בדוק קורס תקשורת,טכנו,חברה,תרבות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת: טכנולוגיה, חברה, תרבות |
מילות מפתח | #ממן 13 בדוק קורס תקשורת, חברה, טכנו, תרבות |
ציון | 93 |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 1000 |
מספר מקורות | 5 |
תקציר העבודה
חלק א – שאלה 1
סעיף א
תיאורית הכלכלה הפוליטית: תיאורית הכלכלה הפוליטית מתמקדת בניתוח של איך נוצר ערך כלכלי בטכנולוגיה או מוצר תקשורתי מסוים, ואיך המנגנון הזה מעצב את תקשורת. כדי להבין טכנולוגיית תקשורת צריך להסתכל על היבטים כלכליים ופוליטיים ביסוד שלה, היבטים כלכליים ופוליטיים שמעצבים את טכנולוגית התקשורת. הקשר בין קפיטליזם לבין טכנולוגיית תקשורת, איך הקפיטליזם תורם לעיצוב של טכנולוגיות תקשורת.
גוגל תמונות היא אפליקציה מכוונת רווח, בהתחלה היא הייתה בחינם כדי שהיא תשיג את המטרה שלה ולאסוף כמה שיותר תמונות ככה שיהיה לה מחסן גדול של תמונות שמשפרות את יכולות כפתור החיפוש בקרב המשתמשים שמנסים לחפש אחר תמונות קשורות לעניין ספציפי. לפי תיאורית הכלכלה הפוליטית של התקשורת: הקהל עובד, כלומר המשתמש הוא עובד ויכול לשתף ולהשתתף, בגוגל תמונות, אני יכולה לשתף תמונות שגוגל צריכה, ויכולה להשתתף בהוספת תמונות בגוגל תמונות כדי לשמור על הזיכרונות שלי. במה הקהל עובד בעצם? יש להרחיב. מתי מריאנסקי דבר שהוא עלה הרבה מאוד תמונות בחינם ושמר אותם בגוגל עד שזה פתאום נגמר, כי בעצם גוגל כבר אספה יותר מדי תמונות, ועכשיו מבקשת תשלום עבור האחסון. בתיאורית הכלכלה הפוליטית, התוכן מבוסס על הגולשים –זה הניתוח הכלכלי הפוליטי למדיה החברתיים באופן ספציפי כלומר: הקהל הוא שמייצר את התוכן, בגוגל תמונות אנחנו מעלים את התמונות שלנו ואנחנו בעצם מי שמייצרים אותם, וגם מייצרים ערך כלכלי עבור גוגל באמצעות תיוג עבור תמונות למשל, כי בזה אנחנו משפרים את היכולת של כפתור החיפוש של גוגל, וגם משלמים כסף, כלומר אנחנו מייצרים את התוכן שאנחנו צריכים. תשלום הכסף הוא רובד נוסף, אבל גם בלעדיו – המשתמשים מייצרים את התוכן של Google Photos, אבל חשוב מזה – המשתמשים מייצרים מידע על עצמם. זה הדבר המשמעותי. תיאורית הכלכלה פוליטית טוענת שהמשתמשים הם מנוצלים. ככה הרגיש מתי מריאנסקי שטען שגוגל כבר הוציאה מהתמונות שלו את התובנות שחיפשה ועכשיו מבקשת כסף עבור האחסון. 26.5/30