פילוסופיה של החינוך
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | חינוך |
קורס | פילוסופיה של החינוך |
מילות מפתח | #ממן 13 בדוק פילוסופיה של החינוך |
ציון | 90 |
שנת הגשה | 2023 |
מספר מילים | 1000 |
מספר מקורות | 5 |
תקציר העבודה
שאלה 1 (25 נק׳)
סעיף א
קרל רוג׳רס הוא פסיכולוג הומניסט, מדבר על החשיבות של חיפוש אחרי זהות אצל הילדים. הוא מציג 3 תנאים כדי לקיים יחסים בריאים בין אנשים:
חפיפה – התאמה בין הפנים לחוץ; רוג׳רס אומר, אם אדם רוצה לקיים יחסים בריאים עם אנשים הוא צריך להיות אותנטי, להיות מי שהוא עם התאמה בין מה שהוא חושב בפנים או איך הוא רואה את עצמו בפנים, לבין יחסיו החיצוניים עם האנשים.
קבלה – כדי לקיים יחסים בריאים עם בני אדם, צריך לקבל את האחר כפי שהוא, לא צריך לשאוף לשנות מישהו בגלל שהוא לא מתאים לערכים שלי, צריך לקבל את האדם עם השוני שלו בלי התניה, וצריך לדעת ששוני של אנשים לא מפחית ממי שהם.
הבנה אמפתית – כדי לקיים יחסים בריאים עם אנשים, צריך לנתק את עצמנו מדעה קדומה, אם אדם מכיר מישהו, צריך לנסות להבין אותו ולהבין את הדמות שלו ואת עולמו, אנחנו לא צריכים לשפוט אף אחד, כולם מושלמים כמו שהם. אפשר להתנגד לטענה של האחר אך מצד שני לנסות לתפוס את העולם מנקודת מבטו, להיכנס לנעליים שלו ולהבין איך הוא רואה את עולמו כדי להבין אותו.