גישות חד תרבותיות ורב תרבותיות
מוסד לימוד | מכללת לוינסקי לחינוך |
סוג העבודה | סקירת ספרות |
מקצוע | חינוך, סוציולוגיה |
מילות מפתח | זהות, זהות חברתית, חד תרבותיות, חינוך, מדיניות חינוכית, ספרות, פדגוגיה, רב תרבותיות, שפה, תרבות |
ציון | 95 |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 7481 |
מספר מקורות | 38 |
תקציר העבודה
תשתית תיאורטית עשירה ונרחבת בתחום של רב תרבותיות. במסגרת הסקירה מוצגות הגישות החד תרבותיות והגישות הרב תרבותיות, תוך התייחסות להיבטי חינוך ככלל ולימודי ספרות בפרט, זאת במטרה לסקור את גוף הידע בתחום של מדיניות חינוכית בתוכנית הלימודים בספרות.
חינוך לרב תרבותיות דורש פדגוגיה מוקפדת והכשרה ייחודית לטובת יישום נכון של ערכים רב תרבותיים. הנכחת טקסטים רב תרבותיים אינה מספקת ונדרשת למידה של מודלים המבקשים מצד אחד להעצים את הפרט, המסורת והסממנים התרבותיים שלו, ומצד שני לשלבו עם החברה מתוך הנחה שהוא מביא עמו תרומה משמעותית.
תכנית הלימודים בספרות מהווה מרחב עם פוטנציאל גדול ליישומים של חינוך לרב תרבותיות מעצם העיסוק בטקסטים, שפה ותכנים העוסקים בזהות של היחיד ושל החברה בכללותה.
החלק הראשון של הסקירה מציג גישות חד תרבותיות ואת האסטרטגיות לחינוך חד תרבותי.
החלק השני מתמקד בגישות רב תרבותיות ובחינוך לרב תרבותיות.
החלק השלישי של הסקירה עוסק בתוכניות לימוד ומקרי בוחן מתחום לימודי הספרות.