10430 התנהגות ארגונית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 15 |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
קורס | התנהגות ארגונית-מיקרו |
מילות מפתח | 10343 התנהגות ארגונית-מקרו, 10430 התנהגות ארגונית, 10430 התנהגות ארגונית-מיקרו, 13004 ניהול והתנהגות ארגונית, המודל התוספתי, הרסי ובלאנשארד, כוח ופוליטיקה בארגונים: דינמיקה של משאבי שליטה, מודל מנהיגות מנותבת למטרה, מנהיג מעצב, מנהיגות בארגונים, מקגרגור, משחקי שטח ארגוניים תחרותיים, פידלר תנאי מצב, פרנץ' ורייבן, קבלת החלטות: הצופן המפעיל התנהגות ארגונית, תיאוריה X |
ציון | 97 |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 1094 |
תקציר העבודה
10430 התנהגות ארגונית – ממ”ן 15, ציון 97 – כולל הערות המנחה.
10434 התנהגות ארגונית-מקרו.
10430 התנהגות ארגונית-מיקרו.
13004 ניהול והתנהגות ארגונית.
חומר לימוד למטלה: כוח ופוליטיקה בארגונים: דינמיקה של משאבי שליטה, קבלת החלטות: הצופן המפעיל התנהגות ארגונית, מנהיגות בארגונים.
שאלות 5-1: תיאור מקרה.
שאלה 1:
הסבירו מהם מקורות הכוח, לפי פרנץ’ ורייבן של: א. אילן; ב. ניצן.
שאלה 2:
הסבירו אילו תכסיסים מן הסוג של משחקי שטח ארגוניים- תחרותיים נקטו נהגי הגרר.
שאלה 3:
עבודת הוועדה שהקים יובל ממחישה את דרך קבלת ההחלטות על-פי המודל התוספתי.
הסבירו כיצד מושגי המודל (זיהוי, אבחון, חיפוש, סינון וכו’) באים לידי ביטוי בעבודת הוועדה.
שאלה 4:
השוו בין תנאי המצב, לפי פידלר, שלפיהם פעלו אילן וניצן (ציינו את השיעור של כל אחד מהם (יחסים גרועים או טובים; הבניה רבה או מועטה; מעמד חזק או חלש))
שאלה 5:
מודל המנהיגות המנותבת למטרה מציג את הגורמים שהמנהיג צריך להביא בחשבון כדי שמנהיגותו תהיה יעילה.
נתחו באמצעות מודל זה את מנהיגותו של אילן.
שאלה 6: טענות נכון/לא נכון.
א. לפי הרסי ובלאנשארד, לא מומלץ שהמנהיג ינקוט בסגנון מתחשב כאשר קבוצת המונהגים נמצאת נמצאת בשלב ההתהוות.
ב. “הדמות האמיתית ש[המונהגים] רוצים לספק ולקבל את הערכתה איננה ההורה… אלא המנהיג”. טענה זו נובעת מהגישה הקוגניטיבית- חברתית.
ג. מנהיג מעצב יכול להיות יעיל אך ורק כאשר יחסיו עם המונהגים טובים וכאשר משימתם מובנית.
ד. לפי מושגיו של מקגרגור, המנהיג המעצב מייצג את תיאוריה X .