סוגיות בחינוך מיוחד
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | חינוך |
קורס | סוגיות בחינוך מיוחד |
מילות מפתח | סוגיות בחינוך מיוחד - מגוון עבודות בנושא סוגיות בחינוך מיוחד |
ציון | 90 |
שנת הגשה | 2018 |
מספר מילים | 4000 |
תקציר העבודה
ממן 12 סוגיות בחינוך אשמח אם הורדה העבודה לא תהיה בשבת, תודה
ממ"ן 12
סוגיות בחינוך מיוחד:
שאלה 1:
א:
מוגבלות שכלית התפתחותית:
לפי המדריך הדיאגנוסטי DSM-5שפורסם במאי 2013 היא הפרעה שמופיעה בשלב ההתפתחותי של האדם הכוללת מגבלות אינטלקטואליות ובעיות של הסתגלות בתחומים שונים: תפיסתי, חברתי ותחום מעשי.
ישנם שלושה מרכיבים עיקריים:
1: קוגניציה –
חסך בתפקודים אינטלקטואלים לקות זו משפיעה על היכולת לתקשר, לזכור וליישם ידע ומיומנות נרכשים בין אם הקלות היא קלה או קשה.
2: חסך בתפקוד הסתגלותי –
מיומנויות וכישורים שהאדם מפעיל ביום יום כדי לחיות באופן עצמאי. מיומנויות תפיסתיות כגון: שפה , קריאה, זיכרון, ועוד . מיומנויות מעשיות כגון: תעסוקה. ומיומנויות חברתיות: תקשורת עם הסביבה , חברים ועוד.
3: הופעה של חסכים אינטלקטואלים והסתגלותיים במהלך שלבי ההתפתחות –
שלבי ההתפתחות עד לגיל 18.
ב:
הסיבות שעלולות להוביל למוגבלות שכלית התפתחותית הם:
ישנן הרבה גורמים שיכולות להוביל למוגבלות שכלית חלקם ידועים וחלקם לא ידועות.
הסיבות שידועות:
1: סיבות טרום הלידה: הם מופיעות לפני הלידה במהלך ההיריון. מחלות , סמים ואלכוהול שהאמא צרכה, גנטיקה ותורשה.
2: סב לידתי: מופיעות בלידה עצמה חוסר בחמצן, מצוקה, טראומה או משקל לידה נמוך.
3: סיבות בתר-לידתי: הם מופיעות אחרי הלידה או במהלך הלידות: התעללות והזנחה, תאונות.
2:
א:
ישנם שתי סוגי מניעה של מוגבלות שכלית:
מניעה ראשונית:
שלא ייוולדו ילדים עם מוגבלות שכלית. המטרה למנוע את לידתם של ילדים באמצעות בדיקות של שירותי הבריאות, למשל: ייעוץ גנטי, בדיקת חלבון עוברי, חיסונים, דיקור מי שפיר ובדיקת הצ'יפ הגנטי ועוד.