סוגיות בחינוך מיוחד
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | חינוך |
קורס | סוגיות בחינוך מיוחד |
מילות מפתח | סוגיות בחינוך מיוחד - מגוון עבודות בנושא סוגיות בחינוך מיוחד |
ציון | 90 |
שנת הגשה | 2018 |
מספר מילים | 4000 |
תקציר העבודה
ממן 14 סוגיות בחינוך אשמח אם הורדה העבודה לא תהיה בשבת, תודה
סוגיות בחינוך מיוחד:
שאלה 1:
א:
האוטיזם מוגדר כהפרעה נוירולוגית התפתחותית אשר מבטאת בחסרים מתמשכים ובולטים בשני תחומי תפקוד:
א: היעדר הדדיות חברתית.
ב: התנהגויות ותחומי עניין מצומצמים.
הקריטריונים לאבחון אוטיזם:
העדר הדדיות חברתית:
לקות מתמשכת בתקשורת חברתית, חסרים בהדדיות חברתית ורגשית, אינם מחפשים קשר עם הסביבה, נמצאים לבד ומעדיפים לעסוק בתחומי עניין שלהם, מתעלמים מניסיונות לקשר, קשה להסב את תשומת ליבם אפילו שקוראים בשמם כמה פעמים, מתקשרים לשתף אחרים במשחקים.
התנהגויות ותחומי עניין מצומצמים:
יבואו לידי ביטוי בשניים לפחות מהסעיפים הבאים:
א:
חזרתיות בדיבור, תנועות מוטוריות או שימוש בחפצים בתנועות שאינן פונקציונאליות לתפקוד וגם המצאת מילים חדשות שאינן קיימות.
ב:
נטייה לרוטינות וטקסים, התנגדות קיצונית לשינויים
ג:
תחומי עניין מצומצמים שחריגים בעצמתם ובמיקוד בהם למשל: קשר לחפצים מסוימים.
ד:
רגישות יתר או חוסר רגישות לקלט חושי או עניין חריג בגירויים תחושתיים של הסביבה. למשל: חוסר תגובה לחום או לקור , תגובה קיצונית לצלילים מסוימים משיכה לאורות ועוד.
סימנים שיכלו לעורר חשד אצל ההורים:
ילדים הסובלים מלקות האוטיזם סובלים מחסרים מתמשכים ביכולת חברתית וקשר חברתי הם מאופיינים בקושי בהבנת חוקים ונורמות מקובלות בחברה, ובקושי בהעברת רגשות לאחר. קשיים אלה יגמרו להם תסכול וכעס כי אינם יודעים להביע את עצמם. בקטע שקראנו ענת מספרת שבנה בכה ללא הפסקה ושכב על הרצפה בקניון ללא סיבה משום שבנה חש תסכול. ענת מספרת שבנה לא הצביע בכיתה. זאת משום שהוא מתקשה לקבל נורמות מקובלות בחברה. ענת מספרת שבנה שוקל 60 קילו והוא רק בגיל 9 היא ניסתה לשנות את נורמות האכילה שלו אך הוא לא קיבל זאת כי האוכל נותן לו ביטחון בנוסף הוא מתקשה בשינוי השגרה ולכן קשה לו לצאת לטיולים….