יש תושבות לשאלות הבאות :
1. אחמד פארס אל-שדיאק חי בתקופת שבה החלה רפורמה יזומה על ידי השליטים , איך זה השפיע על פועלו והגותו
ב. מה כוונת המחבר באומרו: وقد يظهر لي ان كثيرا من الصفات المحمودة في الرجال مذمومة في النساء”
. איך הוא מסביר את ההבדל בין נשים וגברים עפ”י )קטע א( לעיל ?
3. קרא את הקטע המופיע בספר הלימוד במלואו. כיצד באים לכלל ביטוי כישוריו הלשוניים והלקסיקוגרפיים של אחמד פארס אל-שדיאק? האם אפשר לראות בו כאחד החלוצים של הערביות?
4. איזה תפקיד מילא אל-שדיאק בהתפתחות העיתונות הערבית? )ניתן להיעזר בספר הבא: איילון עמי, תולדות העיתונות הערבית. משרד הביטחון, אוניברסיטה משודרת, 2000.
קטע 2
1. בין מסורת למודרנה: כיצד הקטע המופיע בספר הלימוד משתלב בביוגרפיה האישית של טהטאוי?
2. מה הייתה תרומתו לשימור המורשת ההיסטורית והתרבותית של האסלאם?
3. תרגמו את הקטע הבא ונתחו את החלק המודגש בו מבחינה תחבירית:
4. מהי תרומתו העיקרית של אל-טהטאוי להתפתחות העיתונות במצרים.
קטע 3
1. איך השפיע המעבר מלבנון לארצות הברית על חיו והגותו של ג’בראן.
2. סכמו את רעיונותיו ההגותיים – הפילוסופיים והחינוכיים של ג’בראן כפי שהם משתקפים בקטע .
3. הסבירו את התופעות התחביריות הבאות :
מה היא צורת העתיד מהפעלים הבאים :
4. השאלה האחרונה טבלה ( שורש צורה גוף בניין)
מילות מפתח | היסטוריה של המזרח התיכון, טקסטים בערבית, טקסטים בערבית ממן 11, ממן 11 |
מקצוע/ות | היסטוריה |
מספר מילים | 1292 |
מספר מקורות | |
שנת הגשה | 2020 |