יזמות עסקית

תקציר העבודה

מודל ABELL להגדרת עסק:
1. מי הוא לקוח המטרה? לקוחות המטרה של חברת ISS הם חברות המעוניינות בשירות ניקיון ואחזקה לאורך כל היום. בין אם החברה היא מפעל או בית חולים, קניון או בנין משרדים, ISS ישראל יספק את שירותי הניקיון שלו בהתאם לצרכים של הלקוחות .
2. מה הלקוח צריך? הלקוח צריך סביבת עבודה בריאה ופורייה, שירותי ניקיון מקיפים שיוודאו שכל פינה במקום העבודה תהיה נקייה והיגיינית.
3. איך עושים זאת? ISS מאמינה שביכולתם להציע פתרון כולל של שירותי ניקיון ללקוח התואם באופן מדויק את צרכי הארגון. לאחר שהם נפגשים עם הלקוח באתר ומבינים את צרכיו, תופר צוות המומחים שלהם תכנית מותאמת המתייחסת לכל הפרמטרים שנבחנו. לדוגמא מתוך האתר "מציעה שירותים בקנה מידה בינלאומי עם ידע וניסיון רחב." החברה מעניקה ללקוחותיה עולם שלם של שירותים על מנת לאפשר לחברה להיענות לכל דרישה בתחום הניקיון.

ניתוח המשאב לפי מודל VRINO:
1. בעלות ערך: חברת ISS ניצלה את ההזדמנות שיש לה מגוון רב של דברים להציע בשוק ויצרה חווית קניה אחרת משיש לחברות אחרות. בין לקוחותיה נמנות חברות כמו אינטל, טבע, רפאל, תעש, אפלייד מטיריאלס, פלקסטרוניקס, התעשייה האווירית, משטרת ישראל, בתי חולים, חברות תעופה ועוד..
2. נדירות: חברת ISS היא אחת מהחברות שלא רק מציעה ניקיון אלא מציע ללקוחותיה דברים נוספים ובכך יש לה ירון תחרותי על שאר החברות שיש להן תחום אחד שבהן הן מתמחות.

7.מודל קנבס:

פלחי הלקוחות :
חברת ISS שירותי ניקיון מתמחה במתן שירותי ניקיון מותאמים, הכוללים בניית תוכנית עבודה ייחודית לפי קהל היעד: בתי חולים, מפעלי מזון, משרדים, בתי אבות ודיור מוגן, מוסדות לימוד, מפעלים בתחום התרופות, מפעלי תעשייה, מרכזים לוגיסטיים ועוד. ביכולת החברה להציע פתרון כולל של שירותי ניקיון