10711 - מחוננות וכישרונות מיוחדים ממ״ן 14
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | מחוננות וכישרונות מיוחדים |
מילות מפתח | האצה, חנה דוד, כישרונות מיוחדים, כיתת מחוננים, מחוננות |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2023 |
מספר מילים | 1482 |
תקציר העבודה
שאלה 1:
א. שתי גישות נפוצות לטיפוח מחוננים הן האצת הלימודים באמצעות למידה במקביל שהיא בעצם שיטה שבה התלמיד לומד בשתי מסגרות לימודיות בו זמנית למשל לימודים גם בביה״ס ובאוניברסיטה כהכנה לקראת תואר אקדמאי. המטרה שלה היא מעבר מהיר בין המשימות של מערכת החינוך על ידי האצה בנושא ספציפי או הקפצת כיתה. וכיתת מחוננים הנקראת גם הקבצה, מדובר בקיבוץ תלמידים לכיתות מיוחדות עבור מחוננים בביה״ס רגיל או בביה״ס מיוחד המיועד למחוננים והמטרה שלה היא לימוד משותף המאפשר התקדמות בהתאם לרמת המחוננים.
אדגים את ההבדל ביניהם על פי שלושה קריטריונים :