האסלאם: מבוא להיסטוריה של הדת
ממ"ן 11 בהיסטוריה וארכיאולוגיה
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
פקולטה | האו"פ |
מקצוע | היסטוריה וארכיאולוגיה |
מילות מפתח | האסלאם: מבוא להיסטוריה של הדת, ממן 11 |
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 1785 |
תקציר העבודה
1. ראשית נתחיל מכך שחייו של מוחמד אינם מתועדים בקוראן מפני שהקוראן אינו ספר היסטוריה, לפיכך חייו של הנביא מוחמד נתונים לפרשנויות רבות.
הנתונים שאביא בתשובה זו יהיו מבוססים על פרשנות הקוראן הקדומה, ועל ה”סירה” של איבן השאם.
מוחמד נולד בשנת 570 לערך בחצי האי ערב בשנה המכונה כ”שנת הפיל”, אביו מת לפני לידתו ואמו מתה כאשר היה בגיל שש, מוחמד גדל אצל סבו ולאחר מכן אצל דודו. אלמנה עשירה בשם ח’דיג’ה העסיקה אותו ולאחר מכן נישאה לו.
2. לאחר המעבר לעיר מדינה וקבלת ההנהגה על העיר מוחמד החל בבניה של מערכת חברתית חדשה, הוא הציב את הדת כקשר של בני משפחה וכל הנושאים המגוונים התקבצו תחת אחריות הדת. מוחמד צבר מאמינים רבים בעיר מדינה, “אנצאר” היו אנשי מדינה אשר קיבלו את מוחמד ואת האסלאם, “מהאג’רון” היו המהגרים אשר הגיעו לעיר מדינה כדי לחיות תחת דת האסלאם בצל של הנביא מוחמד.
חלק ב’
1. גַ’אהליה- תרגום המילה הינו “פראות” או “חוסר תרבות”. על פי האסלאם המונח ג’אהליה מציין את התקופה הטרום איסלמית בחצי האי ערב אשר התאפיינה בעבודת אלילים