הפערים בחינוך בתחום התקצוב בזמן משבר הקורונה
מוסד לימוד | המכללה למינהל |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | חינוך, מגפת הקורונה, מרכז ופריפריה, משבר, פריפריאלי, פריפריה, פריפרייה, קורונה, תקופת, תקצוב, תקצוב בחינוך, תקציב |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2020 |
מספר מילים | 16024 |
מספר מקורות | 50 |
תקציר העבודה
כיצד הפערים בתחום התקצוב השפיעו על הפערים בפריפריה בתקופת הקורונה?
בתחילה נבחן את המושג פריפריה ואת המדדים המגדירים פריפריה, הן מבחינת הגדרתה כמרוחקת מהמרכז הכלכלי והגיאוגרפי של המדינה והן מבחינת מדדים חברתיים-כלכליים.
לאחר מכן, נבחן מספר נושאים מרכזיים שזיהנו כגורמי השפעה מרכזיים בהעצמת הפערים בפריפריה בחינוך ונדון על היכולת של מערכת החינוך לצמצם את אותם הפערים – הבדלי תקצוב ושוויון הזדמנויות. נבדוק ממה מורכב התקציב של בתי הספר ונבדוק כיצד מחולק בין מרכז ופריפריה והאם ישנה העדפה תקציבית לתלמידי פריפריה, זאת כיוון שמחקרים רבים קודמים מצאו שכדי שילד שנקודת הפתיחה שלו נמוכה יוכל להצליח בבית הספר אין די בשוויון פורמלי בתקציבים, אלא יש לתת לו הקצאה עודפת של משאבים – יותר שעות הוראה, מורים איכותיים ועוד.
בנוסף, נבדוק כיצד פערים אלו השפיעו על הפריפריה והמרכז בזמן תקופת הקורונה והאם הפער התעצם או אולי הצטמצם?
חוסר השוויון המורגש בין המרכז לפריפריה
עוד לפני משבר הקורונה התקיים חוסר שוויון בחלוקת התקציבים הניתנים לבתי ספר במרכז הארץ לעומת בתי ספר בפריפריה. אך עם פרוץ משבר הקורונה, חוסר השוויון בין המרכז לפריפריה גדל. התסכול בקרב המורים המלמדים בפריפריה גדול יותר מהמורים המלמדים במרכז, בעיקר בגלל הידיעה על המצב הכלכלי הירוד של בית הספר ותחושת התסכול.
פרויקט גמר שכולל רעיונות חצי מובנים, שאלונים, ממצאים, מסקנות וכו…