ניתוח מדיניות כלכלית רמי לוי

מקצוע ,
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2020
מספר מילים 8600

תקציר העבודה

העבודה כוללת ביבליוגרפיה מלאה כולל ניתוח דוחות כספיים של רמי לוי לעומת דוחות של המתחרה שופרסל , כולל טבלאות של החישובים וגרפים בניתוח הכלכלי כולל פרקים תאורטיים.

רמי לוי התחיל את דרכו בשנת 1976 בתחום השיווק הקמעונאי במחירים סיטונאים לצרכן על ידי פתיחת חנויות באזור ירושלים ושיווק לחנויות ולמוסדות. לאחר מכן באוקטובר 1985 רמי לוי הקים את חברת 'שיווק השקמה' שהייתה בבעלותו ובבעלות רעייתו עדינה לוי. בשנת 2006 איחד רמי לוי כמה חברות בבעלותו וריכז את כל פעילותו בשיווק הקמעונאי בחברה אחת, והקים את 'רמי לוי שיווק השקמה 2006 בע"מ' .
רמי לוי שיווק השקמה 2006 בע"מ היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב ופועלת בתחום קמעונאות המזון בישראל. בעל המניות העיקרי של החברה הוא מר רמי לוי, המחזיק בכ-64% ממניותיה ומכהן כמנכ"ל החברה, יתר המניות מוחזקות על ידי הציבור ומשקיעים פיננסיים.
רמי לוי שיווק השקמה היא רשת הקמעונאות אשר שמה לה כדגל לפעול במתווה ייחודי של רשת דיסקאונט אשר אינה מתפשרת על איכות המוצרים והשירותים מצד אחד ומהצד השני שמה לה למטרה להעניק לצרכן סל מוצרים במחיר הזול ביותר.
נכון ליוני 2019 ,רשת רמי לוי מונה 51 סניפים בפריסה ארצית. לרשת נתח שוק מוערך של כ-7% והיא השחקן השלישי בגודלו בשוק קמעונאיות המזון בישראל, הרשת מעסיקה כ-7500 עובדים.
החברה פועלת בשני תחומים עסקיים: תחום קמעונאות המזון תחום פעילותה העיקרי, ותחום נוסף במסגרתו פועלת החברה באמצעות החזקות שליטה בחברות בנות בתחומי התקשורת והסלולר, הפעלת מועדון לקוחות מחזיקי כרטיס אשראי, הפעלת רשת בתי קפה ומרכולים עירוניים והפעלת חנויות בתחום הפרמה.
ב-2018 ביצעה רמי לוי צעד משמעותי למימוש האסטרטגיה של כניסה למרכזי ערים, באמצעות רכישת רשתות קופיקס וגוד-פארם. רמי לוי רכשה 31 סופרמרקטים וכ-111 בתי קפה של קופיקס ו-151 סניפים של וגוד-פארם בעסקאות שמומנו במזומן ובהחלפת מניות, צעד זה שיפר את כוח הקנייה של החברה מול הספקים .
רשת רמי לוי פונה לכלל הציבור כולל המעמד הגבוה, אך מתמקדת במכירה לשכבות החלשות יותר של החברה מעמד בינוני ומטה, חרדים, ערבים, על ידי מחירים נמוכים מהמקובל בשוק. ניתן לראות זאת במיקום סניפי הרשת. החברה החלה לפעול במגזר החרדי כבר ב- 2007, עם פתיחת הסניף בבית"ר עלית, והרחיבה את פעילותה במגזר עם שני סניפים בגבעת שאול.
מבחינת תרומה לקהילה רשת שיווק השיקמה וחברת האם רמי לוי שיווק השיקמה מנהיגות מסורת ארוכת שנים של תרומות לנזקקים, בסך כולל של כ-7 מיליון ש"ח מדי שנה. בראש השנה וחג הפסח, הרשת וחברת האם מעניקות ליותר מ-5,000 משפחות תווי קניה לרכישות בסניפיה. בנוסף, נוטלת הרשת חלק בפעילויות צדקה רבות, לעמותות חסד וגופים ציבוריים, אשר מסייעים לקהילה בדרכים שונות .

ביבליוגרפיה-
אשרור דירוג 2018 מעלות. אוחזר מתוך
https://www.maalot.co.il/Publications/2892/FRRam20181112120346.pdf
אשרור דירוג 2019 מעלות. אוחזר מתוך
https://www.maalot.co.il/Publications/2892/FRRam20191124142955.pdf
בנק לאומי , (2019). ענף שירותי התקשרות. בתוך לאומי: אגף הכלכלה. אוחזר מתוך
https://www.leumi.co.il/static-files/10/LeumiHebrew/economic_desk/May2019.pdf
בנק לאומי, (2020). סקירת ענף המזון והמשקאות. בתוך לאומי: אגף הכלכלה. אוחזר מתוך
https://www.leumi.co.il/static-files/10/LeumiHebrew/economic_desk/fmcg.pdf
דוח תקופתי לשנת 2018, (2019). רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה בע"מ. אוחזר מתוך
https://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1221001-1222000/P1221457-00.pdf
דוח תקופתי לשנת 2019, (2020). רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה בע"מ. אוחזר מתוך
https://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1287001-1288000/P1287549-00.pdf
דוח תקופתי לשנת 2019, (2020). קופיקס גרופ בע"מ. אוחזר מתוך
https://mayafiles.tase.co.il/rpdf/1282001-1283000/P1282873-00.pdf
מגמות בענף המזון, BDO (2017). אוחזר מתוך
https://www.bdo.co.il/getattachment/Insights/%D7%A1%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%AA%D7%A2%D7%A9%D7%99%D7%94/%D7%9E%D7%92%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A2%D7%A0%D7%A3-%D7%94%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%9F-2017/food-booklet-BDO26-final.pdf.aspx?lang=he-IL
סורוקר, א' (2019). הרפורמה בענף הסלולר. אוחזר מתוך
https://www.colman.ac.il/sites/default/files/refora_20.5.pdf
ספר החוקים 2447. נבו 2014
https://www.nevo.co.il/law_word/law14/law-2447.pdf
רוטנברג, ב' ח'. (2018). הכנסת- ניתוח המגמות במדד מחירי מוצרי המזון בשנים האחרונות ובחינת הגורמים המשפיעים. אוחזר מתוך
https://fs.knesset.gov.il/globaldocs/MMM/ecbd146c-1a4d-e811-80dd-00155d0a0b8d/2_ecbd146c-1a4d-e811-80dd-00155d0a0b8d_11_10821.pdf