סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר

תכנון לימודים , הוראה והערכה

ממ"ן 12 בחינוך ציון 91 (קורס 10106)

₪80.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מוסד לימוד האוניברסיטה הפתוחה
סוג העבודה ממ"ן
מספר ממ"ן 12
פקולטה קרימינולוגיה , מדעי החברה והרוח
מקצוע חינוך, סוציולוגיה, עבודה סוציאלית, פילוסופיה, פסיכולוגיה, קרימינולוגיה
קורס תכנון לימודים, הוראה והערכה
מילות מפתח הוראה והערכה - ציון 91, ממן 12 תכנון לימודים
ציון 91
שנת הגשה 2019
מספר מילים 1721

תקציר העבודה

ממן 12 – תכנון לימודים , הוראה והערכה – ציון 91

 

מטלת מנחה (ממ”ן) 12

קורס 10106 תכנון לימודים, הוראה והערכה 

יום ד’ סמסטר ג’ 2019

 

שאלה 1

  • הטקסונומיה של בלום הייתה מיועדת לסייע לפיתוח תוכניות הלימודים בהגדרת המטרות ברמות שונות, כלומר, לסייע למורים בהכרת מערכי שיעור תוך הבנה שיש רמות חשיבה שונות של התלמידים בכיתה. בנוסף, רצון לסייע בבניית מבחנים שיבחנו האם המטרות שנקבעו, ברמות שונות של חשיבות התלמידים, אכן הושגו.

טקסונומיה זו מדרגת לנו את המטרות באופן היררכי לפי רמות חשיבה/ הקושי של התלמידים השונים.

מטרותיה של הטקסונומיה היו ליצור שפה משותפת לאנשי המקצוע העוסקים בהצגת המטרות והגדרתן, כלומר, ליצור שפה משותפת בין כל העוסקים בתהליך החינוכי.

  • המטרות בטקסונומיה של בלום היו מחולקות ל-6 קטגוריות שונות, מהפשוטה למורכבת.
  1. ידע– מטרה זו דורשת “לדעת” את הנושא, היא מדגישה את הזיכרון של הלומד בצורה אקטיבית או פאסיבית של רעיונות, עובדות, נושאים, שיטות לימוד ותהליכים.
  2. הבנה– מטרה זו דורשת מהתלמיד להשתמש בידע שהוא צבר עד כה בצורה בסיסית, כלומר, יכולת של התלמיד להסביר את החומר שלמד.
  3. יישום– מטרה זו דורשת מהתלמיד לקחת ידע שצבר, להבין אותו ולבסוף ליישם אותו. מטרה זו גורמת לתלמיד לקחת נושאים שלמד בעבר, כלים ללמידה וליישם אותם במצב חדש, כלומר, היכולת של התלמיד להסיק מסקנות והפקת לקחים מהחומר שלמד בעבר.
  4. אנליזה– מטרה זו דורשת מהתלמיד יכולת לפרק את חומר הלימוד לחלקים שונים תוך כדי הבנת השוני בין חלקים אלו, כלומר, להצביע על השונה/ על העיקר והטפל/ לערוך השוואות בין החלקים שהפריד/ להסיק מסקנות ולהבין את צורת הארגון של החומר הנלמד.
  5. סינתזה– מטרה זו דורשת מהתלמיד יכולת לחבר את מחדש את חלקי החומר שהפריד, אך בצורה שונה ממה שהיה, לקחת חומרים שונים ממקורות שונים וליצור מבנה חדש. הדגש במטרה זו הוא על התוצר הסופי ועל המקוריות שלו.
  6. הערכה– מטרה זו דורשת מהתלמיד לשפוט עד כמה התוצר הסופי טוב/ לא טוב. הערכה היא שיפוט ערכם של רעיונות, פתרונות, הצעות, שיטות של התלמיד. הערכה יכולה להיות כמותית או איכותית.

דוגמאות–

  1. ידע– התלמיד ידע מה ההבדלים בין ז’אנרים בספרות
  2. יישום– התלמיד יכתוב שיר בחרוזים
  3. סינתזה– התלמיד יקרא שני טקסטים ועל פיהם יכתוב חיבור.

 

  • הביקורת על הטקסונומיה של בלום היא שהיא לא בהכרח מסודרת בהיררכיה נכונה, כלומר, הקטגוריה יישום, מופיעה בטקסונומיה של בלום בשלב השלישי, אך לעיתים בכדי לממש מטרה זו צריך קודם לבצע את המטרות של אנליזה, סינתזה והערכה, ולכן יישום לעיתים צריך להיות בראש הפירמידה.

בנוסף, כמעט בלתי אפשרי להשתמש בקטגוריות אלו למיון רמת עבודות של תלמידים, כלומר, יש תלמידים שעושים עבודות מתוך הבנה בסיסית של הידע, וישנם תלמידים שעושים עבודות ברמה גבוהה מאוד של אנליזה והערכה, ולכן מיון העבודות לפי טקסונומיה זו מאוד קשה להבחנה אילו מבין 6 הקטגוריות התלמיד השתמש.

ביקורת נוספת על הטקסונומיה של בלום היא שהמטרות אינן מנוסחות על פי כללי ניסוח מטרות התנהגותיות.

₪80.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

זו לא בדיוק העבודה שחיפשת?
יש לנו עוד עבודות מסוג ממ"ן בחינוך שעשויות לעניין אותך!

עבודות בתחומים דומים

  • תכנון לימודים , הוראה והערכה - ממ"ן 11 ציון 89
  • 10106 - תכנון לימודים, הוראה והערכה - ממ"ן 11 ציון 90
  • תכנון לימודים , הוראה והערכה - ממ"ן 13 ציון 87
  • 10106 - תכנון לימודים, הוראה והערכה - ממ"ן 12 ציון 90
  • 10106 - תכנון לימודים, הוראה והערכה - ממ"ן 14 ציון 100

מקצועות

  • אמנות ומוסיקה (423)
  • אנגלית (275)
  • אנתרופולוגיה (369)
  • ביולוגיה (524)
  • גאוגרפיה (178)
  • היסטוריה וארכיאולוגיה (1,537)
  • הנדסה ותעשייה (153)
  • חינוך (1,921)
  • חשבונאות (488)
  • יהדות (349)
  • כלכלה (1,065)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,656)
  • מדעים (350)
  • מנהל עסקים וניהול (5,873)
  • משפטים (2,007)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (164)
  • סוציולוגיה (1,150)
  • ספרות, שפה ולשון (551)
  • ספרנות ומידענות (35)
  • סקירות ספרות (249)
  • עבודה סוציאלית (307)
  • פילוסופיה (303)
  • פסיכולוגיה (2,016)
  • קולנוע ותאטרון (489)
  • קרימינולוגיה (785)
  • תחומים אחרים (423)
  • תיירות (141)
  • תקשורת (1,933)

סוגי העבודות ב-סמרטר

  • דו"ח מעבדה
  • הצעת מחקר
  • מבחן
  • ממ"ן
  • סיכום
  • סיכום למבחן
  • סקירת ספרות
  • עבודה אקדמית
  • עבודת גמר
  • עבודת סמינריון

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא

מוסדות הלימוד

אוניברסיטת אריאל בשומרון אוניברסיטת בן-גוריון אוניברסיטת בר-אילן אוניברסיטת חיפה אוניברסיטת רייכמן אוניברסיטת תל-אביב אורט בראודה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב האוניברסיטה העברית, ירושלים האוניברסיטה הפתוחה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל המכללה האקדמית אשקלון המכללה האקדמית בוינגייט המכללה האקדמית בית ברל המכללה האקדמית גבעת וושינגטון המכללה האקדמית גליל מערבי המכללה האקדמית הדסה ירושלים המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין המכללה האקדמית נתניה המכללה האקדמית עמק יזרעאל המכללה האקדמית תל-אביב - יפו המכללה האקדמית תל-חי המכללה למינהל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן המרכז האקדמי פרס המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הקריה האקדמית אונו מכון טכנולוגי חולון מכללת אורנים מכללת אחוה מכללת כנרת מכללת לוינסקי לחינוך מכללת סמינר הקיבוצים מכללת ספיר שלוחת דרבי בישראל
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.