מבוא לתיאוריות קולנועיות - עם ציון
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
מילות מפתח | בלוז לעיר הגדולה, האוניברסיטה הפתוחה, מבוא לתיאוריות קולנועיות, ממ"ן 13, קולנוע, תקשורת |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 2708 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
ניתוח של 3 סוגי הסימן בסרט בלוז לעיר הגדולה:
1- סימן איקוני1: (המבוסס על אנלוגיה בין הסימן לאובייקט). בסצנה של הבקבוק שממוקם בין רגליו של הבחור, יכולים לזהות מידית שהבקבוק הזה הוא משקה אלכוהולי, שכן צבעו השחור וצורתו (רחב מלמטה וצר מלמעלה) דומה בדיוק לבקבוק אלכוהול במציאות. אז היה קל לזהות הסימן האיקוני של בקבוק אלכוהול בסרט משום שהוא דומה לאובייקט של משקה אלכוהולי במציאות.
2- סימן אינדקסיאלי2: (המבוסס על יחס סיבתי בין הסימן לאובייקט). תנועותיו של הבחור ואופן פעולתו ובקבוקי אלכוהול שלידו מעידים על כך שהוא שיכור, אז יש פה יחס סיבתי בין האופן הפיזי שלו וגם בין בקבוקי אלכוהול שלידו לבין העובדה שהוא שיכור, משום ששתיית אלכוהול הופכת את האדם לבלתי מודע להתנהגותו.