קורס דיגיטליות בתרבות ובחיי היום יום
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 13 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | דיגיטליות בתרבות ובחיי היומיום |
מילות מפתח | ממן 13 קורס דיגיטליות בתרבות ובחיי היום יום עם בדיקת מרצה |
ציון | 90 |
שנת הגשה | 2022 |
מספר מילים | 1078 |
מספר מקורות | 3 |
תקציר העבודה
חלק א
אנא צייני את מספר השאלה בחלק א
למברט (2016), חוקר את ההון החברתי בפייסבוק ואת האינטימיות, ואומר שאנשים יוצרים קשרים חברתיים מגוונים בפייסבוק בקלות, מכך שהם יכולים לשלוח בקשה לחברות לכל אדם בדרך כלל. לדעתו הון חברתי הוא מציע משאבים וקשרים ואפשרות לפנות לאנשים, לדעת דברים חדשים מהם, וזה בא לידי ביטוי בסיפורו של עופר, שמנסה לקיים הון חברתי בפייסבוק ומקבל לייקים והערצה, הערצה פה היא סוג של משאב שדרכו עופר יכול להיות יותר מפוסם ולקדם את צילומו ואת מעמדו בתפקיד הצילום, כמו שכתוב "הוא משמר יחסים ומקיים שיחות פייסבוק מזדמנות". זה גם רלוונטי למושג נוסף שהוא "הון של אינטימיות" או "אינטימיות פומבית" – שמשלב בין שני מושגים הפוכים ומנוגדים אך מציינים את האדם שיש לו מיומנות ברשתות חברתיות שדרכם הוא יכול להצליח לנהל מידע, לקדם ערכים, לשמר קשרים קרובים, ולדעת איך להתמודד עם קשרים רחוקים, כלומר אדם שיודע איך להתנהג עם הון של אינטימיות.
V
וולש ובייקר (2017), מציעים מושג "המפנה החזותי" – שמתאר את התרבות שהפכה להיות יותר חזותית דרך תמונות וסמלים חזותיים שנמצאים היום יותר בתרבות מאשר טקסטים מילוליים. למשל כמו עופר שנוטה לפרסם תמונות שהוא מצלם, יותר מלפרסם פוסטים מילוליים. אחד הביטויים של המפנה החזותי הוא "סלפי" ששינתה את אופן האינטראקציה החברתית והרשתית, והפכה את האובייקט החזותי ליותר משמעותי וחשוב ממילים. כמו שכתוב "הצילומים שהוא מפרסם מרשימים את חבריו ועוקביו ומזכים אותו בלייקים מרובים". לפי גופמן יש שני סוגים שונים של צילונים: יש את הצילומים הפרטיים, ויש את הצילומים הפומביים: לגבי עופר, הוא מנסה הרבה פעמים לפרסם צילומים שהן פרטיים כמו שכתוב "צילומי הסלפי שפרסם, שבחלקם תיעדו רגעים אישיים מאד".