ממ"ן בקולנוע ותאטרון - כל העבודות
דף זה מכיל את כל העבודות בקולנוע ותאטרון מסוג ממ"ן.
להבין סרטים סמסטר ב2023
קורס 10640 , ממ"ן 13 , ציון 96
ממ"ן
לדוגמא מובאת התשובה לסעיף א שאלה 4: א. יחסי הפסקול והתמונה הם דיאגטיים, מגיעים מעולם הסרט, מהמסך שברחובות. הם גם אונסקרין, ניתן ממש לראות ולשמוע את קטע החדשות מהמסכים ברחובות בהם אנדרטון רץ. אך הם לא סינכוניים – מצד אחד יש פרסומת המבטיחה עתיד בטוח עם משפחות וילדים שמחים, ומצד שני יש את אנדרטון, רץ […]
להבין סרטים סמסטר ב2023
קורס 10640 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
לדוגמא – התשובה לסעיף ג' שאלה 6: ג. המשמעות הדרמטית- זווית הצילום הגבוהה בפריימים 1 ו-3 ומראה לנו את למאר הגבוה, הבוס, אל מול אנדרטון הנמוך שכפוף לו. היא ממחישה לנו את יחסי הכוחות בין למאר ואנדרטון, למאר מחלק פקודות במהלך השיחה ואנדרטון מבטיח לפעול לפיהן. הסמיכות ביניהם הינה אינטימית. הקונפליקט – על אף ההבדל […]
להבין סרטים סמסטר ב2023
קורס 10640 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
לדוגמא סעיף א שאלה 4: א. 1. במישור הקדמי ניתן לראות את ההילה בידו של השוטר, ואת הרימון והאקדח סביב מותניו. בנוסף יש עוד שוטר בצד השני. במישור האמצעי נמצא הבעל . המשמעות הדרמטית של הפריים- להראות לנו את הנחיתות המוחלטת של הבעל שנאזק ורחוק מהמצלמה לעומת השוטרים וכלי נשקם שסוגרים עליו שהם קרובים למצלמה. […]
ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
תיאטרון בחברה הוא קורס שבודק את הזיקה בין התיאטרון לתוך החברה שבתוכה הוא נוצר.והקורס טוען שיש קשר בין תיאטרון לחברה כלומר הוא מדבר על הקשר שתמיד יש בין היצירה האומנותית לחברה שבה היא פועלת. 1 הנחות היסוד של הקורס : מודל של דן אוריין שבמרכזו עומדות הזיקות וההקשרים שבין התיאטרון למציאות החברתית. הקורס מציע מודל […]
קורס 10421 מבוא לקולנוע ישראלי
קורס 10421 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
קורס: מבוא לקולנוע ישראלי – 10421 ציון 100! תשובה לשאלה 1 דגם הקולנוע האישי צמח בישראל בין השנים 1967-1977, הבמאי והחוקר ג'אד נאמן העניק לז'אנר את השם "הרגישות החדשה". הקולנוע האישי מתפתח בשנים בהן המצב הביטחוני במדינה שקט יחסית, תחושת.. ב+ג. הסרט שלושה ימים וילד של אורי זוהר הוא סרט מז'אנר הקולנוע האישי, שמבוסס על […]
בדוק קורס מתוס ואתוס בקולנוע הישראלי
קורס 10693 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 סעיף א )45 נקודות( סרט הוא הלך בשדות )יוסף מילוא, 1967(, סרט קולנועי לאומי מאוחר, שנוצר בתקופת הניצחון של ישראל במלחמת ששת הימים, כאשר האגו הלאומי היה בשיאו, והתחושה זו מתבטאת בסרטים שניסו לשחזר את הרוח הלאומית, ואת דמותו של הצבר האולטימטיבי. בתקופה זו הנוער או ״דור האספרסו״ היה מחפש אינדיבידואליות וייחודיות והפך […]
בדוק קורס מתוס ואתוס בקולנוע הישראלי
קורס 10693 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
סעיף א סרט לחיים חדשים )יהודה להמן, 1935(, סרט שנותן לנו תמונה מסוימת על הארץ הזאת בשנת-1935. הוא סרט תעמולה ציוני, שמציג מציאות סטרילית )אין שום דבר רע(. למרות שהמציאות בתקופה זו בארץ הייתה שונה לחלוטין. אבל כל הדברים הללו נעלמים מפריימים ומשוטים, עם אי ייצוגם של הבריטים. הסרט מציג את ארץ ישראל כארץ החזרה […]
מבוא לקולנוע הישראלי
קורס 10421 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
הסרט "סוס עץ" שייך לדגם של מלחמת יום כיפור והשפעתה על הקולנוע הישראלי. הקולנוע של התקופה שלאחר מלחמת יום הכיפורים מצטייר כמגמה של התפכחות של הפרט הישראלי, בו הפרט עשה חשבון נפש עם עברו ועבר הוריו. הסרטים בדגם הנ"ל מהווים הד למשבר שפקד את החברה הישראלית ערב מלחמת יום כיפור ולאחריה. מלחמת יום הכיפורים הייתה […]
מבוא לקולנוע הישראלי
קורס 10421 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
דמות הצבר הינה דמות מפתח בתרבות הישראלית ומהווה מַרְאָה מרכזית של התרבות העברית והחברה הארץ ישראלית, לרבות ערכים שהתרבות והחברה שאפו להשריש. צבר הוא כינוי לצמח שהיה סמל חזותי של הנוף הארץ ישראלי שמתבסס על אופן גדילתו של הצמח בארץ. הצבר צומח פרא באדמת המקום וכך בני הארץ גדלים באופן טבעי ו"ללא תסביכים" באדמת מולדתם- […]
להבין סרטים
קורס 10640 , ממ"ן 11 , ציון 80
ממ"ן
שאלה 1 מתייחסת לדיאלוג בו רייצ'ל שואלת את דקארד אם יבוא לצוד אותה אם תברח. 1.א.בפרייים בו רייצ'ל שואלת: "מה אם אברח צפונה?" )1:03:05(, זהו את מרחק והצילום, זווית הצילום והתאורה. )התייחסו לרושם שהתאורה יוצרת על הדמות(. 1.ב. בפריים בו דקארד עונה: "לא אבוא לצוד אותך" )1:03:30(, זהו את מרחק הצילום, זווית הצילום והתאורה )התייחסו […]
להבין סרטים
קורס 10640 , ממ"ן 12 , ציון 97
ממ"ן
שאלה 1 מתייחסת לסצינת השיחה בין רייצ'ל לדקארד עד שמגיע טיירל: מהרגע שרואים את הינשוף כאשר דקארד מגיע לחדר של הישיבות של טיירל ועד שטיירל נכנס לחדר ואומר: "התרחבות לא רצונית של הקשתית" )0:16:17 עד 0:17:27(. 1.א. זהו את מרחקי הצילום בחמשת השוטים 4,2, 7, 13, 16 מתוך 22 השוטים בהם מתקיימת השיחה וציינו אותם […]
הקולנוע הפלסטיני 2020ג- !!!!!
קורס 10578 , ממ"ן 13 , ציון 98
ממ"ן
חלק א' שאלה 1: א) סוהא היא פלסטינית שנולדה בצרפת וגדלה במרוקו. סצנת הפתיחה של הסרט מציגה אותה כמי שבאה מבחוץ וצועדת דרך המחסום אל תוך החוויה הפלסטינית. הסרט נפתח בלונג שוט בקומפוזיציה סימטרית המציגה את סוהא עומדת במרכז הפריים, ללא תנועה, כאשר התנועה היחידה היא של הג'יפ הישראלי הנוסע ברקע. אך היא (סוהא) […]
הקולנוע הפלסטיני 2020ג- !!!!!
קורס 10578 , ממ"ן 12 , ציון 96
ממ"ן
ממ"ן 12- הקולנוע הפלסטיני חלק א' שאלה 1: א) בסרט שביל החלב המוח'תאר מוצג בסצנה המדוברת, כאדם המנצל את המעמדו. במקום שהוא שישרת בתפקידו כמי שאמון על הנהגת בני הכפר, שאמור לדאוג ולטפל בהם הוא רואה את התפקיד שלו כמעליהם, וכמי שמקבל מהם ולא נותן להם. במבע הקולנועי שמחזק ומבליט את התנהלותו הוא בכך […]
תאטרון בחברה (מתוקן) -
קורס 10738 , ממ"ן 11 , ציון 94
ממ"ן
שאלה 1: קראו וצפו בסצנה הראשונה בהצגה "פרחה שם יפה" ( השיר "אני לא פרחה") נתחו את הדמויות לפי הקטגוריות סטראוטיפ ואנטי סטראוטיפ. זאת תוך הגדרת המונחים. הביאו דוגמאות ( ציטוט והסבר) ישירות מתוך הטקסט להוכחת דבריכם. ( פרק 7 -דמויות, המחזה "פרחה שם יפה "). – בבואנו לבחון את הצגות התיאטרון בחברה, נתייחס לכל […]
תאטרון בחברה (מתוקן)
קורס 10738 , ממ"ן 12 , ציון 97
ממ"ן
שאלה 1: צפו בסצנות 5 (הכלא הצבאי) – 9 (פריצת המלחמה) בהצגה "גורודיש" ( המסומנות בהצגה באתר הקורס.) תארו בקצרה את אירועי הסצנות. ציינו 2 סימנים אותנטיים הנושאים גם משמעות רטורית, ו – 2 סימנים רטוריים אותם ניתן לזהות בסצנות אלה. איזו משמעות חברתית נובעת מסימנים אלה לדעתכם? – תמונה 5: מתחילה בכניסת קצין בשם […]
יוון הקלאסית –
קורס 10110 , ממ"ן 13
ממ"ן
שאלה 1 תוקידידס היה היסטוריון יווני שנולד בשנות ה60 למאה החמישית לפנה"ס, הוא היה בן למשפחה עשירה ומכובדת באתונה, לפי הביוגרפיה שכתב עליו מרקלינוס ניתן ללמוד שתוקידידס השתמש בכספו גם על מנת להשיג מידע על המלחמה לצורך כתיבתו. בשנת 424 הוא שימש כסטראגוס ופיקד על צי בצפון מזרח יוון אך נכשל בתפקידו כשלא הצליח למנוע […]
החוויה התאטרונית: - !!בשפה הערבית!!
ממ"ן 12 , ציון 98
ממ"ן
قسم أ سؤال 2 يعد الصراع العامود الفقري الأساسي للمسرح والمسرحية (الدراما)، فبدونه لا يوجد اهميه للحدث الدرامي ولا يمكن ان تكون مسرحيه، فهو جانب مسرحي مهم جدا كما وأنه يساعدنا على تصوير ورسم ملامح الشخصية. ومن المؤكد انه يحدث بين جهتين متناقضتين، أي انه عباره عن تصادم بين نوعين من القوى. من الممكن ان […]
החוויה התאטרונית: - !!בשפה הערבית!!
ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
قسم أ: سؤال ١ المركبات البصرية وبمقدمتها الديكور تجسد بصرياً أو تترجم وتخدم الأفكار المركزية الفلسفية، الفكرية والثيمية للمسرحية والتي يعجز الممثل لوحده ترجمتها. يعد الديكور المسرحي عاملا مهما في إثراء ما يعرض على خشبة المسرح من مادة درامية أو استعراضية…… سؤال ٢ التشبيهات اللفظية والبصرية تضفي على اللغة وضوحاً لتمرير المعنى والمغزى من المسرحية، […]
הקולנוע הפלסטיני
קורס 10578 , ממ"ן 11 , ציון 88
ממ"ן
חלק א שאלה 1: א) 4 פרטים שמזכירים את המולדת בסרט תוקפנות ציונית (אבו עלי, 1973) – ״גיאוגרפיה מדומיינת״: 1- הסרט מתחיל בשוט מכונן על כבשים, במקום להתחיל את הסרט במוזיקה, הסרט מתחיל עם פס-קול של כבשים, זום-אין על הכבשים במרחק של לונג-שוט, אחר כך יש קאט על רועה שמחזיק מקל, שהוא אחד הפרטים שמזכירים […]
הקולנוע הפלסטיני
קורס 10578 , ממ"ן 12 , ציון 96
ממ"ן
שאלה 1: א. סרט עוצר (משהראווי, 1993); 11:38 עד 13:52: כשרדאר נכנס לבית אנו רואים איך הבית מלא בבני משפחה עקב העוצר, אנו יודעים כי הבית הוא במחנה פליטים מהנאום של רדאר וגם מהקירות השבורים של הבית, הבית נראה כפגיע בפני סכנה, כל הקירות ישנים, אנו רואים שהבית עמוס באנשים יותר ממה שהוא עמוס ברהיטים […]
תיאטרון בחברה
קורס 10738 , ממ"ן 12 , ציון 94
ממ"ן
שאלה 1: א. מסלול הז'אנרים הוא תהליך המתאר את התפתחות ייצוג נושא מסוים באמצעות ז'אנרים שונים, בהתאם לאופן ההתמודדות של החברה באותה התקופה. מסלול הז'אנרים מתאר מעבר בין ז'אנרים על פי הסדר הבא: סאטירה, קומדיה, תעודה, מלודרמה, ריאליזם ופוסט מודרניזם. נכון הבחירה בז'אנר היא מעין הסכם בין היוצר והקהל על אופייה של ההצגה (לדוגמה, קומדיה […]
להבין סרטים - עם ציון
קורס 10640 , ממ"ן 12
ממ"ן
עיר בלילה מרחוק נראית באופן סמלי כמו תופת עם להבות הארובות המתפרצות. מבנה הפירמידה מסמל עוצמה עתיקה עם שילוב עתידני. רצון להתגבר על המוות של הפרעונים מושווה לזה של טיירל וייצור הרפליקנטים. ההתקרבות ההדרגתית עשויה לסמל את המסע של הרפליקנטים אל כדור הארץ, לוס אנג'לס, בניין התאגיד כדי להגיע את הבורא שלהם טיירל […]
תולדות הקולנוע ב
קורס 10683 , ממ"ן 12
ממ"ן
סרט יצרים, עוסק בצלם לונדוני צעיר המאמין כי לכד במצלמתו מעשה רצח. ככל שהסרט מתקדם הוא מבין שהמצלמה אינה יכולה לספק עדות לנעשה במציאות אלא לכל היותר לנהל "דיאלוג" עם אמנויות ויזואליות אחרות (קולנוע, פנטומימה וציור). בסרט זה, כמו בסרטיו האחרים מאותה תקופה, מתעניין אנטוניוני באסתטיקה הייחודית של המדיום החזותי בכלל ושל הקולנוע בפרט ו"מנסח" […]
תולדות הקולנוע ב - עם ציון
קורס 10683 , ממ"ן 11
ממ"ן
קוד ההפקה: בשנת 1933 הוליווד מצנזרת את עצמה ומפעילה על עצמה קודים של צנזורה פנימית. אנחנו יכולים לקחת דמות ״ג׳ואל קאירו״ כמשל על קוד ההפקה שהכיל חוקים שונים המצביעים על הפוריטניות בחברה האמריקאית. למעשה, בספר דמות קאירו מתוארת כהומו, אבל בגלל קוד ההפקה שמנע תופעת ההומוסקסואליות בסרטים, בסרט הנץ ממלטה הדמות של קאירו מתוארת כגבר […]
מבוא לקולנוע ישראלי - עם ציון
ממ"ן 12
ממ"ן
10421 2019ג שאלה 1: א) 1960: התחלת התעשייה הקולנועית? , החזר מס עד 50% ממחיר הכרטיס או הלוואה מראש של 50000 לירות, התחלת ההתערבות הפוליטית > התלות בממסד יוצרת התערבות; הסרט הזוכה צריך להיות חינוכי > קונסטטרוקטיב ומשקף את המנטליות הישראלית > עיצוב הקולנוע הדוקומנטרי והכנת תשתית ליצירה סדירה של סרטים עלילתיים, עם הקמת המדינה […]
מבוא לקולנוע ישראלי - עם ציון
ממ"ן 11
ממ"ן
א) הגמוניה: (מצב שבו קבוצה חברתית מוגדרת שולטת בחברה > רצוי לעשות שימוש נכון בסימני פיסוק. במשאבים החומרים שלה, אבל גם שליטה ברעיונות ואידאולוגיות וזה מה שיצר לכידות רעיונות והסכמה אידאולוגיית שמובילה להדרתם של קולות סותרים ( מזרחיים או ניצולי שואה).כיצד ההגמוניה מבטאת מאפיין של קולנוע לאומי? מה הביטוי הקולנועי של היבט זה? ב) זהויות […]
מבוא לתיאוריות קולנועיות - עם ציון
ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1: א. נרטיב: היבט זה קשור ליחסים שבין הסיפור (פבולה) לעלילה (סוז׳ט). כזכור, הפורמליסטים הרוסים הם שהבחינו לראשונה במכלול היחסים שבין שני מרכיבים אלה של הנרטיב, ובתחבולות שאפשר לחבל על סמך הפער שביניהם. בורדוול מאמץ הבחנה זו, אך הוא מדגיש לא רק על התחבולות, אלא גם ובעיקר את ״עבודת הצופה״ הכרוכה בהבנת הסיפור הנובע […]
מבוא לתיאוריות קולנועיות - עם ציון
ממ"ן 11
ממ"ן
א. תיאוריה קולנועית: היא נקיטת גישה לכידה ושיטתית, אימוצה של פרספקטיבה כללית ורחבה בנוגע לשלל התופעות המזוהות עם הקולנוע הוא היבט מסוים הקשור לתופעה של הקולנוע. היכרות עם מסגרות או עם מסורות תיאורטיות, קיומו של שיח רציף ושוטף עם חוקרים אחרים מטרת השיח גם לעלות שאלות חדשות. התיאוריה הקולנועית היא תיאוריה שעשויה לסייע לנו להבין […]
מבוא לתיאוריות קולנועיות - עם ציון
ממ"ן 13
ממ"ן
ניתוח של 3 סוגי הסימן בסרט בלוז לעיר הגדולה: 1- סימן איקוני1: (המבוסס על אנלוגיה בין הסימן לאובייקט). בסצנה של הבקבוק שממוקם בין רגליו של הבחור, יכולים לזהות מידית שהבקבוק הזה הוא משקה אלכוהולי, שכן צבעו השחור וצורתו (רחב מלמטה וצר מלמעלה) דומה בדיוק לבקבוק אלכוהול במציאות. אז היה קל לזהות הסימן האיקוני של בקבוק […]
להבין סרטים 2020ב
קורס 10640 , ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
שאלה 1: בשוט מצולם הדוד צ'רלס ממותניו ועד ראשו כאשר ניתן לראות בבירור את הבעת פניו, אך עדיין לראות את חלל החדר בו הוא נמצא. מרחק הצילום- מדיום שוט. מבחינת התאורה, כיוון מקור האור העיקרי על פניו הינו אור צדדי (ואולי גם מעט אור עליון). האור הצדדי מימין יוצר חציה של אור וצל בפניו […]
ממ״ן 11 - מאריסטופנס עד סיינפלד
ממ"ן
1.א. בתשובה זו אסביר מהי "אופנות נמוכה" ואדגים כיצד היא באה לביטוי בתמונה רביעית מערכה ראשונה בקומדיה "הקמצן" מאת מולייר. אופנות נמוכה היא אופן ההתנהגות של הדמות ע"י ביצוע פעולה פחותה המתבטאת למשל בטיפשות, קמצנות, חוסר מודעות, פחדנות, אנוכיות, אובססיביות וכעקרון דמות המתנהגת באופן פחות משל הצופה אשר הדמות מכניסה אותה כאקט קומי. כאשר אופנות […]
התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי
קורס 10919 , ממ"ן 12 , ציון 88
ממ"ן
התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי ממן 12 ציון 88
התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי
קורס 10919 , ממ"ן 11 , ציון 73
ממ"ן
התיאטרון הישראלי קונפליקטים ותהליכי שינוי ממן 11 ציון 73
להבין סרטים: מבוא לאמנות הקולנוע (עם בדיקת מרצה)
קורס 10640 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 1: המשמעות העלילתית: מיקום הסצנה הוא בפתיחה נכון, פותחים את הסרט בסצנה שמתקרבים למבנה תאגיד טיירל, ורואים הולדן מחכה לליאון ושואל אותו שאלות, האקספוזיציה הזאת היא מציגה לנו על מה מתמקד הסרט כולו, על מה מדובר ומה אנחנו נצפה יפה!, סצנה זות מציגה לנו את סוג הדמויות בסרט, את הרפליקאנט ליאון ומה תכונותיו ואיך […]
החוויה התיאטרונית: מבוא לדרמה ולתאטרון
ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: קראו את הסעיף על "תפקידם של השחקן והבמאי" בחלק הראשון בספר הקורס (35-46) ובעמודים 9-11 בחוברת מטלות זו. תארו ונתחו ארבעה תפקידים מרכזיים של הבמאי בתהליך החזרות שבאים לידי ביטוי בשני התקליטורים ("חזרות על העלמה יוליה" "קדיש לנעמי – הסרט") שאלה 3 – א בספר הקורס […]
החוויה התיאטרונית: מבוא לדרמה ולתאטרון
ממ"ן 11 , ציון 93
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: קראו עמודים 32-46 בספר הקורס ועמודים 13-16 בחוברת מטלות זו, ולאחר מכן הציטוט הבא והשיבו על השאלה שמופיעה אחריו: "בזכות גופו ואנושיותו יכול השחקן להוסיף ממשות […] לדמויות. השחקן [..] הוא המתווך בין הדמות הדרמטית לבין הצופים. הוא מתרגם את הפרשנות שלו למניעי הדמות ולאפיונה למכלול […]
תאטרון בחברה
קורס 10738 , ממ"ן 13 , ציון 92
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: א. הסבירו מהי סוציו-סמיוטיקה ב. התייחסו אל המשמעויות הסוציו-סמיוטיות של החול בהצגה "רצח" (היעזרו במאמרו של גד קינר, באתר הקורס). הדגימו בפירוט, בהקשר זה, 3 סצנות שונות המתרחשות על החול. שאלה 2: א. הסבירו מהי סוציו-לינגוויסטיקה. ג. הגדירו "שפה רזה", תוך התייחסות למשמעויות החברתיות שלה. הדגימו […]
תאטרון בחברה
קורס 10738 , ממ"ן 12 , ציון 90
ממ"ן
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות: שאלה 1: א. הסבירו בקצרה מהו "מסלול הז'אנרים". ציינו מדוע הז'אנרים הקומיים נמצאים בתחילת המסלול. ב. מה פירוש "התכתבות"? הביאו דוגמה. שאלה 2: א. הגדירו מהי דמות ריאליסטית – הביאו דוגמה מתוך המחזה "גורדיש", נמקו. ב. הגדירו מהי דמות סטריאוטיפית – הביאו דוגמה מתוך המחזה "גורדיש", נמקו.
להבין סרטים
קורס 10640 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 תקציר – להבין סרטים – "הסנדק" תשובה 1: בקטע המצוין נערכת פגישה בחדרו של הסנדק בנוכחות דון קורליאונה, מייקל, טסיו וקלמנזה. דון אומר לנוכחים : " אנשי ברזיני שורצים כאן ואנחנו לא עושים כלום", למעשה זה מעיד על הקונפליקט הדרמטי הפנימי העמוק שמתחולל אצל דון מצד אחד אינו רוצה להתחיל במלחמת פשע עקובה […]
להבין סרטים
קורס 10640 , ממ"ן 12
ממ"ן
תקציר מטלת מנחה (ממ"ן) 12 1 . בקטע המצוין ניתן לראות עפ"י השוטים ברצף ועקרונות העריכה המקובלים , עריכה מסוג עריכה קלאסית אנליטית תבנית זאת מאופיינת בהצגת הסיפור הדרמטי, מבלי שהצופה יהיה מודע לעריכה ולשוטים. ישנם מאפיינים סמליים שנצפו לכל אורך הקטע כמו : הכניסה של רכבו האמפיבי של דיויד בשער העיר של פינוקיו […]
הקולנוע הישראלי במפנה האלף 10939
ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 – הקולנוע הישראלי במפנה האלף 10939 שאלה 1 תפיסה פוסט מודרנית החלה לתפוס תאוצה במהלך שנות ה-60 ועסקה בפירוק הנרטיב של ההצלחה והשגשוג המערבי. תפיסה זו למעשה מהווה תגובה ביקורתית על המודרניזם וערכיו. התפיסה הפוסט מודרנית עוסקת בפירוק ודה-קונסטרוקציה של הטקסט במטרה לחשוף את ההבניה האידיאולוגית שלו. בשנות ה-80 צמח בישראל זרם אקדמי […]
ז'אנרים של המותחן בקולנוע
קורס 10911 , ממ"ן 13 , ציון 95
ממ"ן
מטלה מנחה 12 הקורס: 10911 – ז'אנרים של המותחן בקולנוע סמסטר: 2017א שאלה 1 תחת מילות המפתח "Slasher Film", בחרתי בפריט מס' 6, מאמר מאת אנדרו וולש: "On the Perils of Living Dangerously in the Slasher Horror Film: Gender Differences in the Association between Sexual Activity and Survival". ד"ר אנדרו וולש הנו מרצה בחוג לקרימינולוגיה […]
מבוא לקולנוע ישראלי
ממ"ן 13 , ציון 75
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 13 הקורס: 10421- מבוא לקולנוע ישראלי חומר הלימוד למטלה: פרקים 8, 9, 10 בספר הקורס, והסרטים. שאלה 1: דגם הקולנוע של הזר והחריג היה לדגם השולט בקולנוע הישראלי של השנים 1977-1988, ונע בעיקר סביב דמות אנטי – מיינסטרימית, אנטי צברית בפרט. להלן הנושאים העיקריים המאפיינים דגם זה ומהווים לו רקע: טראומה היסטורית: […]
ז'אנרים של המותחן בקולנוע
קורס 10911 , ממ"ן 11 , ציון 91
ממ"ן
מטלה מנחה (ממ"ן) 11 הקורס: 10911 – ז'אנרים של המותחן בקולנוע סמסטר: 2017א שאלה 1 האלמנטים המאפיינים את המותחן, כפי שמתבטאים בסיקוונס הביקור בבית קסטבט הם להלן: א. מודל שאלה / תשובה: · לאחר שרומאן מגיש לרוזמרי וגאי את המשקאות, הוא מתהלל במסעותיו ברחבי העולם. מדבריו נראה כי ביקר בכל עיר ומקום אפשריים. על ידע […]
ז'אנרים של המותחן בקולנוע!!
קורס 10911 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
מטלה מנחה 12 הקורס: 10911 – ז'אנרים של המותחן בקולנוע סמסטר: 2017א שאלה 1 אפיון המרחב הפיזי, מהווה חלק משמעותי בארגז הכלים של ז'אנר הבלש. כבר בשוט הראשון של סצנת הפתיחה, נראה מקוש הדלת של בית סטרנווד; המקוש הוא גדול, מסוגנן ומעוטר בצורה גותית, ונראה כי משתייך למאה הקודמת, כלומר למאה ה-19. מיד לאחר מכן […]