מטלה בקורס פסיכופתולוגיה
קורס 10619 , ממ"ן 11 , ציון 98
ממ"ן
ממ"ן 11 , מטלה 11 בקורס פסיכופתולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ציון 98 תואר בפסיכולוגיה סמסטר קיץ 2024 עם ניסוח שימושי לתשובות
אתר סמרטר מכיל מאות עבודות מסוג ממ"ן בפסיכולוגיה, כל העבודות תחת קורת גג אחת.
לנוחותכם, ריכזנו בדף זה את כל הממ"נים בפסיכולוגיה.
כל העבודות האקדמיות נכתבו והוגשו ע"י סטודנטים באקדמיה.
ממ"ן 11 , מטלה 11 בקורס פסיכופתולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ציון 98 תואר בפסיכולוגיה סמסטר קיץ 2024 עם ניסוח שימושי לתשובות
ממן 12 פסיכופתולוגיה ציון 100 סמסטר קיץ 1.א. למיקה יש הפרעת אכילה בולמוסית. מיקה מדווחת על אפיזודות חוזרות של אכילה בולמוסית בהתאם לתסמינים לאבחון ההפרעה ע"פ ה5DSM. האפיזודות מתרחשות אחת לשבוע…..א. אמיר סובל מהפרעת אישיות סכיזואידית מאשכול A…
עבודה זו נותנת מענה לשאלות בממ"ן 11 בקורס פסיכופתולוגיה טיפול בOCD – המודל הדו תהליכי של מאורר מציע כי חשיפה לאובייקטים או למצבים מפחידים עשויה להועיל בטיפול בהפרעת טורדנות כפייתיות אם היא מלווה במניעת הטקס וכך המטופל יכול להיווכח כי עם הזמן עוצמת החרדה תפחת מאליה גם בלי טקס. נחשב כיום לצורה היעילה ביותר של […]
ממן 12-פסיכולוגיה בחינוך, סמסטר א2023. בין הנושאים: נורמות, קונפורמיות, לכידות, הניסוי של סולומון אש, שלושת המימדים: מימד רגשי, מימד קוגניטיבי ומימד התנהגותי, התניה והתנסות ישירה, מאמר של באומסטר ולירי, שיימינג,
חוקר ביקש לבדוק האם רעשי רקע עשויים להשפיע על ביצוע במטלות זיכרון. א. מהם משתני המחקר? ב. הציעו מחקר ניסויי שיבדוק את שאלת המחקר. בתשובתכם, עלייכם לכתוב בקצרה מחקר שיבדוק את שאלתכם ויענה על הקריטריונים של מחקר ניסויי. ג. מדוע לדעתכם כדאי לבחור במחקר ניסויי לצורך מחקר זה? הגדירו מהי היריסטיקה )8 נקו'(. ב. בכל […]
שאלה 1 )40 נקו'( דנה חזרה עם חברה ממסיבה רועשת, בה רקדה ונהנתה. לפתע, שמעו השתיים רעשים. דנה נבהלה מאוד מהרעש. בחרו אחת משלושת התיאוריות שמסבירות רגש המופיעות בפרק 12 ונתחו לפיהן את האירוע. הקפידו לעשות שימוש במונחי התיאוריה. שאלה 2 )60 נקו'( יעל בת ה- 12 שבה הביתה מבית-הספר בכעס רב. היא נמנעה מלשתף […]
ממ״ן 11 בקורס ״מחוננות וכישרונות מיוחדים״ 10711. השאלה הראשונה דנה על מטרת מחקרו של אברהם טננבאום וזיהוי הסימנים המוקדמים של המחוננות בילדים רכים (גיל טרום בית ספר יסודי). השאלה השניה דנה בתאוריות הפורמליות וכיצד הן באות לידי ביטוי במחקרו של טרמן. בנוסף שאלה זו מנתחת את מושג ה״גאונות״ בעיני הגישה הפסיכופתולוגית, הגישה החברתית היסטורית והגישה […]
1.הפסיכולוג דניאל גולמן פיתח והרחיב את המושג ״אינטליגנציה רגשית״. זהו אוסף כישרונות אשר עוזרים לאדם להצליח בהתמודדות עם סביבתו והיא כוללת יכולות כגון שליטה עצמית, התלהבות, התמדה ויכולת של אדם ליצור לעצמו מוטיבציה. גולמן טוען שיכולת זו נרכשת, ניתן להקנות כישורים אלה לילדים ובכך להעניק להם סיכוי טוב יותר למצות את הפוטנציאל האינטלקטואלי שלהם. מושג […]
1. תיאוריה המניחה בסיס הנעתי ליצירתיות היא התיאוריה של פרויד ״הגישה הפסיכואנליטית״. פרויד הבדיל בין 2 סוגי תהליכי חשיבה: ראשוניים-לא רציונאליים, מאפיינים ילדים, ומשניים- רציונאליים ומציאותיים. על פי פרויד, אנשים יצירתיים מתאפיינים בגישה חופשית לתהליכי חשיבה ראשוניים ועוקפים את החשיבה הרציונאלית והמציאותית. תשוקתו של אדם יצירתי לדעת את הלא נודע נובעת מסקרנות מינית שלא סופקה […]
תיאוריית ניהול הרושם . לכידות קבוצתית וקונפורמיות. תהליך השכנוע חשיבה קבוצתית. תיאוריית ניהול הרושם מסבירה שהאדם הוא יצור חברתי שמטרתו לזכות בהערכה חברתית. והאדם מניח שכדי לזכות בתגמולים החברתיים/ החומריים (או אפילו כדי להיות בטוח ביחס לזהותו החברתית /להרגיש טוב עם עצמו) עליו לעשות רושם טוב של אדם עקבי, כן, ישר, יציב ומוסרי- ב. ככל […]
ממן 11 בפסיכולוגיה חברתית של האוניברסיטה הפתוחה בציון 95
1. "הסכמה מתוך ידיעה" מבטאת את הידע של משתתפי מחקר על מטרת המחקר. א. האם הטעון נכון או לא נכון? ב. נמקו את תשובתכם. תשובה: "הסכמה מתוך ידיעה" אינה מבטאת את הידע של משתתפי המחקר על מטרת המחקר, היא אכן מדברת על כך ש(…) 2. הציגו דוגמה מקורית של התנהגות מחיי היומיום שמעוררות את סקרנותכם […]
1. א. הציגו בקצרה את תאוריית התפיסה העצמית. ב. הדגימו בדוגמה מקורית את "אפקט הצדקת היתר". תשובה: א. תאוריית התפיסה העצמית היא תאוריה ייחוס שפותחה ע"י דריל בם ומדברת על האופן שבו בני האדם לומדים (…) ב. על מנת להמחיש את "אפקט הצדקת היתר" ניתן לקחת כדוגמה, אדם שאוהב לדרג מקומות בילוי ב"גוגל" (…) 2. […]
ממ"ן 11 מבוא לפסיכולוגיה שאלה 1: 2 גישות בנות זמננו שהושפעו מגישה פסיכולוגית מוקדמת: א. הגישה האבולוציונית הושפעה מהפונקציונליזם –שתי הגישות שואלות למה אנחנו כפי שאנחנו? איזה מטרות משרת המבנה התודעתי וההתנהגותי שלנו? כיצד הוא תורם לקיומנו בעולם הזה? שתי הגישות בוחנות את יחסי הגומלין בין הסביבה לאדם, כאשר הפונקציונליזם שואל כיצד התודעה הייחודית של […]
ממן 12 – פסיכולוגיה התפתחותית 10493 שאלה 1: א. לתינוקות יש נטייה גנטית ביולוגית מולדת (אבולוציונית) להיקשר למטפל בהם אלא אם כן מדובר במקרים קיצוניים ביותר. תינוקות האדם בוכים, קוראים למטפלים שלהם וזוחלים אחריהם עד שהם משיגים קרבה. אמנם גם הנטייה להתקשרויות וגם שלבי ההתפתחות שלהם הם אוניברסליים, אבל הביטחון שמעניקות היקשרויות אלה עשוי להיות […]
ממן 13 – פסיכולוגיה התפתחותית 10493 שאלה 1: א. תהליך החברות זהו התהליך שבו מונחלים לילדים כלליה של התרבות וערכיה. למידת הנורמות והכללים של החברה – משמע התרבות שבה אנו חיים באופן מודע ולא מודע- באמצעות הוראה ישירה איך להתנהג או באמצעות חיקוי. אנו מצייתים לכללי החברה וקונפורמיים לציפיותיה של החברה. יש לציין כי לכל […]
שאלה 1 1. בהקשר להבנת שפה, דו משמעות מבנית הינו מצב בו למילה אחת יש שתי פרשנויות שונות. לא נכון – כשלמילה אחת יש יותר מפרשנות אחת זוהי דו-משמעות מילונית. דו משמעות מבנית הוא מצב בו עקב המבנה התחבירי של המשפט, תתכן יותר מדרך אחת לחלוקת המשפט לצירופים, או לאיבחון סוג הצירופים – וכתוצאה: אפשרית […]
שאלה 1 – בחרתי להתייחס לאפיון מרכוז. א. הצגת הניסוי: דוגמים אקראית כעשרים ילדים וילדות בגילאי 5 אשר הוריהם דיווחו שהם אינם אוהבים לאכול ירקות טריים. במיוחד עגבנייה, גזר ומלפפון. הילדים מגיעים לחדר הניסוי בשעת ארוחת צהריים, שם מסבירים להם (כל ילד עובר את הניסוי בנפרד) שכעת תוגש ארוחת צהריים המורכבת ממנה ראשונה ומנה עיקרית. […]
שאלה 1: א. שתי גישות נפוצות לטיפוח מחוננים הן האצת הלימודים באמצעות למידה במקביל שהיא בעצם שיטה שבה התלמיד לומד בשתי מסגרות לימודיות בו זמנית למשל לימודים גם בביה״ס ובאוניברסיטה כהכנה לקראת תואר אקדמאי. המטרה שלה היא מעבר מהיר בין המשימות של מערכת החינוך על ידי האצה בנושא ספציפי או הקפצת כיתה. וכיתת מחוננים הנקראת […]
ממ״ן 11 בקורס פסיכולוגיה חברתית בציון 100
מטלה 2 בקורס הנחיית קבוצות – סוגי הקבוצות המופיעות בתוכנית של רון קובן – דכאון לאחר לידה, הכשרת מנחה הקבוצה הנדרשת, מעורבותו של רון קובן בקבוצה וכן, תאור קבוצה שהנחיתי
עבודה מקדימה בקורס :" הנחיית קבוצות " 1. סיכום המאמר "הקבוצה הדינמית כמרחב להתמודדות עם ניכור וזרות" שכתב פלג דור–חיים וענו על השאלות הבאות – ההתמודדות עם ניכור בקבוצה לפי המאמר? שיתוף בחוויה משמעותית שלכם מקבוצה בה השתתפתם אשר עלו בה תחושות/חוויות דומות לתחושות העולות במאמר שאלות לפי המאמר " קבוצות מקבילות השפעות הדדיות ותופעות […]
שאלות מפרקים 4, 5, 6, 7, 8. נושאים: הצגת תאוריית התפיסה העצמית, דוגמה לאפקט הצדקת היתר, מסרים מאיימים הם מסרים יעילים, נכון או לא?, המחקר של מילגרם, כריזמה ולגיטימיות משפיעה על הציות, נכון או לא?, הבדלים בין גברים ונשים בנרפות חברתית.
שאלות מתוך פרקים 1, 2, 3א', 3ב', בנושאים: הסכמה מתוך ידיעה, מחקר מתאמי/ניסויי, האם הסכמה מתוך ידיעה מבטאת את הידע של משתתפי מחקר על מטרת המחקר, סכמות, סכמות נגישות באופן זמני/כרוני, ייחוס לטובת העצמי, הערכה עצמית, הקשר בין ייחוס לטובת העצמי להערכה עצמית.
שאלה 1 :תפקידי הלהקות הצבאיות (45 נק') שאלה 3 :פסטיבל הזמר הישראלי (45 נק')
הגדירו מהי קוהורטה, מאפיינים של הקוהורטה שלכם. עמדות גילניות – הזדקנות שלישונית .
שאלה 1 :שירי ארץ ישראל – מאפיינים טקסטואליים (45 נק') א. פרטו את נושאי השירים ומשלב השפה המאפיינים את שירי ארץ ישראל המוקדמים. ב. אילו מן המאפיינים מופיעים בשיר "שיר העבודה" (אלתרמן/נרדי)? הסבירו והביאו דוגמאות מתוך מילות השיר. שאלה 2 :מסגרת הביצוע של שירי ארץ ישראל (45 נק') א. מהו הקשר בין שירה בציבור ותפילה, […]
נושאים: פרק 1 – פסיכופתולוגיה: סקירה כללית וגישות מחקר פרק 2 – מבט היסטורי ומבט עכשווי על התנהגות רצויה – למידה עצמית פרק 3 – גורמים סיבתיים ונקודות מבט בפסיכולוגיה פרק 4 – הערכה קלינית ואבחנה פרק 5 – עקה ובריאות הגוף והנפש פרק 6 – פאניקה, חרדה, טורדנות ועוד
פסיכולוגיה בחינוך, קורס 10125 – ממ"ן 13 למידה, בית-ספר והמורה. מהי למידה, שתי הגישות המרכזיות לתיאוריות הלמידה – הגישה הביהביוריסטית (התנהגותית) והגישה הקוגניטיבית: ההתנייה הקלאסית של פבלוב, גישת הלמידה בדרך החיקוי של בנדורה, ותיאוריית ההתניה האופרנטית של סקינר. חיזוק חיובי, שלילי וענישה.
מטלת מנחה (ממ"ן) 12, פסיכולוגיה בחינוך (10125). לכידות, קונפורמיות, נורמות והתיחסות של המונחים האלה לשיימינג של ילד ע"י קבוצת נערים (כתבה). עמדות – בממד ההכרתי, הרגשי והקוגניטיבי, ושתי דרכים לשינוי עמדות בהקשר לשיימינג.
ממ"ן 11 בקורס פסיכולוגיה בחינוך (10125), בנושא "גורמי הנעה". מהו דימוי עצמי אידיאלי, מהי רמת שאיפה לא מציאותית. הנעה פנימית והנעה חיצונית, חרדה.
ממן 13 40+30+30=100, מצוין שאלה 1 40 מתוך 40 קשר סמנטי י "מודל המאגרים המרובים של הזיכרון" … . … שאלה 2 30 מתוך 30 בכל אחד מהקטעים הבאים מודגמת היריסטיקה, ציינו מהי: 1.. … שאלה 3 30 מתוך 30 הטייה בשירות העצמי . חיזוק ביחס קבוע
מטלה 11 בקורס תכנון לימודים, הוראה והערכה (10106) ציון – . 95 . הנושאים: הרקע לצמיחת התיאוריה של תכנון הלימודים, מוצג ע"י מספר תהליכים מסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 פסיכולוגיה התפתחותית עוסקת בבחינת שלבי ההתפתחות הקונטיבית, החברתית והרגשית של ילדים ובני נוער, ועיקריה שלוש הגישות לארגון תכנית לימודים: גישת תחומי הדעת, גישת האחדות, גישת […]
ממ"ן 12 בקורס פסיכולוגיה בחינוך. ציון העבודה 100. העבודה הוגשה בסמסטר ב' של 2022. . .
שאלה מוטי בן השלוש תן לאחיו התיוק לשחק עם אחת מהגולות שלו. האח בלע את הגולה, חק ומת. א. איזה מגוי הגה יכול מוטי להפעיל בכדי להתמודד עם הרגשות הקשים שעלולים להציף אותו בעקבות האירוע? צייו לפחות ארבעה מגוים. לגבי כל מגון עליכם להסביר באיזה אופן המגון מגן על מוטי, ומה יכול להיות הביטוי החיצוי […]
קראו את הקטע הבא וענו על שניים משלושת הסעיפים שלאחריו: עמרי הוא ילד מושלם. יש לו עיניים יפות וצלולות ופנים של מלאך. הוא נולד בניתוח חירום בשבוע 28 של ההריון לאחר הריון בסיכון וטיפולי פוריות שנמשכו מספר שנים. הוא רק בן שלוש וכבר יודע לספור עד 30 ,מכיר את כל אותיות הא-ב, כולל האותיות הסופיות, […]
1. חוקר רצה לבדוק קשר בין זמן הגעתו של עובד לעבודה לבין רמת שביעות הרצון של העובד ממקום עבודתו. החוקר בדק את מידת שביעות הרצון של 20 עובדים באמצעות שאלון שביעות רצון אחיד שניתן לכל משתתפי המחקר ואת זמני ההגעה על-פי דיווחי הנוכחות של העובדים משעון הנוכחות בו מדווחים העובדים את נוכחותם בזמן הגעתם לעבודה. […]
לפי התיאוריה של פרויד: ילד שעבר ניצול מיני יפנים ויזדהה עם האדם שניצל אותו ולכן יש סיכון שכשיגדל הוא עצמו ינצל מינית ילדים אחרים. ההזדהות עם האדם שניצל אותו הינו אחד ממנגנוני ההגנה בתיאוריה של פרויד. באמצעות מנגנון זה האגו מפנים עמדות, רגשות וכו' מן הסביבה ומייחס אותם לעצמו וכך מגן על עצמו. כלומר מנגנון […]