לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט - ממן 12 בציון 84
סוג העבודה | ממ"ן |
מקצוע/ות | סוציולוגיה |
מילות מפתח | האוניברסיטה הפתוחה, לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט, מדעי החברה, מטלת מנחה 12, ממן 12, סוציולוגיה |
מספר מילים | 1296 |
שנת הגשה | 2018 |
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
פקולטה | מדעי החברה |
תקציר העבודה
העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות:
שאלה 1:
א. מה הן ההשלכות השליליות האפשריות של הצפייה בתכנים בעייתיים (תכנים הקשורים באלימות, פורנוגרפיה או צרכנות מוגזמת) על ילדים צעירים ועל בני נוער?
ב. תארו מחקר המתייחס לאחת ההשפעות השליליות שציינתם בסעיף א’.
שאלה 2:
קראו את הכתבה “בכיתות מפרידים ילדים אתיופים, אז מה באים בטענות לתקשורת?” מאת לי-אור אברברך (גלובוס, 10/07/2015).
א. בחרו בשני נושאים שונים שנדונו בקורס ומוזכרים בכתבה. תארו בקצרה את שני הנושאים כפי שנדונו בקורס ולאחר מכן הראו את ההתייחסות אליהם בכתבה.
ב. כיצד עשוי השימוש באינטרנט למתן את ההשפעה השלילית המיוחסת לטלוויזיה בהקשר של שימוש בסטריאוטיפים? חזקו את תשובתכם בתיאור מחקר מחומר הקורס.
שאלה 3:
לגבי כל אחד מההיגדים שלפניכם, עליכם להחליט אם ההיגד נכון או לא. עגנו את ההסבר להכרעתכם בתיאור קצר של מחקר או גישה מחומר הקורס.
אורך התשובה לכל סעיף עד עשר שורות.
א. מקבת במאמרה מ1996 “השפעות עקיפות של טלוויזיה: יצירתיות, התמדה, הישגים בבית הספר והשתתפות בפעילויות אחרות” מייחסת לטלוויזיה השפעה חזקה.
ב. ילדים לומדים מהטלוויזיה רק אם הורים מסייעים להם בכך.
ג. הגישה הפרשנית מייחסת לטלוויזיה השפעות חיוביות.