סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר

14003 – תיאוריות למידה והוראה - האוניברסיטה הפתוחה - ממן 11 - ציון 99

ממ"ן בחינוך

₪90.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
סוג העבודה ממ"ן
מקצוע חינוך
מילות מפתח 14003, ברונר, האוניברסיטה הפתוחה, הוראה, למידה, מודל מנטלי, מנגנונים, פסיכולוגיה עממית, פתרונות ממנים האוניברסיטה הפתוחה, קוגניטיביים, שטראוס, שילוני, תהליכים, תודעת לומד, תיאוריות
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2522
מספר מקורות 8
מוסד לימוד האוניברסיטה הפתוחה
שם מוסד לימוד האוניברסיטה הפתוחה - האופ
פקולטה המחלקה לחינוך ופסיכולוגיה - תואר שני
קורס תאוריות למידה והוראה

תקציר העבודה

14003 – תיאוריות למידה והוראה – האוניברסיטה הפתוחה – ממן 11 – ציון 99

שאלה 1.
תארו לעצמכם שהתבקשתם להעביר השתלמות למורים בנושא “הוראה ולמידה”.
א. כדי להיערך להשתלמות עליכם להכיר תפיסות של אנשים לגבי הוראה.
4 נק’ (1) הציגו את השאלה “איך צריך ללמד בבתי הספר, כך שתלמידים באמת ילמדו?” לשני אנשים בסביבתכם* וכתבו את תשובותיהם. עודדו את הנשאלים לפרט; חשוב לדווח בממ”ן על תשובות בנות לפחות שניים-שלושה משפטים, שיאפשרו ניתוח. ציינו לצד כל תשובה את גילו של המשיב, מגדר (אישה או גבר), מספר שנות השכלה ומקצוע.
* אין חובה להציג את השאלה דווקא למורים. אפשר לשאול גם הורים, תלמידים, או כל אדם אחר. אל תציגו את השאלה לעמיתים שלומדים אתכם בקורס “תיאוריות למידה והוראה” או שלמדו את הקורס בעבר.
10 נק’ (2) נסחו את הפסיכולוגיה העממית שעשויה לעמוד מאחורי תשובתו של כל מרואיין. במידת האפשר הציעו תפיסות שונות לגבי למידה, שעשויות להוות בסיס לאותה תשובה שנתן המרואיין.
6 נק’ (3) התמקדו בתשובתו של אחד המרואיינים. לאיזה מבין ארבעת המודלים לתיאור תודעת הלומד (ברונר) מתאימות תפיסותיו במידה הרבה ביותר? (אפשר להתייחס גם למודל המנטלי של מורים; שטראוס ושילוני). נמקו את תשובתכם והצביעו על ההבדלים (אם קיימים) בין תפיסות המרואיין לבין המודל.
20 נק’ ב. אחת ממטרות ההשתלמות היא להציג בפני המורים ממצאים של מחקרים קוגניטיביים על האופן שבו תלמידים לומדים, ולדון בהשלכות של ממצאים אלה על שיטות ההוראה בבתי הספר.
בחרו שני ממצאי מחקרים מפרק 2 (תהליכים ומנגנונים קוגניטיביים בבסיס הלמידה), שנראים בעיניכם משמעותיים ביותר להוראה בבית הספר. תארו בקצרה את המחקרים והציעו דרכים ליישם באופן מעשי את המסקנות העולות מהם.
10 נק’ ג. אחת המורות בהשתלמות טענה כי “הדרך הטובה ביותר ללמד היא לתת לילדים להתנסות וללמוד מההצלחות ומהכישלונות שלהם”.
הציגו ממצאי מחקר מפרק 2 (מחקר שונה מאלה שהצגתם בסעיף ב’) אשר עשויים להוות תמיכה או התנגדות לטענתה של המורה. (ייתכן שממצאי המחקר מהווים תמיכה או התנגדות חלקית; אם כך, יש לציין זאת ולהסביר).

שאלה 2.
בקישור שלפניכם תוכלו לצפות בסרטון שבו המורה להיסטוריה רותי בן ישי מחטיבת “אלון” ברעננה מציגה לתלמידי כיתה ו’ את הנושא “אלכסנדר הגדול והתרבות ההלניסטית”:
http://toldotofakim.cet.ac.il/ShowItem.aspx?ItemID=9b75ba25-e811-434a-ac71-1315eaffa80c&lang=HEB
10 נק’ א. בחלק ההרצאה “עובדים בספר” (14:27 דקות) התלמידים מתבקשים לענות על שאלות בדף עבודה.
בחרו שתי שאלות או הנחיות למענה על השאלות שמקבלים התלמידים. לאיזה מבין ארבעת המודלים לתיאור תודעת הלומד (ברונר) תואמות השאלות וההנחיות הללו? נמקו את תשובתכם בהתבסס על הפסיכולוגיה והפדגוגיה העממיות של המודל. (במידת הצורך אפשר להתייחס ליותר ממודל אחד).
20 נק’ ב. על סמך פרק 2 (תהליכים ומנגנונים קוגניטיביים בבסיס הלמידה), הסבירו מה עשוי להיות הרציונל לבניית מערך השיעור המוצג בסרטון (דרכי הצגת חומר הלימוד, השאלות המופנות אל התלמידים וההנחיות הניתנות להם). בססו את תשובתכם על ממצאים של שני מחקרים רלבנטיים. הקפידו להציג מחקרים שעסקו בנושאים שונים זה מזה; קשרו בין ממצאיו של כל מחקר והשלכותיהם הפדגוגיות לבין המרכיב המתאים בשיעור.
הערה: אין צורך להתייחס לכל מרכיבי השיעור – אפשר להתמקד בחלקים מסוימים ממנו.
20 נק’ ג. הציעו שתי דרכים נוספות להוראת חומר הלימוד בהיסטוריה המוצג בסרטון (דרכים שאינן נכללות בסרטון הנוכחי). בססו את הצעתכם על ממצאי מחקרים מפרק 2 (שונים מממצאי המחקרים שהצגתם בסעיף הקודם) והסבירו מדוע דרכים אלה עשויות להיות יעילות. (20 נק’)

בהצלחה!

₪90.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

זו לא בדיוק העבודה שחיפשת?
יש לנו עוד עבודות מסוג ממ"ן בחינוך שעשויות לעניין אותך!

עבודות בתחומים דומים

  • קורס פסיכולוגיה חברתית - קובץ שאלות תשובות חזרה למבחן -…
  • ליקויי למידה בחשבון - ממן 13 בציון 76
  • תכנון לימודים הוראה והערכה 2019ג- ממן 13 ציון 100…
  • 10106 תכנון לימודים, הוראה והערכה ממן 13 ציון – 88
  • 14195 – בחינת גמר במינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך - תשובות -…

מקצועות

  • אמנות (397)
  • אנגלית (264)
  • אנתרופולוגיה (284)
  • ביולוגיה (524)
  • גאוגרפיה (156)
  • היסטוריה (1,414)
  • הנדסה ותעשייה (169)
  • חינוך (1,911)
  • חשבונאות (492)
  • יהדות (356)
  • כלכלה (1,007)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,476)
  • מדעים (328)
  • ממ"נים (2)
  • מנהל עסקים (5,818)
  • משפטים (1,998)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (164)
  • סוציולוגיה (1,097)
  • ספרות, שפה ולשון (545)
  • ספרנות ומידענות (35)
  • סקירות ספרות (251)
  • עבודה סוציאלית (306)
  • פילוסופיה (305)
  • פסיכולוגיה (1,997)
  • קולנוע ותאטרון (485)
  • קרימינולוגיה (783)
  • תחומים אחרים (715)
  • תיירות (142)
  • תקשורת (1,932)

סוגי העבודות ב-סמרטר

  • הצעת מחקר
  • מבחן
  • ממ"ן
  • סיכום
  • סיכום למבחן
  • סקירת ספרות
  • עבודה אקדמית
  • עבודת גמר
  • עבודת סמינריון

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא

מוסדות הלימוד

אוניברסיטת אריאל בשומרון אוניברסיטת בן-גוריון אוניברסיטת בר-אילן אוניברסיטת חיפה אוניברסיטת רייכמן אוניברסיטת תל-אביב אורט בראודה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב האוניברסיטה העברית, ירושלים האוניברסיטה הפתוחה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל המככלה האקדמית נתניה המכללה האקדמית אשקלון המכללה האקדמית הדסה ירושלים המכללה האקדמית עמק יזרעאל המכללה האקדמית תל-חי המכללה למינהל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן מכללת אורנים מכללת אחוה מכללת ספיר שלוחת דרבי בישראל
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.