סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • פרסם עבודה
  • התחבר

הבדלים מגדריים בקשר בין מסוגלות עצמית לבין השגים במתמטיקה – עבודה סמינריונית אמפירית כולל שאלונים!

שנת הגשה 2016, 5928 מילים
ILS 249.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

עבודה סמינריונית בנושא הבדלים מגדריים בקשר בין מסוגלות עצמית לבין השגים במתמטיקה תוכן העניינים
תקציר. 1
מבוא. 2
סקירת ספרות.. 4
מסוגלות עצמית.. 4
השגים במתמטיקה. 6
מסוגלות עצמית והישגים במתמטיקה. 8
הבדלים מגדריים בקשר שבין מסוגלות עצמית והישגים במתמטיקה. 9
שיטת המחקר. 13
משתני המחקר. 13
מטרת המחקר. 13
שאלות המחקר. 13
השערות המחקר. 13
אוכלוסיית המחקר. 14
כלי המחקר. 14
הליך המחקר. 15
ממצאים. 16
סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר. 16
בדיקת השערות.. 16
דיון 20 נספח א’ – שאלון מסוגלות עצמית.. 26
נספח ב’ – שאלון הישגים. 27
תקציר מחקרים קודמים מראים שמסוגלות עצמית קשורה להישגים לימודיים. תלמידים בעלי אמונת מסוגלות עצמית גבוהה מגיעים לביצועים טובים יותר בהשוואה לעמיתיהם באמצעות התמדה, ויסות המוטיבציה וויסות פעילויות למידה. כמו כן, מחקרים קודמים מראים שישנם הבדלים בין בנים לבנות הן במסוגלות העצמית והן בהישגים במתמטיקה. מטרת המחקר הנוכחי היא לבדוק האם יש קשר בין מסוגלות עצמית לבין הישגים במתמטיקה, וכן לבדוק האם יש הבדלים מגדריים בקשר שבין מסוגלות עצמית לבין ההישגים במתמטיקה, על מנת לבדוק האם באחת הקבוצות ישנה חשיבות רבה יותר למסוגלות העצמית בהשוואה לקבוצה השנייה.
תוצאות המחקר מראות שככל שהמסוגלות העצמית גבוהה יותר, ההישגים במתמטיקה גבוהים יותר, שבנים מדווחים על מסוגלות עצמית גבוהה יותר לעומת בנות, שההישגים של בנים במתמטיקה גבוהים מההישגים של בנות, וכי הקשר בין המסוגלות העצמית לבין ההישגים במתמטיקה חזק יותר בקרב בנות לעומת בנים. המסקנות העולות מן הממצאים הן כי ישנו צורך בכך שמורים יעניקו במיוחד לתלמידות חוויות של הצלחה במתמטיקה, חוויות שיבססו את תחושת המסוגלות שלהן כבר מגיל צעיר. כמו כן הממצאים מחזקים את הטענה שעלתה במחקרים קודמים לפיה יש צורך להעניק חוויות הצלחה לילדות ולהקנות להן ביטחון עצמי מתמטי בכדי לשפר את השיגיהן באופן שלא יהיה מושפע מהסטריאוטיפים המגדריים הנוגעים להצלחה במתמטיקה. ניתוח הממצאים ממחיש עד כמה חשובה העצמה מתמטית ולימודית של תלמידות, ובמיוחד תלמידות צעירות.
מבוא
מסוגלות עצמית מהווה את השיפוט של אדם את יכולתו לבצע בצורה מוצלחת התנהגויות מסוימות שיובילו לתוצאה רצויה. המסוגלות העצמית מובילה את בחירותיו של האינדבדואל מבחינת מאמץ והשקעה מול פעילויות, התמדה בהן והצלחה במשימות בפועל (Bandura, 1977).
מסוגלות עצמית קשורה להצלחה בתחום הקריירה, העבודה וכן לימודים (O’Brien et al., 1997).
בקרב תלמידים, נמצא כי מסוגלות עצמית קשורה להישגים אקדמיים. תלמידים בעלי אמונת מסוגלות עצמית גבוהה מגיעים לביצועים טובים יותר בהשוואה לעמיתיהם באמצעות התמדה, ויסות המוטיבציה וויסות פעילויות למידה (Di Guinta et al., 2013). השגים אקדמיים אלו מוערכים באמצעות בחינות המשמשות להשוואת ביצועי תלמידים והבנת מידת ההפנה של חומר לימוד בקרב תלמידים (Rahmati & Moradpour, 2016).
מקצוע המתמטיקה הוא מקצוע מרכזי בתכני הלימוד בבתי הספר. עם זאת, הוא מקצוע המעורר בתלמידים רבים רגשות וחששות רבים וקשורים אליו גם סטראוטיפים שונים.
אחד מהגורמים הנחקרים שנמצאו קשורים להישגים במתמטיקה הינו מסוגלות עצמית של התלמיד.
הקשר בין מסוגלות עצמית להישגי התלמיד נוצר כאשר מסוגלות עצמית אקדמית מובילה את התלמיד לשאיפות אקדמיות גבוהות באופן ישיר ובאופן בלתי-ישיר  (Pintrich & Schunk, 2002).
חוקרים הדגימו כי אמונות מסוגלות עצמית חוזות את ההצלחה של תלמידים במתמטיקה בשיטות הערכה שונות של הישגי התלמידים ובמקרים שונים.
לבסוף, קיימת ספרות רבה העוסקת בקשר שבין מגדר להישגים במתמטיקה.
לאחר גילאי בית הספר היסודי, תלמידות מגיעות להישגים נמוכים יותר במתמטיקה בהשוואה לתלמידים. חוקרים רבים סבורים כי מקור ההשגים הנמוכים אינו במידת ידע או מאמץ אלא באמונות מסוגלות עצמית נמוכות בתלמידות הנובעות מסטראוטיפים (Williams & Williams, 2010).
עבודה זו תעסוק בשאלות המחקר הבאות:
1.      האם יש קשר בין מסוגלות עצמית במתמטיקה לבין הישגים במתמטיקה?
2.      האם ישנם הבדלים בין תלמידים ותלמידות בקשר שבין מסוגלות עצמית להישגים במתמטיקה?
בכדי לענות על שאלות אלו אערוך מחקר בו אבחן את המסוגלות העצמית ואת ההישגים במתמטיקה בתלמידי כיתות ז’ בבית ספר במרכז הארץ. לאחר מכן, אבחן את ההבדלים בקשר שבין מסוגלות עצמית והישגים במתמטיקה בקרב תלמידות ותלמידים.
תוצאות מחקר זה חשובות בכך שהן מאפשרות לבחון משתני מוטיבציה המשפיעים על הישגי תלמידים בהקשר של מגדר התלמיד. הצורך ליצור חוויות הצלחה בכדי לבנות ביטחון עצמי מתמטי יכול לשפר את השגיהן של תלמידות במתמטיקה באופן שמפצה על השפעתם של סטראוטיפים מגדריים.

ILS 249.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מילות מפתח הבדלים מגדריים, הוראת מתמטיקה, הישגים, הישגים במתמטיקה, הישגים לימודיים, מגדר, מסוגלות עצמית, מסוגלות עצמית במתמטיקה, מסוגלות עצמית לימודית, מתמטיקה
מקצוע/ות חינוך
מספר מילים 5928
מספר מקורות 24
שנת הגשה 2016

מקצועות

  • אמנות
  • אנגלית
  • אנתרופולוגיה
  • ביולוגיה
  • גאוגרפיה
  • היסטוריה
  • הנדסה ותעשייה
  • חינוך
  • חשבונאות
  • יהדות
  • כלכלה
  • מדעי המדינה ויחבל
  • מדעים
  • ממ"נים
  • מנהל עסקים
  • משפטים
  • מתמטיקה ומדעי המחשב
  • סוציולוגיה
  • ספרות
  • ספרנות ומידענות
  • סקירות ספרות
  • עבודה סוציאלית
  • פילוסופיה
  • פסיכולוגיה
  • קולנוע ותאטרון
  • קרימינולוגיה
  • שפה וספרות
  • תחומים אחרים
  • תיירות
  • תקשורת

מאגר עבודות אקדמיות

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מדוע לשלם על עבודות אקדמיות ?
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.