עבודה סמינריונית בנושא מימון המונים- Kickstarter
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
קורס | סמינר: קידום רעיונות ומוצרים והגורמים להתפשטותם |
מילות מפתח | KICKSTARTER, השוואה בין פלטפורמות מימון המונים, השוואה חוצת פלטפורמות, מימון המונים, ניתוח שוק מימון המונים, קיקסטארטר, קיקסטרטר |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 10000 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
מבוא
הנושא הנבחר
בעבודתנו נתבסס על ניתוח של 3 מאמרים מתחום מימון המונים כאשר מתוכם נשליך על המלצות רלוונטיות עבור החברה שבחרנו וניתוח הענף שבה היא פועלת. החברה שבחרנו להציג בעבודה זו היא חברת KICKSTARTER .
הנושאים בהם נדון וננתח
1. השוואה בין השחקנים המרכזיים בעולם מימון ההמונים והשפעתם על הענף.
2. עלייה בפופולאריות של מימון המונים מבוסס תגמול/פרס כשחקן מרכזי אשר מאיים להחליף את המימון המונים המסורתי.
3. דילמות ומגמות שאנו מצפים שישפיעו על כל בעלי העניין בתעשיית מימון ההמונים בעתיד הקרוב,
כמו כן, פיתויים והזדמנויות שיש לשקול בזהירות על ידי כל מחזיקי העניין בתעשייה.
חשיבות המחקר
השימוש הגובר במימון המונים מהווה כשלעצמו הצדקה מספקת לחשיבות המחקר שלו. צורה חדשה זו של מימון מיזמים מאפשרת ליזמים לפנות ישירות לציבור הרחב לקבלת עזרה במימוש הרעיונות החדשניים שלהם, בין אם בצורה של תרומה או בתמורה לצורה כלשהי של תגמול על מנת לתמוך ביוזמות למטרות ספציפיות (Kuppuswamy and Bayus 2013; Belleflamme et al. 2014). המחקר הקיים, לעומת זאת, חוקר בעיקר פלטפורמות מימון המונים, דוגמת קיקסטארטר, בנפרד (Mollick 2014).
אנו מאמינים כי מגוון פלטפורמות מימון ההמונים מספקות הזדמנות נהדרת לחקור לעומק את הסינרגיות וההבדלים של מימון המונים תוך התחשבות בסוגיות של כניסת שחקנים חדשים לענף ודילמות מרכזיות שעלולות להשפיע על התעשייה כולה.
החברה שננתח
קיקסטארטר היא פלטפורמת מימון המונים עצמאית ופעולתה מעט לא טיפוסית מכיוון שמאפייניה העיקריים הם המבדילים אותה. קודם כל, יש לומר כי קיקסטארטר אינה פלטפורמת השקעה ומימון קלאסית בה המשתמשים משקיעים את כספם עם תשואה כלכלית. בקיקסטארטר לא ניתן להציע תגמולים במזומן למשקיעים, אלא רק מוצרים ושירותים שערכם שווה לסכום שהושקעו על ידי המלווים.
המטרה העיקרית המוצעת על ידי קיקסטארטר היא להבליט את הרעיונות והפרויקטים של אנשים או חברות הזקוקים לתמיכה כספית בכדי לפתוח את עסקיהם או לייצר את מוצריהם. פלטפורמה זו מציעה חנם רישום לכל מי שצריך להגיש בקשה להשקעה, אך בלב הכל עומד הרצון למזער סיכונים למשקיעים. לא יהיה קל להשיג מימון מכיוון שלא קל להשיג אמון של אנשים – בדרך כלל הפרויקט ימומן כראוי רק אם הוא הצליח להניע את קהילת קיקסטארטר. במקרה שפרויקט ממומן בהצלחה, קיקסטארטר תשמור רק על 5% מסך ההכנסות ועל 3-5% עבור כל תשלום חד פעמי שהתקבל. אם, לעומת זאת, הפרויקט לא ימומן במלואו בזמן שנקבע, לא תוחל על עמלה והכסף שהוצא יוחזר במלואו למשתמשים.
הצגת ענף פעילות החברה
ישנן 452 פלטפורמות מימון המונים ברחבי העולם, שיחד הובילו ל-1.47 מיליארד דולר אשר שימשו לממן את כלל הפרוייקטים אשר הוצעו על פני פלטפורמות אלה (קיקסטארטר 2022).
שוק מימון ההמונים העולמי הוערך ב-17.51 מיליארד דולר בשנת 2022, והוא צפוי להגיע לערך של 42.93 מיליארד דולר עד 2028. קיימים מגוון מודלים למימון המונים דוגמת P2P אך פלח השוק הגדול ביותר הוא של פלטפורמות למימון המונים, כאשר הצמיחה הגבוה ביותר הינה של פלטפורמות מימון המונים מבוססות תגמולים. שיעור הצמיחה של השוק מוערך ב16.4 אחוזים לשנה.
תוכן עניינים
מבוא 5
הנושא הנבחר 5
הנושאים בהם נדון וננתח 5
חשיבות המחקר 5
החברה שננתח 5
הצגת ענף פעילות החברה 6
רקע תאורטי 6
מה נחקר 6
מאמר 1: 6
מאמר 2: 7
מאמר 3: 7
שיטות המחקר 7
מאמר 1: 7
מאמר 2: 8
מאמר 3: 9
ממצאים 9
מאמר 1: 9
מאמר 2: 11
מאמר 3: 11
ביקורת 13
מאמר 1: 13
מאמר 2: 13
מאמר 3: 14
מסקנות 14
מאמר 1: 14
מאמר 2: 14
מאמר 3: 15
הצגת החברה והענף בו היא פועלת 15
תיאור החברה ומוצריה 15
הצגת ענף הפעילות של החברה 15
אפיון קהל המטרה של החברה 16
מגזרי שוק 17
סוג מוצר 17
משתמשי קצה 17
מגמות המאקרו המשפיעות על פעילות החברה 18
כוחות סביבת המאקרו המשפיעים על פעילות החברה 18
תובנות השוק מבחינה אזורית 18
מימון המונים גלובלי 19
הנוף התחרותי בשוק העולמי 19
התפתחויות אחרונות בשוק העולמי 19
מדיניות הבידול והמיצוב של החברה 20
מיצוב: 20
בידול: 20
ניתוח SWOT: 21
חוזקות 21
חולשות 21
הזדמנויות 22
איומים 22
יישום הנושא על החברה 22
המלצות עיקריות 22
המלצה 1: 22
המלצה 2: 24
המלצה 3: 25
המלצות בהתבסס על הנלמד בסמינר: 26
המלצה 1: 26
המלצה 2: 28
המלצה 3: 29
סיכום ומסקנות כלליות 31
ראיון עם שירלי קמפבל – Customer Experience Director בחברת Payoneer 33
הפניות 35