סמינריון - תמחור דינמי והשפעתו על מחירי השוק ועל התנהגות הצרכנים
מוסד לימוד | הקריה האקדמית אונו |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | משפטים |
מילות מפתח | התנהגות צרכנים, מחירי שוק, תחרות בעידן הדיגיטלי, תמחור דינמי |
ציון | 97 |
שנת הגשה | 2024 |
מספר מילים | 10977 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
בשנים האחרונות, אנו עדים לתהליכי אוטומציה רבים שבמסגרתם תהליכים שהיו מנוהלים ע"י עובדים אנושיים מוחלפים במחשבים וברובוטים. בהתאם לכך, עולם הצרכנות ברשת השתנה מאוד וניתן לראות כי ככל שהטכנולוגיה משתפרת, כך גדלה ההשפעה על הצרכן, הלקוח הסופי. בעוד שבעבר לא התאפשרה השוואת מחירים, כיום הקנייה באינטרנט הפכה להיות נפוצה בכל העולם, כאשר כל המידע זמין, בר השוואה ומאובטח. הפעילות ברשת האינטרנט היא בינלאומית וחוצה גבולות.
ההתפתחות האבולוציונית של זירת הקניות האינטרנטית שהפכה להיות תחרותית, הביאה לכך שחברות וספקים הבינו שעליהם לנקוט בשיטה של תמחור משתנה כדי למכור מוצרים או שירותים וזאת על מנת להתייעל ולהתאים את עצמם למציאות שבה הצרכן הפך להיות בררן ומתוחכם הן לגבי המחירים והן לגבי טיב המוצרים. ניתן להבחין בתופעה שהתפתחה המכונה "תמחור דינמי". העידן הדיגיטלי כיום מאפשר לספקים להיות זמינים, בנוסף לכך שהטכנולוגיה מנגישה את החנויות המקוונות והספקים יכולים לעדכן או לשנות את המלאי או את המחיר של מוצר מסוים בזמן אמת. התמחור הדינמי אף מגדיל מכירות ללא כל פגיעה במותג והוזלת יוקרת השירות.
בעבודה זו נבחן את הנושא של התמחור האלגוריתמי וכיצד הוא משפיע על מחירי המוצרים בשוק ועל התנהגות הצרכנים. בחרנו לעסוק בנושא זה לאור השינויים בשוק המודרני הטכנולוגי של ימינו שמציבים אותנו כצרכנים עם התמודדות של אתגרים בסביבה הדיגיטלית באופן יומיומי בשל ההתפתחויות בבינה המלאכותית.