הקשר בין שחיקה לבין סוגי פעילות פנאי ומחוברות לעבודה לאחר שעות העבודה
מוסד לימוד | אוניברסיטת בר-אילן |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | הנדסה ותעשייה, מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | להעריך לשמר ולהגן על המשאבים שברשותם., על פי תאוריית שימור המשאבים (COR-Conservation of Resources) של Hobfull (1989) לאנשים ישנה מוטיבציה בסיסית להשיג |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 13331 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
תקציר…………………………………………………………………………………………………… 4 -3 סקירת ספרות………………………………………………………………………………………… 13 -5
שיטת המחקר………………………………………………………………………………………… 14-20
ממצאים………………………………………………………………………………………………. 21-34
דיון…………………………………………………………………………………………………….. 35-39
רשימת מקורות……………………………………………………………………………………… 40-43
נספחים……………………………………………………………………………………………….. 44-49
תקציר מטרות המחקר- מחקר זה בדק האם יש קשר בין עיסוק בפעילות פנאי משמעותית לאחר שעות העבודה לבין הפחתת תופעת השחיקה אצל המורים המחנכים. מטרת המחקר הייתה לבחון האם עיסוק בפעילות פנאי (ספורטיבית או התנדבותית) קשור לרמת השחיקה של מחנכים, ובמידה שכן איזה פעילות תמתן בצורה גבוהה יותר את רמת השחיקה. כמו כן נבדק האם עיסוק בפעילות פנאי תפחית את רמת השחיקה ביחס למגדר, והאם המחוברות לעבודה מעבר לשעותיה תהיה קשורה לסוג פעילות הפנאי. מחקר זה בחן שני סוגים של פעילות פנאי משמעותיות: פעילות ספורטיבית ופעילות התנדבותית. מחקרים רבים מציגים את הסגולה המיוחדת של פעילות גופנית כמסייעת בהפחתת מתח בעבודה, כמו כן הפעילות מסייעת בשיפור הדימוי העצמי. גם לפעילות ההתנדבות יש סגולות מיוחדות. היא נותנת למתנדב תגמולים פנימיים רבים כגון סיפוק, הגשמה עצמית, ואושר. במחקר השתתפו 141 מורים מחנכים המלמדים בבתי ספר במרכז הארץ.