קורס ניתוח דוחות כספיים - הערכת שווי חברות - רמי לוי -

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 90
שנת הגשה 2024
מספר מילים 5600
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תוכן

1. מבוא______________________________________________________________________ 3

2. הסבר שיטת DCF ושלבים העיקריים ______________________________________________ 5

3. הדגמת מודלים לחישוב שיעור צמיחה_______________________________________________ 6

4. תחזית תזרים מזומנים__________________________________________________________ 6

5. חישוב שיעור צמיחה___________________________________________________________ 6

6. חישוב Re___________________________________________________________________ 7

7. חישוב Rd___________________________________________________________________ 7

8. חישוב WACC_______________________________________________________________ 8

9. פירוט הנחה היסוד של שיעור הצמיחה______________________________________________ 8

10. חישוב חוב פיננסי______________________________________________________________ 9

11. חישוב נכסים פיננסי____________________________________________________________ 9

12. חישוב התחייבויות פיננסיות_______________________________________________________ 9

13. סיכום שווי חברה______________________________________________________________ 10

14. ניתוח רגישות_________________________________________________________________ 10

15. חישוב שווי חברה______________________________________________________________ 10

16. שווי ההון העצמי בבורסה ב31.12.23_________________________________________________ 11

17. הבדלים בין שווי בורסאי לחישוב הערכת שווי___________________________________________ 11

18. השפעת מלחמת חרבות ברזל_______________________________________________________ 11

19. מקורות______________________________________________________________________ 13

20. נספחים______________________________________________________________________ 15

מבוא

רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה 2006 בע”מ הינה חברת קמעונאות העוסקת בעיקר בתחום המזון ואשר נחשבת בקרב ציבור הצרכנים בישראל כרשת השיווק המשפיעה על הורדת יוקר המחייה בישראל. הקבוצה פועלת בשני תחומים עסקיים:
תחום קמעונאות המזון – תחום פעילותה העיקרי ו”תחום אחרים” – במסגרתו פועלת הקבוצה (באמצעות החזקות שליטה בחברות בנות) בתחומי התקשורת והסלולר, הפעלת מועדון לקוחות מחזיקי כרטיס אשראי, הפעלת רשת בתי קפה ומרכולים עירוניים והפעלת חנויות פארם.
עבודה זו תעסוק בהערכת שווי של חברת רמי לוי במטרה להבין את השפעתה ותרומתה לחברה הישראלית ולקהילה בה פועלת, ובנוסף להבין את האסטרטגיות העסקיות והמטרות העתידיות של העסק.
בחרתי את חברת רמי לוי לביצוע עבודת גמר מכיוון שתחום קמעונאות המזון הוא תחום שמעניין אותי מאוד. חברת רמי לוי, שיווק השיקמה 2006 בע"מ, הפכה לאחת החברות השולטות בשוק זה מאז הקמתה, בזכות אסטרטגיה ייחודית לכן, רציתי להבין קצת יותר על התחום ועל החברה.
תחום קמעונאות מזון בישראל מצוי במצב דינמי ומאתגר, כאשר ענף זה ייחודי מאוד בזכות מכירת מוצרי הצריכה המתאפיינים באספקה מיידית והינו אחד הענפים התחרותיים ביותר בארץ כאשר קיימות מספר גדול יחסית של רשתות שונות ביחס לאוכלוסייה וכן ריבוי המותגים של כל רשת מגדיל אף את התחושה כי יש מבחר עצום של שמות מותגים לרשתות השיווק.