בחינת גמר במינהל מדיניות ומנהיגות בחינוך 14195
סיכום למבחן
סיכום מלא עבור כל הקורסים לבחינת גמר במינהל מדיניות ומנהיגות בחינוך 14195
דף זה מכיל את כל העבודות בחינוך מסוג סיכום למבחן.
סיכום מלא עבור כל הקורסים לבחינת גמר במינהל מדיניות ומנהיגות בחינוך 14195
תופעת המנהיגות סגנונות מנהיגות מקורות כוח (פרנץ ורייבן 1959) הגישה ההתנהגותית מודל הטווח המלא מנהיגות מתמירה ניהול עצמי/ביזור מנהיגות והישגים לימודיים
מחקר איכותני כהשקפת עולם: מדוע, מה וכיצד? המחקר הפוזיטיביסטי – הנחות וביקורת מתי בוחרים מחקר איכותני? סוגות במחקר איכותני חקר מקרה מחקר פעולה מחקר עיצוב מחקר נרטיבי מחקר איכותני כתהליך: דרכים לאיסוף נתונים מחקר איכותני כתוצר: הזיקה בין ניתוח נתונים לתיאוריה
בס"ד הוראה : מקצוע אומנות ואמנות / 10363 תפיסת ההוראה כאומנות (craft) :למידת מקצוע ההוראה תוך כדי צפייה במומחים. תפיסת ההוראה כאמנות- art)(: גישה זו מדגישה את היבטים האמנותיים בעבודת המורה בדומה לאומן: צייר, פסל… מאמרים העוסקים בהיבטים שונים של ההוראה כפרופסיה: ✓ כשר, א) '2004(. אתיקה מקצועית . ✓ Darling-Hammond, (2001a), Standard Setting in […]
כרך א' פרק 1 – מבוא זהות התשובה לשאלה – מי אני ?. כל אדם נולד עם מספר רב של זהויות, כמו: שם משפחה, מין, מוצא, דת ועוד. מושג הזהות כורך בתוכו: -חיבור בין הפן האישי לפן החברתי. -מעורבות פעילה מצד כל מי שמאמץ לעצמו זהות -היותנו זהים לבני אדם אחדים ושונים מאחרים, דבר המתבטא […]
פרק ראשון- ליקויי למידה הגדרות ותיחום מודל הפער לקות למידה באה לידי ביטוי בשלושה סוגי פערים: 1. פער בין היכולת הכוללת של הילד לרמת תפקודו בפועל. 2. פער בין הרמה המצופה ממנו בהתאם לגילו/כיתתו לרמתו בפועל. 3. פער בין יכולותיו השונות לבין עצמן. לקות למידה מצביעה על ליקויים בתהליכי רכישה של מיומנויות יסוד: קריאה, כתיבה […]
שער 1 – היבט היסטורי – עמ׳ 1. פרק 1 – פילוסופיה של החינוך לפני המאה העשרים – עמ׳ 2. הסופיסטים: עמ׳ 2 יוון העתיקה עמ׳ 2. סוקרטס אפלטון: עמ׳ 3 אריסטו: עמ׳ 6 תקופת ההשכלה עמ׳ 7. רוסו שער 2 – הוגי דעות בחינוך – עמ׳ 12 פרק 2 – הפילוסופיה ומחשבת החינוך של […]
שער 1: הוראה מהי? השער מחולק ל-3 נושאי דיון מרכזיים: א. בחינתההוראהכפרופסיה ב. בחינת ההוראה כאומנות ג. ובחינת ההוראה כאמנות שער 2: כוח העבודה בהוראה השער מחולק ל-2 נושאי דיון מרכזיים: א. סטאטוס ההוראה והמניעים לבחירה במקצוע ב. פמיניזציה של ההוראה ג. התפתחות מקצועית של מורים שער 3: ההקשר החברתי-מוסדי של ההוראה הפרק יתמקד בשני […]
יחידות לימוד 1. המורכבות. 2. מטרות. 3. פיתוח והטמעה. 4. שיטות הוראה-למידה. 5. טכנולוגיות דיגיטליות. 6. הערכת תכניות לימודים. 7. הערכת הישגים. יש הסברים לכל היחידות, עם הסבר למאמרים, קיבלתי ציון 100 במבחן בהסתמך רק על הסיכום הזה. בהצלחה!!!!
מעמד מגדר ואתניות בחינוך: מבט סוציולוגי – סיכום למבחן!!! • מה הקשר בין מגדר לשוק העבודה? יש יותר השכלה, אך בשוק העבודה הפערים עדיין קיימים על אף שיש השכלה גבוה (עדיפות נמוכה לנשים). – מפורט. מראה פער כמה משפיע שיוך מגדרי על ההשלכות בחיים. להאיר ולהעלות מודעות על מנת לשנות. • מדוע נכשל מפעל החינוך […]
לגדול עם טלוויזיה ואינטרנט – שאלות ותשובות – חזרה למבחן – האוניברסיטה הפתוחה
דפי עזר, דפי עזר בקורס ספורט וחברה, דפי עזר בקורס ספורט וחברה האוניברסיטה הפתוחה, דפים לבחינה,
שיטות מחקר בחינוך – 14009 – דף עזר לבחינה – ציון בחינה 88 – האוניברסיטה הפתוחה דף שניתן להכניס לבחינה – מתמצת בצורה מצוינת את החומר – בכתב קטן אך קריא . תחילת הסיכום : פרדיגמות המחקר – תוצרים VS תהליכים (כמה/איך), חקירה אטית VS אמית (מנק' מבט הנחקר), בדיקת תיאוריה קיימת VS בניית התיאוריה […]
דף עזר לבחינה מסכמת בקורס תאוריות למידה והוראה (14003) תוכן עניינים מבוא פרק 1 – למידה והוראה: שני צדדים של אותו מטבע פרק 2 – תהליכים ומנגנונים קוגניטיביים שבבסיס הלמידה פרק 3 – תאוריות למידה מהן פרק 4 – תאוריות למידה בנות זמננו פרק 5 – מהתאוריה למעשה – עקרונות פדגוגיים הנגזרים מתיאוריות למידה מבוא […]
שאלות חזרה למבחן בקורס הערכה בחינוך סיכום שהכנתי לפני מבחן 1 . במה נבחנת פעולת הערכה מפעולת מחקר? התשובה לקוחה ממאמרה של לוין-רוזליס (במקראה – עמוד 15) מחקר הערכה החלה החלת ממצאים רחבה ככל האפשר, כדי להגדיל את גוף הידע המדעי. החלת ממצאים מצומצמת, ממוקדת בפרויקט, כדי לתת משוב קונקרטי. תיאוריה תלוי תיאוריה ונגזר ממנה. […]
נוירו – נוירון – תא עצב. קידומת מקובלת לכל מדעי העצב. בקורס – שילוב של מדעי הטבע ופסיכולוגיה, שילוב של הגוף והנפש. שילוב של מדעי החיים, ביולוגיה ומדעי ההתנהגות. במהלכו נכיר את המוח ומע' העצבים בכלל. מדעי החיים מערכת בקרה – מערכת : אוסף של רכיבים שעובדים יחד להשגת מטרה. כמות ההשקעה בתכנון ובביצוע בא […]
ההתיישבות: בכדי שיוכלו לעלות אנשים לארץ וגם לדאוג להם לאחר מכן היה צורך להקים יישובים בארץ וליצור מקומות התיישבות לעולים. התנועה הציונית הקימה יישובים רבים, קיבוצים, מושבות ואף פיתחה והקימה ערים. בסוף שנות השלושים קיימות בארץ 4 ערים עיקריות: ירושלים, חיפה, תל אביב ועפולה היו די הרבה קיבוצים ומושבות אך הבעיה של ההתיישבות הייתה שלא […]