ניתוח דוחות כספיים של חברת קסטרו ציון: 96

תקציר העבודה

העבודה כוללת- סקירת החברה, תחומי הפעילות, מתחרים\חברות דומות, ניתוח SWOT, סקירת ענף החברה, ניתוח פיננסי של החברה- נזילות ויחסים פיננסים, ריווחיות החברה, הערכת שווי, סיכום ומסקנות, ביבליוגרפיה…………….

תקציר החברה: בשנת 1933 מייסד החברה אהרון קסטרו עלה לארץ ישראל עם משפחתו מיוון. האם, אנינה, בוגרת בית הספר לאופנה ביוון, הקימה עם הגעתם לארץ "סלון לשמלות" בדירתם ברחוב הרצל בתל אביב. עם שחרורו מצה"ל החליט אהרון לפתוח עם אמו חנות בפינת הרחובות אלנבי ורמב"ם בתל אביב. לחנות קרא "נינה" על שם אמו, אך בהמשך שינה את שם העסק לקסטרו. קסטרו מודל בע"מ המוכרת בשם המקוצר "קסטרו" היא חברת אופנה ישראלית העוסקת בייצור ביגוד ואביזרי אופנה, ומפעילה רשת שיווק לכך. החברה נוסדה בשנת 1973 כחברה פרטית, והחל משנת 1992 החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב לאחר שביצעה הנפקה. החברה נשלטת על ידי משפחות קסטרו ורוטר ב-45% מהון המניות וזאת בעקבות רכישת קבוצת הודיס בעסקת חילופי מניות. החברה ביחד עם חברות הבת שלה מעסיקות 2,641 עובדים.

חזון החברה………..

ניתוח SWOT …….. חוזקות- חברת קסטרו בע"מ הינה בין רשתות האופנה הקמעונאיות המובילות בישראל. בעלת פריסת חנויות ארצית רחבה בקניונים ומרכזים מסחריים מובילים, אשר מעניקה חווית קניה ללקוחותיה, לחברה מועדון לקוחות חזק, מערך לוגיסטי עצמאי ויעיל, איתנות פיננסית, זיהוי וניצול הזדמנויות בתחום הקמעונאי………………….

הערכת שווי…. הערכת שווי DCF הינה השיטה לביצוע הערכת שווי חברות. השיטה מעריכה את שווי החברה בהתבסס על העובדה כי החברה פועלת בתנאי עסק חי וכי היא רוצה להמשיך את הפעילות שלה…………………………………….

סיכום ומסקנות…….ענף הביגוד וההלבשה עבר טלטלה בשנת 2020 כתוצאה מפריצת נגיף הקורונה…….