קורס משחק, משחקים ומשחקיות במדיה מודרניים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 92
שנת הגשה 2022
מספר מילים 1077
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

שאלה 1 (25 נקודות)
סעיף א
משחוק הוא שימוש באלמנטים משחקיים בהקשר לא משחקי. כמו שיווק, מכירות, בריאות וכו. למשחוק יש חמשה מרכיבים בסיסיים:
השימוש: השימוש באלמנטים משחקיים הוא שימוש ברמות או בנקודות, ז״א אנחנו משתמשים באלמנטים משחקיים אבל לא במשחק שלם, השימוש הוא חלקי, למשל: לצבור נקודות בעבודה כדי לשפר את המעמד שלי כשכירה, אני כן השתמשתי באלמנטים משחקיים כמו נקודות שנמצאות במשחקים, אבל אני לא שיחקתי באיזה שהוא משחק שלם.
באלמנטים: יש ארבע רמות לאלמנטים משחקיים:
עיצוב ממשק ודפוסים: עיצובי משחק מוצלחים לפתור בעיות, כמו: רמות במשחק, ותגים.
עיצוב משחקים ודפוסי משחק מכניים: עיצוב חלקים מוכרים במשחק כמו: מוגבלות של זמן, תורים ומשאבים מוגבלים.
עקרונות והיוריסטיקה של עיצוב המשחק: הנחיות להתמודדות על בעיות בעיצוב או ניתוח פתרון עיצובי ספציפי. כמו: משחק מתמיד, מטרות ברורות, סגנונות משחק שונים.
דגמי משחק: מודלים קונספטואליים של רכיבי משחק או חווית משחק. כמו: MDA (אלמנט לשימוש ניתוח משחקים) אתגרים, פנטזיה, סקרנות, אטומי עיצוב משחקים, CEGE.
שיטות לעיצוב משחקים: תרגולי ותהליכי עיצוב משחקים, כמו: בדיקות משחק כדי לשפר איכות המשחק באמצעות ריכוז בפרקטיות של שחקנים במטרה לחשוף מה שחקנים חושבים על אלמנטים ספציפיים במשחק, או עיצוב ערכים מודעים של משחק.