שיתוף ידע ברשתות חברתיות וירטואליות
סוג העבודה | _טרם_נקבע_ |
מקצוע | סוציולוגיה |
מילות מפתח | כלכלת מתנות, ניהול ידע, פייסבוק, קהילות וירטואליות, קהילות מקוונות, רשתות חברתיות, שיתוף ידע |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 5917 |
מספר מקורות | 52 |
תקציר העבודה
[שם המוסד האקדמי] [שם הפקולטה] עבודה סמינריונית בקורס:
[שם הקורס] בנושא:
שיתוף ידע ברשתות חברתיות וירטואליות מגיש: [שם הסטודנט] ת.ז.
המרצה:
[תאריך] תוכן העניינים
מבוא. 3
ידע וניהול ידע. 4
מהו ידע?. 4
ניהול ידע. 5
רשתות חברתיות וירטואליות: קהילות מקוונות.. 8
רשתות חברתיות.. 8
קהילות וירטואליות.. 9
שיתוף ידע ברשתות חברתיות וירטואליות.. 12
שיתוף ידע. 12
שיתוף ידע במרחב הוירטואלי 13
התפתחותן של קהילות ידע. 14
שיתוף ידע בקהילות וירטואליות.. 14
גורמים המשפיעים על שיתוף הידע במרחבים הוירטואליים. 16
סיכום. 18
ביבליוגרפיה. 19
מבוא
ההתפתחות הטכנולוגית בכלל, והתפתחות טכנולוגיות המידע והתקשורת בפרט, יוצרות הזדמנויות חדשות לשיתוף, יצירה ופיתוח של ידע מסוגים שונים. אולם למרות ששיתוף הידע מושפע מהטכנולוגיה, הטכנולוגיה לבדה אינה יכולה להסביר את תופעת שיתוף הידע, משום ששיתוף הידע מתרחש בהקשר חברתי. מטרת עבודה זו היא לסקור את נושא שיתוף הידע ברשתות חברתיות וירטואליות, ולבדוק במה שונה שיתוף הידע ברשתות חברתיות וירטואליות לעומת רשתות חברתיות אחרות, ובמה תורמת הבנת הרשתות החברתיות הוירטואליות להבנת שיתוף הידע בהן. כמו כן מעניינת אותי השאלה מדוע אנשים משתפים ידע באופן וולנטרי למרות שקשה להצביע על תמורה ישירה לשיתוף הידע ברשתות החברתיות הוירטואליות. העבודה תפתח בהגדרת הידע והצגת גישות שונות לידע ולניהולו. לאחר מכן יוצג תחום הקהילות המקוונות במסגרת הנושא הכללי של רשתות חברתיות. בהמשך יסקרו מחקרים שונים הדנים בשיתוף ידע בקהילות וירטואליות, ולבסוף אחזור על עיקרי הדברים על מנת לסכם את העבודה.