פרוייקט גמר: רשת בורגרים – סניף הרצליה: ניתוח, הערכת שווי ומאיצי ערך
עבודת גמר במנהל עסקים
סוג העבודה | עבודת גמר |
מקצוע | מנהל עסקים |
מילות מפתח | SWOT, הערכת שווי, הצעות לשינויים, הצעות לשיפורים, טבלת מיקוד, מטריצת מיקוד, תאור הארגון, תיאור הארגון, תרשים גנט |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 4226 |
מספר מקורות | 6 |
תקציר העבודה
פרוייקט גמר בנושא:
רשת בורגרים – סניף הרצליה מגיש:
המנחה:
תוכן העניינים
תקציר מנהלים.. 3
חלק א’ – תיאור הארגון 5
הרשת.. 5
סניף הרצליה.. 7
חלק ב’ – תהליך זיהוי פוטנציאל ההשבחה.. 9
הקשר של הקבוצה עם הארגון 9
המסמכים שהתקבלו מאיש הקשר. 9
חלק ג’ – ניתוח המצב הקיים.. 10 ניתוח SWOT. 10 ניתוח הבעיות העיקריות של הסניף. 11
חלק ד’ – הערכת השווי כיום.. 14
חלק ה’ – הצעות לשיפורים ולשינויים.. 17
מאיץ ערך 1 – סגירת מקומות ישיבה בחוץ. 17
מאיץ ערך 2 – מדיניות דיפרנציאלית לשעות העומס. 18
מאיץ ערך 3 – ניהול דיפרנציאלי לעונת החורף. 19
מאיץ ערך 4 – הוספת מקומות ישיבה בפנים.. 21
מאיץ ערך 5 – הפחתת עלות התחלופה.. 22
טבלת מיקוד ומטריצת מיקוד. 23
חלק ו’ – תרומת מאיצי הערך לארגון 24
רשימת מקורות.. 26
תקציר מנהלים רשת (Burgerim בורגרים) הוקמה בשנת 2008, כאשר הבידול שלה בה לידי ביטוי במבחר טעמי הבורגרים הייחודיים. הרשת פועלת בתחום תחרותי מאד – שוק המזון המהיר בישראל, ובפרט, שוק ההמבורגרים. המתחרים הישירים של הרשת הן רשתות מתחרות כגון: מקדונלדס, בורגראנץ’, טל בורגר, BBB, בלקבורגר ורשתות נוספות, וכן המבורגריות פרטיות ומקומיות. מתחרי הרשת במעגל השני הן מסעדות מזון מהיר אחרות, ובמיוחד כאלה המספקות שירותי משלוחים. המוצר שעליו מתבסס הסניף הוא המבורגרים, הנמכרים בנפרד או במסגרת ארוחה (תוספות ושתיה). ייחוד המוצר לעומת רשתות מתחרות בא לידי ביטוי במאפיינים הבאים: (1) מנה הבנוייה ממספר המבורגרים קטנים, מאפשר גיוון בטעמים בתוך הארוחה. (2) מגוון רחב של טעמים ורטבים. (3) צ’יפס ייחודי.
סניף הרצליה, ככל אחד מ26 הסניפים ברשת, מופעל באמצעות זכיינות. הסניף ממוקם בטיילת הרצליה, איזור מרכזי והומה, בו ממוקמות מסעדות רבות נוספות.
לסניף חמש בעיות עיקריות:
· מיעוט מקומות ישיבה. בתוך הסניף יש מעט מקומות ישיבה. ישנם מקומות ישיבה רבים בחוץ, אך הם אינם מקורים. בקיץ חם בהם מדי ובחורף קר מדי. הלקוחות נמנעים מהמתנה בתור ועוברים לאכול אצל המתחרים.
· גריל קטן. בשעות לחץ, אין מקום על הגריל לכל ההזמנות, והטבח נאלץ להמתין להכנת מנות לפני התחלת ההכנה של מנות אחרות. כתוצאה מכך, לקוחות מחכים זמן רב, דבר המביא לצורך בפיצוי הלקוחות, שכרוך בעלות, ולפגיעה במוניטין. · עונתיות. הטיילת ריקה בחודשי החורף. בחודשים אלה הסניף מתבסס על משלוחים, אך ההכנסות ממשלוחים אינן מספיקות בעונה זו. · העדר שליטה במחירים. מחירי חומרי הגלם וכן מחירי המכירה נקבעים על ידי הרשת. · תחלופה גבוהה של העובדים. מאיצי הערך מטפלים ברוב הבעיות העיקריות, למעט העדר שליטה במחירים. מאיצי הערך הם: · סגירת מקומות ישיבה בחוץ – ושבירת אילוץ מקומות הישיבה. · מדיניות דיפרנציאלית בשעות העומס – הכנת קציצות גם לפני ההזמנה להקטנת זמן ההמתנה בשעות העמוסות (בשעות רגילות הכנה עם ההזמנה כרגיל). · ניהול דיפרנציאלי לעונת החורף – פרסום המשלוחים וקידום מכירות במשלוחים בעונת החורף בה התנועה בטיילת דלה. הפחתת מספר העובדים בשעות החלשות. · הוספת מקומות ישיבה בפנים. שינוי עיצוב הבר שיהיה נוח יותר לישיבה. · הפחתת עלות התחלופה. הכשרת עובדים חדשים על ידי האחמ”שים במקום על ידי מנהל העבודה.
על פי הערכת השווי בשיטת DCF, ערך הארגון הקיים עומד על כ-1,646,000 ₪. פוטנציאל ההשבחה הוא של כ-282 אלפי ₪, כך שלאחר ההשבחה שווי הארגון צפוי להיות כ-1,929,000 ₪.