10285 שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 15 |
מקצוע | תחומים אחרים |
קורס | שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו |
מילות מפתח | 10285 שיטות מחקר במדעי החברה עקרונות המחקר וסגנונותיו ממ”ן 12, גישה פוזיטיביסטית, הטיות שמקורן במניעי הנחקר, טריאנגולציה, יכולת לסמוך, מדד חבוי, מדד לא-תגובתי, מחקר איכותני, משתנה בלתי תלוי תאורטי, משתנה בלתי תלוי תיאורטי, נחקר טיפוסי, נחקר מתנדב., ניתוח תוכן, שיטות מחקר במדעי החברה ממן 15, שיטות מחקר ממן 15, תוקף, תצפית משתתפת |
ציון | 97 |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 760 |
תקציר העבודה
10285 שיטות מחקר במדעי החברה: עקרונות המחקר וסגנונותיו – ממ”ן 15, ציון 97 – כולל הערות המנחה.
חומר הלימוד למטלה: יחידות 4 ו 7.
נושאים מרכזיים: גישה פוזיטיביסטית, יכולת לסמוך, ניתוח תוכן, תצפית משתתפת, טריאנגולציה, תוקף תיאורי. תוקף פרשני, תוקף תיאורטי, תוקף הכללה, משתנה תלוי תיאורטי, משתנה בלתי-תלוי תיאורטי, הטיות במניעי הנחקר, מדד חבוי, מדד לא-תגובתי, מדדים חבויים, מדדים לא-תגובתיים, נחקר טיפוסי, נחקר מתנדב.
שאלה 1:
הסבר בקצרה את המושגים הבאים (יחידה 4): א. גישה פוזיטיביסטית. ב. היכולת לסמוך. ג. ניתוח תוכן. ד. תצפית משתתפת. ה. טריאנגולציה.
שאלה 2:
א. ציין את ארבעת סוגי התוקף הנדונים ביחידה 4 בהקשר של המחקר האיכותני.
ב. לאלו מהמושגים הנדונים ביחידות 3 ו 6 הם דומים? הסבר.
שאלה 3:
ביחידה 7 מוצגות מספר דרכים להתגבר על הטיות שמקורן במניעי הנחקר.
א. הצג שאלת מחקר תוך הצגת המשתנה הבלתי תלוי התאורטי והמשתנה התלוי תאורטי. הצע מדד חבוי למדוד את המשתנים.
ב. הצג שאלת מחקר תוך הצגת המשתנה הבלתי תלוי התאורטי והמשתנה התלוי תאורטי. הצע מדד לא תגובתי למדוד את המשתנים.
ג. מהי הבעיה האתית הקיימת במדדים חבויים/לא תגובתיים והאם ניתן להתגבר עליה? הסבר בקצרה.
שאלה 4:
א. הצג בקצרה את האפיונים העיקריים של הנחקר הטיפוסי.
ב. מהי הבעיה בשימוש בנחקרים טיפוסיים במונחי תוקף הממצאים? הסבר בקצרה.
ג. מתי, תאורטית, הנחקר הטיפוסי או הנחקר המתנדב יכולים להוות מקור להסבר חלופי? הסבר בקצרה.