סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר

פסיכולוגיה התפתחותית ממן 14, 2021

ממ"ן בפסיכולוגיה,

₪80.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
סוג העבודה ממ"ן
מקצוע פסיכולוגיה
מוסד לימוד האוניברסיטה הפתוחה
קורס פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות
מילות מפתח אוטומטיזציה, היקשרות, מאהלר, מודל העבודה הפנימי, מחקר המטוטלת, ממן 14, פסיכולוגיה התפתחותית האוניברסיטה הפתוחה
שנת הגשה 2021
מספר מילים 765

תקציר העבודה

ממ”ן 14 ,פסיכולוגיה התפתחותית
1.
א. ההבדלים הקוגניטיביים בתחומים המוזכרים:
– יכולות הקשב: מתבגרים טובים יותר מילדים קטנים בקשב סלקטיבי ובחלוקת הקשב: ילדי כיתה י״א בעלי יכולות קשב גבוהות יותר.
– היכולת לעסוק במושגים מופשטים: ילדי כיתה ה׳ אינם בשלים לחשיבה על בעיות מופשטת, הם בעלי שיקול דעת מוגבל. ילדי כיתה י״א הם בעלי יכולת חשיבה על בעיות מופשטות המקנה להם גם יכולת למטא קוגניציה.
-יכולות הזיכרון: ילדים בכיתה י״א בעלי יכולות זיכרון משופרות בזיכרון קצר הטווח ובזיכרון ארוך הטווח ובעלי אסטרטגיות זיכרון משופרות מאלו בכיתה ה׳.
ב. מבנה השיעור בהתאם להבדלים:
כיתה ה’
– יכולות הקשב: מבנה השיעור המתאים ליכולות הקשב של תלמידי כיתה ה׳ יהיה שיעור ממוקד בנושא מסוים, חסר הסחות דעת ובכל פעם תינתן מטלה אחת בלבד.
– היכולת לעסוק במושגים מופשטים: מבנה השיעור המתאים ליכולות לעסוק במושגים מופשטים של תלמידי כיתה ה׳ יהיה שיעור בו עוסקים בבעיות ממשיות ולא מופשטות.
– יכולות הזיכרון: מבנה השיעור המתאים ליכולות הזיכרון של תלמידי כיתה ה׳ יהיה שיעור שאינו עמוס בחומר ונלמד בקצב איטי ומותאם ליכולות הזיכרון שלהם.

כיתה י”ב
– יכולות הקשב: מבנה השיעור המתאים ליכולות הקשב של תלמידי כיתה י״א יהיה שיעור עם נושאים מרובים ומרובה מטלות.
– היכולת לעסוק במושגים מופשטים: מבנה השיעור המתאים ליכולות לעסוק במושגים מופשטים של תלמידי כיתה י״א יהיה שיעור בו עוסקים בבעיות היפוטתיות מופשטות.
– יכולות הזיכרון: מבנה השיעור המתאים ליכולות הזיכרון של תלמידי כיתה י״א יהיה שיעור שאינו עשיר בחומר ונלמד בקצב מהיר ומותאם ליכולות הזיכרון שלהם. 
2.
אוטומטיזציה בתהליכי החשיבה של המתבגרים גורמת ל:
3.
א.
אוטומטיזציה בתהליכי החשיבה של המתבגרים גורמת ל:
א. ירידה ביכולות העיבוד הקוגניטיבי הזמינות.
ב. עליה ביכולות העיבוד הקוגניטיבי הזמינות. 
ג. הסקת מסקנות אוטומטיות.
ד. יכולת כתיבה אוטומטית.

ב.
ככל שהילד נעשה עצמאי יותר, היחסים של ההורים עם המתבגרים הופכים ל:
א. חוסר שוויוניים.
ב. שוויוניים יותר. 
ג. קרובים יותר.
ד. מתוחים יותר.
ג.
מאהלר טוען שבחודשים הראשונים התינוק שרוי במצב של ניתוק מהסביבה החיצונית, הביקורת של סטרן לגבי זה היא:
א. התינוק לא מנותק אבל הוא מסכים שאינו אקטיבי.
ב. התינוק חברתי ואקטיבי ומנסה להסתגל. 
ג. התינוק אכן מנותק אבל מבצע ניסיונות הסתגלות.
ד. בעניין זה סטרן מסכים עם מאהלר.

ד.
מחקר המטוטלת מצא ש:
א. רק ילדי הגן מצליחים לבודד גורמים ולהגיע למסקנות הנכונות.
ב. רק מתבגרים מצליחים לבודד גורמים ולהגיע למסקנות הנכונות. 
ג. כל הגילאים מצליחים לבודד גורמים ולהגיע למסקנות הנכונות.
ד. רק ילדי היסודי מצליחים לבודד גורמים ולהגיע למסקנות הנכונות.

א.
תאוריית ההיקשרות:
תאוריה שנוצרה ע״י הפסיכואנליטיקאי ג׳ון בולבי. התאוריה עוסקת בקשר בין התינוק לאמו בשנים הראשונות לחייו וברעיון שהתינוקות בעלי צורך מולד לקרבה וקשר. הצורך של התינוקות בקרבה וקשר חשוב וחיוני להישרדות והתפתחותו התקינה של התינוק.

לפי התיאוריה הפסיכואנליטית של בולבי, איכות ההיקשרות של התינוק מושפעת ומבוססת על איכות הטיפול בו: הביטחון של התינוק בהיענותו של המטפל לצרכיו בזכות התנסויות קודמות המעידות שהמטפל זמין ונמצא שם לכל דבר שיזדקק. כמו הביטחון כך גם הקשיים הרגשיים של הילד מבוססים על איכות ההיקשרות.

מרי איינסוורת’ בחנה את מודל העבודה הפנימי של בולבי וזיהתה דפוסי היקשרות שונים:
היקשרות בטוחה:
המטפל זמין ורגיש-
התינוק נפרד בקלות
נוח עם זרים בנוכחות המטפל
נרגע בקלות ברגעי מצוקה וזקוק למטפל שאצלו הוא מרגיש בטוח.
היקשרות חרדה מתנגדת:
המטפל מידי פעם זמין ומידי פעם לא-
התינוק מתקשה להיפרד.
חושש מזרים.
מתקשה להירגע.
היקשרות חרדה נמנעת:
הילד לא יכול לסמוך על הזמינות הרגשית של המטפל-
התינוק נפרד בקלות.
נוח עם זרים ללא נוכחות המטפל.
הימנעות בעת האיחוד עם המטפל.
המטפל לא מהווה בסיס בטוח. התינוק חווה חרדה.

לפי מודל הפעולה הפנימי של בולבי להיקשרות של התינוקות בתקופת הינקות יש חשיבות רבה בגלל השלכותיה על התפתחותו בעתיד: בולבי טוען שיחסים בטוחים או לא בטוחים יוצרים מסגרת להתפתחות בעתיד וניתן לראות זאת בביטחון העצמי של הילד, בחברותיות ובכושר שלו להתמודד עם אתגרים. איכות ההיקשרות משפיעה על מערכות היחסים של התינוק בעתיד.

ב.
תאוריית ההיקשרות:
נושא זה מעניין אותי במיוחד והחלטתי להתמקד בנושא ההיקשרות הבטוחה והשפעתו מפני שאני מאמינה שיש לכך חשיבות רבה לעתיד הילדים. כאימא לילדה היו לי המון שיחות בנוגע לסוג הטיפול בתינוקת שלי, אנשים סביבי הרשו לעצמם להעביר ביקורת על תקופת ההנקה שלי (7 חודשים) על הכמויות (הרבות לפי טענתם) שאני מחזיקה את התינוקת בידיים שלי וכו׳.

דעתי האישית היא שתינוק בחודשים הראשונים לחייו צריך להרגיש קרוב לאם, אני החזקתי את התינוקת שלי בשלושת החודשים הראשונים לחייה בידיים שלי במשך שעות רבות (על הדרך נהניתי מאוד) אני חושבת שזה הקנה לה ביטחון עצמי גבוה ושלוות נפש, בנוסף אני דוגלת בהנקה שלדעתי זאת הדרך הכי קרובה ומעניקה שניתן בה להאכיל תינוק. לאור ההתנסויות שלי עם התינוקת שלי אני יותר בטוחה היום שאני צודקת כשאני רואה את התוצאות. אני מאמינה בתאוריה של בולבי וחושבת שהזמינות והרגישות של האם בתקופת הינקות חשובים ומסייעים להתפתחות תקינה ובריאה. 

1. 50/50
2. 20/20
3. 30/30
——-
100/100
עבודה יפה מאד
בהצלחה

₪80.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

זו לא בדיוק העבודה שחיפשת?
יש לנו עוד עבודות מסוג ממ"ן בפסיכולוגיה שעשויות לעניין אותך!

עבודות בתחומים דומים

  • סקירת ספרות בנושא שימוש טיפולי בביו-פידבק
  • ממ״ן 14 פסיכולוגיה התפתחותית
  • ממ"ן 14 - פסיכולוגיה התפתחותית
  • ממ"ן 12 פסיכולוגיה התפתחותית בציון 100
  • 10759 אינטליגנציה רגשית – ממן 12 בציון 100

מקצועות

  • אמנות ומוסיקה (413)
  • אנגלית (262)
  • אנתרופולוגיה (285)
  • ביולוגיה (524)
  • גאוגרפיה (156)
  • היסטוריה (1,449)
  • הנדסה ותעשייה (169)
  • חינוך (1,913)
  • חשבונאות (492)
  • יהדות (356)
  • כלכלה (1,007)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,501)
  • מדעים (347)
  • מנהל עסקים (5,818)
  • משפטים (1,999)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (164)
  • סוציולוגיה (1,096)
  • ספרות, שפה ולשון (545)
  • ספרנות ומידענות (35)
  • סקירות ספרות (251)
  • עבודה סוציאלית (308)
  • פילוסופיה (305)
  • פסיכולוגיה (1,998)
  • קולנוע ותאטרון (485)
  • קרימינולוגיה (786)
  • תחומים אחרים (552)
  • תיירות (142)
  • תקשורת (1,934)

סוגי העבודות ב-סמרטר

  • הצעת מחקר
  • מבחן
  • ממ"ן
  • סיכום
  • סיכום למבחן
  • סקירת ספרות
  • עבודה אקדמית
  • עבודת גמר
  • עבודת סמינריון

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא

מוסדות הלימוד

אוניברסיטת אריאל בשומרון אוניברסיטת בן-גוריון אוניברסיטת בר-אילן אוניברסיטת חיפה אוניברסיטת רייכמן אוניברסיטת תל-אביב אורט בראודה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב האוניברסיטה העברית, ירושלים האוניברסיטה הפתוחה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל המככלה האקדמית נתניה המכללה האקדמית אשקלון המכללה האקדמית גבעת וושינגטון המכללה האקדמית הדסה ירושלים המכללה האקדמית עמק יזרעאל המכללה האקדמית תל-חי המכללה למינהל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן מכללת אורנים מכללת אחוה מכללת ספיר שלוחת דרבי בישראל
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.