עבודה סמינריונית - כשלים אתיים של מורים שתרמו לנשירה מבית הספר של צעירים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
קורס | אתיקה בחינוך |
מילות מפתח | אתיקה בחינוך, אתיקה מקצועית, כשלים אתיים של מורים, סוגי אתיקה |
ציון | 90 |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 6152 |
מספר מקורות | 16 |
תקציר העבודה
תוכן
מבוא 2
מסגרת תיאורטית 4
1. אתיקה של הצדק מול אתיקת הדאגה
1.1 אתיקה של הצדק –מאפיינים בחינוך 4
1.2 אתיקה של הדאגה וביטוייה בחינוך 4
1.3 התנגשויות בין אתיקה של הצדק ואתיקה של הדאגה 5
2. כשלים אתיים
2.1 סוגים של כשלים אתיים 6
2.2 כשלים אתיים בחינוך 7
3. דילמות אתיות בחינוך
3.1 דילמות אתיות בחינוך 7
3.2 הכשרת מורים וקבלת החלטות 8
סקירת ספרות 9
4. נשירה בישראל
4.1 הנשירה במערכת החינוך סיבות והשלכות 9
4.2 הקשר בין נשירה ליחסי מורה-תלמיד 10
4.3 ניבוי נשירה 11
מתודולוגיה 11
5.1 משתתפים 11
5.2 שיטת מחקר 12
ממצאים 13
מצבים מתמשכים של כשלים אתיים 13
נקודת השבר שהובילה לנשירה 14
דיון 16
סיכום 17
רשימת מקורות 19
בעבודתי אציג את ההתנגשויות בין האתיקה של הצדק והאתיקה של הדאגה ואת הקונפליקט בין הניאו- ליברליזם לצדק החברתי. אדון בכשלים האתיים של מורים, בסוגי הדילמות האתיות העומדים מול המורים ובחשיבות של קוד אתי מקצועי להוראה. בסקירת הספרות אראה את הגורמים וההשלכות של נשירה מבית הספר בישראל ואת נתוני הנשירה בארץ. אסקור את חשיבות היחסים של המורה והתלמיד והשפעתם על נשירה של נוער מתבגר מבית הספר. למחקר איכותני זה התראיינו שמונה צעירים וצעירות. הראיונות עברו ניתוח תמטי וקידוד. תוצאות הקידוד והמסקנות מוצגות בעבודה.