פסיכולוגיה בחינוך
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה בחינוך |
מילות מפתח | פסיכולוגיה בחינוך |
שנת הגשה | 2019 |
מספר מילים | 2000 |
תקציר העבודה
בסעיף זה אסביר בקצרה את מסקנת המחקר אודות "פיגמליון בכיתה", כמו כן אתן שתי דוגמאות לביטוי אחד חיובי ולביטוי אחד שלילי של מסקנת מחקר זה בתהליכי למידה והוראה.
במחקר זה ניתן לראות כיצד משפיעות ציפיותיו של המורה על ההערכות שהוא מעניק לתלמידיו,
במהלך המחקר הועברו לתלמידים מבחני משכל ולמורים הוסבר כי מבחנים אלו מנבאים את התפתחותם האינטלקטואלית של תלמידיהם וכן את הישגיהם הלימודיים.
נבחרו באופן אקראי תלמידים אשר הוצגו למורים כתלמידים בעלי מנת משכל מעל לממוצע וכן יכולות אינטלקטואליות גבוהות למדי, כעבור שמונה חודשים הועברו שוב לתלמידים מבחני משכל וכאשר בוצעה השוואה של תוצאות המבחנים נמצא כי חל שיפור באופן מובהק בציונים וזאת לעומת תלמידים אשר לא הוגדרו ותויגו כבעלי יכולות גבוהות .
אם כן, כתוצאה ממחקר זה ניתן לראות כיצד הציפיות הגבוהות של המורים מתלמידים מסוימים גרמו להם להעניק יחס מיוחד ושונה לאותם תלמידים וכן לטפחם וזאת לעומת יתר התלמידים אשר לא הוגדרו כבעלי יכולות גבוהות, היחס השונה אל התלמידים וההשקעה בהם הוביל בסופו של דבר לשיפור בהישגי הלימודים ואף במבחני המשכל החוזרים, "נבואה המגשימה את עצמה ".