סיכום קורס פילוסופיה של החינוך
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | סיכום למבחן |
מקצוע | חינוך |
קורס | פילוסופיה של החינוך |
מילות מפתח | הוראה, סיכום למבחן, פילוסופיה של החינוך |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2023 |
מספר מילים | 10000 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
שער 1 – היבט היסטורי – עמ׳ 1.
פרק 1 – פילוסופיה של החינוך לפני המאה העשרים – עמ׳ 2.
הסופיסטים: עמ׳ 2
יוון העתיקה עמ׳ 2.
סוקרטס
אפלטון: עמ׳ 3
אריסטו: עמ׳ 6
תקופת ההשכלה עמ׳ 7.
רוסו
שער 2 – הוגי דעות בחינוך – עמ׳ 12
פרק 2 – הפילוסופיה ומחשבת החינוך של ג'והן דיואי – עמ׳ 12.
דיואי
***מאמר יחזקאל דר – עמ׳ 17.
***מאמר יובל דרור – עמ׳ 18.
שער 3 – פילו׳ אנליטית – עמ׳ 19.
פרק 3 – פילוסופיה אנליטית -עמ׳ 19.
פילוסופיה אנליטית.
שער 4 – זרמים מודרניים ופוסט מודרניים בחינוך – עמ׳ 23
פרק 4 – פילוסופיה קונטיננטלית – עמ׳ 23
אקזיסטנציאליזם: עמ׳ 24
האקזיסטנציאליזם הדתיים: עמ׳ 25
תיאוריה ביקורתית עמ׳ 28.
***מאמר יוסי יונה – עמ׳ 31.
***מאמר חגית גור – עמ׳ 32.
פוסט-מודרניזם עמ׳ 32:
***מאמר רוני אבירם – עמ' 35.
אתיקה של הנאורות – קאנט: עמ' 38
תועלתנות
שער חמישי – פילוסופיה חברתית פוליטית
פרק 8 – אתיקה וחינוך מוסרי
פרק 9 – פילוסופיה חברתית ופוליטית
פרק 10 – בעיות ברפורמה של בתי ספר
פרק 11 – פמיניזם, פילוסופיה וחינוך.