כזה או אחר יהיה למעשה הבלתי […]
שאלה 1 "הכשל הנטורליסטי" הוא מונח שטבע מור בספור "עקרונות אתיים", אבל שונה במקצת ממה שדיוויד יום קרא לו "כשל". הנטורליזם עוסק בתכונות באדם כהיותו אדם, תכונות הטבועות בו מטעם הטבע. התיאוריה הנטורליסטית יוצאת מנקודת הנחה שמושגי היסוד של המוסר, כמו "טוב, הם מופשטים ואינם ניתנים להגדרה, אך למעשה הם אינם באמת כאלה, ובד"כ אנו […]
שאלה 2 א. יוּם מגלה בכתבי פילוסופים קודמיו, שתחת השימוש במשפטים אובייקטיביים כגון " משהו הוא כך וכך", נעשה שימוש ב"משהו ראוי להיות כך וכך" – קביעה חדשה שהם אינם מסבירים אותה. זהו כשל, כיוון שהטיעון "ראוי שיהיה", אינו מתבסס על הקדמות; הוא מוצג כמסקנה, אך אינו מתבסס על כל הסבר או טענה קודמת. הם […]