סיכום למבחן קורס תקשורת,טכנו,חברה,תרבות
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סיכום למבחן |
מקצוע | תקשורת |
קורס | תקשורת: טכנולוגיה, חברה, תרבות |
מילות מפתח | #סיכום למבחן קורס תקשורת, חברה, טכנו, תרבות |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 17169 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
חלק ראשון: יסודות
פרק 1: טכנולוגיה וחברה: שאלות, מונחי יסוד וכלים לניתוח
פרק 1.1: כיצד ניתן לחשוב על אמצעי התקשורת כטכנולוגיה? הגדרות הטכנולוגיה, טכנולוגיה אינה מוצר פרטי
פרק 1.2: כלים אנליטיים לחשיבה על טכנולוגיה: סיבתיות: דטרמיניזם לעומת קונסטרוקטיביזם, עמדות נורמטיביות כלפי טכנולוגיה; עידנים טכנולוגיים: עידן טרום-תעשייתי, תעשייתי ובתר תעשייתי
חלק שני: תיאוריה
פרק 2.1 ופרק 3: הפרדיגמה הדטרמיניסטית
פרק 2.1: הפרדיגמה הדטרמיניסטית: הטכנולוגיה מעצבת את החברה: טכנולוגיזם, מהותנות.
פרק 3: כיצד טכנולוגיות תקשורת מבנות את החברה? 3.1 אסכולת טורונטו (הרולד איניס, מרשל מקלוהן, וולטר אונג, ניל פוסטמן), 3.2 וולטר בנימין
מאמר: סופר / אורליות אילמת: מאפייניה הייחודיים של האורליות הדיגיטלית
פרק 2.2 ופרק 4: הפרדיגמה ההבנייתית
טכנולוגיה פוליטית (וינר), הבניה חברתית של הטכנולוגיה (SCOT), גישת הקונפליקט, תיאוריית הכלכלה הפוליטית, הגישה השיחית – אסכולת פרנקפורט (אדורנו והורקהיימר), גישה שיחית כלפי טכנולוגיות מידע, גישה פוסט-הומניסטית, תיאוריית שחקן-רשת
מאמרים:
חג'אזי- עומרי וריב"ק /כל הלילה חיבקתי את הנייד וחיכיתי: הטלפון הנייד בחייהן של נערות פלסטיניות בישראל
אנדרייביץ' / מעקב במתחם הדיגיטלי
ג'ון / ווב 2.0 ושיתוף
חלק שלישי: היסטוריה
פרק 6: ההיסטוריה החברתית של האינטרנט
פרק 6.1: הגישה הדיאלקטית להיסטוריה של הטכנולוגיה
פרק 6.3-6.6: בין חופש לבין שליטה: ההיסטוריה החברתית של האינטרנט: הצבא, האקדמיה, תרבות הנגד – מרחב חופשי, אירופה: אינטרנט בשירות הציבורי, השוק – הסחרה
מאמר: טרקל /וירטואליות ואי־שביעות רצון ממנה: חיפוש אחר קהילה בחלל הקיברנטי
פרק 7: אינטרנט וכלכלה
קפיטליזם תעשייתי, קפיטליזם רשתי
מאמר: ויניקי וויגמן / הבניית סובייקט ושימורו במוקדי שירות טלפוניים
פרק 5: חברת המידע
פרק 5.1: התזה המהפכנית: חברה בתר-תעשייתית (דניאל בל)
פרק 5.2: תזת ההמשכיות: מהפכת השליטה
יש הסברים לכל הפרקים ולכל המאמרים, קיבלתי ציון 100 במבחן רק בהסתמך על הסיכום הזה. בהצלחה!!