סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר

שיטות מחקר במדעי החברה - ממן 14 בציון 100

ממ"ן בפסיכולוגיה

₪200.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
סוג העבודה ממ"ן
מקצוע פסיכולוגיה
מילות מפתח האוניברסיטה הפתוחה, מדעי החברה, מטלת מנחה 14, ממ"ן 14 שיטות מחקר במדעי החברה, ממן 14, פסיכולוגיה, שיטות מחקר, שיטות מחקר במדעי החברה, שיטות מחקר מטלת מנחה 14, תואר ראשון
שנת הגשה 2014
מספר מילים 812
מוסד לימוד האוניברסיטה הפתוחה
שם מוסד לימוד האוניברסיטה הפתוחה
פקולטה מדעי החברה

תקציר העבודה

העבודה הנוכחית כוללת מענה על השאלות הבאות:

הקדמה לשאלות 1-4
חוקר רצה לבדוק אם הימצאות במצב הומוריסטי מסייעת לעמידה בלחץ. לצורך זה ערך ניסוי. הוא דרגם מקרית 69 סטודנטים שנה א לפסיכולוגיה וחילק אותם באופן מקרי לשלוש קבוצות בגודל שווה. כולם נתבקשו להחזיק את היד במים קרים מאוד (באותה רמת קור) הנמצאים בתוך דלי לזמן רב ככל שיוכלו. מספר השניות שהחזיק המשתתף את ידו במים היה מדד ליכולת עמידתו בלחץ. (בדלי היה חיישן שבאופן אוטומטי מדד את הזמן). הקבוצה הראשונה צפתה באותו זמן במערכון מצחיק של “שלישית מה קשור” (להן קבוצת הומור), הקבוצה השנייה צפתה בפרק קצר מסדרת טלוויזיה מותחת (להלן קבוצת המתח), וקבוצה שלישית צפתה בהרצאה רצינית בנושא עיוני (להלן הקבוצה הרצינית).

שאלה 1
א. מהו המשתנה הבלתי תלוי התיאורטי? מהו המשתנה הבלתי תלוי התצפיתי ומה הם ערכיו?
ב. מהו המשתנה התלוי התאורטי? מהו המשתנה התלוי התצפיתי ומה הם ערכיו?
ג. תאר את מערך המחקר בצורה סכמטית וכתוב במילים מה מבטאים הסימנים השונים.
ד. ציין מהו ממוצע החזקת היד במים הקרים לכל קבוצה.
ה. הנח לצורך בסעיף זה בלבד כי הטמפרטורה בחדר שבו נערך הניסוי הייתה 32 מעלות לקבוצת ההומור, 24 מעלות לקבוצת המתח ו19 מעלות לקבוצה הרצינית. האם בעובדה זו יש משום איום לתוקף? אם כן, באיזה תוקף מדובר ובאיזה איום? הסבר במונחי שליטה על שונויות.
ו. החוקר החזיק קבוע את עיסוק הנבדקים (כולם סטודנטים)
1. האם זהו משתנה הקשור לאפיונים של הנבדק או משתנה פרוצדורה?
2. האם החזקת משתנה זה קבוע תשפיע על התוקף הפנימי, על תוקף המסקנה הסטטיסטית ועל תוקף המבנה? אם כן, הסבר כיצד, ואם לא, הסבר מדוע לא (התייחס לכל תוקף בנפרד).

שאלה 2:
חוקר ב’ טוען כי מכיוון שהיו בקבוצת ההומור נבדקים שהחזיקו את ידם במים הקפואים רק 8 ו9 שניות, ובקבוצה הרצינית גם נבדקים שהחזיקו את ידם במים הקפואים 12 ו13 שניות, המחקר חסר תוקף פנימי.
א. על איזו שונות מדבר חוקר ב’ (מקרית או שיטתית)? הסבר בקצרה.
ב. איזו שונות באה לביטוי באיומים לתוקף הפנימי (מקרית או שיטתית)? הסבר בקצרה.
ג. האם חוקר ב’ צודק? הסבר.

שאלה 3:
חוקר ב’ טוען עוד כי מה שיצר את ההבדלים בין הקבוצות אינו ההומור אלא ההבדלים במידת העניין שיצר הסרט. העובדה שלנבדקי הקבוצה הרצינית היה משעמם גרמה לכך שהיא פחות עמדה בלחץ מאשר קבוצת ההומור.
א. האם זוהי טענה של ארטיפקט או קונפאונדינג? הסבר.
ב. לאור הממצאים אפשר לומר כי גם אן חוקר ב’ צודק, טענתו אינה מהווה הסבר מלא לממצאי המחקר. הסבר.

שאלה 4:
ביחידה 6 נלמדו שני סוגי תוקף מבנה: תוקף המבנה של הסיבה ותוקף המבנה של התוצאה.
1. מה המשותף לשני המושגים – הסבר.
2. מה השונה בניהם – הסבר.

₪200.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

זו לא בדיוק העבודה שחיפשת?
יש לנו עוד עבודות מסוג ממ"ן בפסיכולוגיה שעשויות לעניין אותך!

עבודות בתחומים דומים

  • פסיכולוגיה התפתחותית - ממן 14 בציון 80
  • אישיות: תיאוריה ומחקר - ממן 15 בציון 100
  • פסיכולוגיה חברתית - ממן 11 בציון 100
  • 14009 שיטות מחקר בחינוך - ממן 14 - ציון 83 - האוניברסיטה…
  • ממן 14 שיטות מחקר ציון 95

מקצועות

  • אמנות (397)
  • אנגלית (264)
  • אנתרופולוגיה (285)
  • ביולוגיה (524)
  • גאוגרפיה (156)
  • היסטוריה (1,417)
  • הנדסה ותעשייה (169)
  • חינוך (1,913)
  • חשבונאות (492)
  • יהדות (356)
  • כלכלה (1,007)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,494)
  • מדעים (346)
  • מנהל עסקים (5,816)
  • משפטים (1,998)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (164)
  • סוציולוגיה (1,098)
  • ספרות, שפה ולשון (545)
  • ספרנות ומידענות (35)
  • סקירות ספרות (251)
  • עבודה סוציאלית (306)
  • פילוסופיה (305)
  • פסיכולוגיה (1,997)
  • קולנוע ותאטרון (485)
  • קרימינולוגיה (783)
  • תחומים אחרים (567)
  • תיירות (142)
  • תקשורת (1,932)

סוגי העבודות ב-סמרטר

  • הצעת מחקר
  • מבחן
  • ממ"ן
  • סיכום
  • סיכום למבחן
  • סקירת ספרות
  • עבודה אקדמית
  • עבודת גמר
  • עבודת סמינריון

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא

מוסדות הלימוד

אוניברסיטת אריאל בשומרון אוניברסיטת בן-גוריון אוניברסיטת בר-אילן אוניברסיטת חיפה אוניברסיטת רייכמן אוניברסיטת תל-אביב אורט בראודה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב האוניברסיטה העברית, ירושלים האוניברסיטה הפתוחה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל המככלה האקדמית נתניה המכללה האקדמית אשקלון המכללה האקדמית הדסה ירושלים המכללה האקדמית עמק יזרעאל המכללה האקדמית תל-חי המכללה למינהל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן מכללת אורנים מכללת אחוה מכללת ספיר שלוחת דרבי בישראל
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.