סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות הגדול והאיכותי ברשת
  • פרסם עבודה
  • התחבר

שימוש בלמידה אינטרדיסציפלינרית לשם הגברת רמת החשיבה ורמת העניין במקצועות רבי מלל

₪249.00 – 
לרכישה והורדה מיידית
קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
סוג העבודה _טרם_נקבע_
מקצוע חינוך
מילות מפתח הבנה, הוראה, הוראה אינטרדיסציפלינרית, הוראה בינתחומית, הוראת היסטוריה, לימוד היסטוריה, למידה, למידה אינטרדיסציפלינרית, למידה בינתחומית, למידה דיאלוגית, למידה משמעותית, למידה רב תחומית, מקצועות רבי מלל, עניין בחומר, עניין בלמידה, רמת חשיבה
שנת הגשה 2017
מספר מילים 11404
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

[שם המוסד האקדמי] פרויקט גמר בסמינר:
סמינריון דידקטי מחקרי בנושא:
שימוש בלמידה אינטרדיסציפלינרית לשם הגברת רמת החשיבה ורמת העניין במקצועות רבי מלל מגיש/ה:
ת.ז.
המנחה:
[תאריך] תוכן העניינים
חלק א’ – רקע תיאורטי 3
1 .           מבוא. 3
2 .           למידה, הבנה והוראה.. 4
3 .           הוראה אינטרדיסציפלינרית.. 11
4 .           הלמידה הדיאלוגית והעלאת העניין של הלומד. 16
5.           מתווה ללימוד היסטוריה משמעותי 18
חלק ב’ – יחידת לימוד. 24
מטרת היחידה.. 24
מפת מטרות.. 26
מפת הוראה.. 28
פירוט מערכי השיעור. 32
מבחן מסכם ליחידה.. 37
טבלת תוצאות של הכתה הנבחנת.. 38
מסקנות.. 39
סיכום.. 40 רשימת מקורות.. 42
חלק א’ – רקע תיאורטי
1 .    מבוא
בלימודי ההיסטוריה בבתי הספר הממלכתיים בישראל כיום מבוססים על הנחלת ידע ועל שינון חומר, וכתוצאה מכך נגרמות שתי בעיות עיקריות במקצוע. ראשית, באמצעות הנחלת הידע ושינון החומר המקצוע איננו מגשים את מטרתו לעודד חשיבה ביקורתית ויצירתית ולפתח את יכולת התלמידים להכיל ריבוי פרשנויות לארועים, כישורים הנדרשים לתלמידים הגדלים בחברה רב-תרבותית ופוסט-מודרנית כשלנו. שנית, אילוץ העברת ה”חומר”, והתכוננות לבחינה מביא לכך שהתוכן הנלמד אינו נוגע לחיי התלמידים, ולכן איננו מעניין אותם (נווה וורד,
2 012). בשל העדר המשמעות והעדר העניין בעיני התלמידים, הלימוד הופך למלאכה טכנית של הנחלת מידע, באופן שהופך את הלימוד למייגע וחסר משמעות גם עבור המורים. מטרת עבודה זו היא להשתמש בלמידה האינטרדיסציפלינרית כדי להגביר את רמת העניין של התלמידים מחד, וכדי לאפשר חשיבה ביקורתית וריבוי פרשנויות מאידך. ברמה האישית, בניית תכנית אינטר דיסציפלינרית נראית לי חיונית בכדי לצבור ידע ולהשתמש בו נכון. תכנית כזו למעשה מלמדת כיצד לקשר את הידע הנרכש בשיעורים לעולם האמיתי שאיננו אקדמאי, עולמם של התלמידים. כשהיא נעשית בצורה נכונה ובחירת התכנים בה מתאימה ללומד, ביכולתה של הלמידה האינטרדיסציפלינרית ליצור עבורו חווית למידה משמעותית, מעניינת וכזו שתאפשר לו בעתיד לבצע הקשרי תוכן בין דיסציפלינות באופן עצמאי.
אני רואה ערך רב בבניית תכנית כזו לכיתה של תלמידים בעלי לקויות למידה, כי באמצעות תכנית זו ניתן להעביר את הידע במגוון ערוצי קליטה ועיבוד מידע שונים, וכך תכנית אינטרדיסציפלינרית מאפשרת לפנות למגוון רב של סוגי לומדים.
הלומד החזותי מפיק את עיקר הידע מהסרט, הלומד הוורבלי מהטקסט, הלומד הוורבלי שקל לו יותר עם סיפור מאשר עם טקסט מדעי מפיק את עיקר המידע מהסיפור הנלמד. כך, עקב שילוב הדיסציפלינות, כל אחד מאותם לומדים חווה גם הצלחה וסיפוק וגם נדרש לאתגר את עצמו בלמידה בערוצים שהם פחות חזקים אצלו. ההערכה של הלמידה על ידי פרויקט מסכם שלמעשה מחליף את המבחן הקונבנציונאלי מאפשרת ללומד בעל לקות הלמידה הערכת למידה שמפחיתה לחץ וחרדה, שמאפשרת לו להיות יצירתי ולהתבטא ולעבד את הידע שלו דרך ערוץ בו הוא חזק. כיוון שמדובר בלומד שמנת המשכל שלו היא תקינה, הנחת המוצא היא שהוא לומד ומעבד ידע ברמה הנדרשת ואף גבוהה מכך, אבל פעמים רבות הוא מתקשה בביטוי הידע. בנוסף, הערכה באמצעות פרויקט מסכם מסיטה הדגש מהנחלת הידע הטכנית, ומאפשרת לפתח חשיבה ביקורתית וריבוי פרשנויות (נווה וורד, 2012). שאלת החקר היא האם למידה בשיטה של הוראה אינטרדיסציפלינרית וביצועי הבנה מסכמים מעלים את רמת העניין של הלומד, וכיצד למידה אינטרדיסציפלינרית במקצועות רבי מלל מעלה את רמת החשיבה של התלמיד?

₪249.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

עבודות בתחומים דומים

  • 14003 – תיאוריות למידה והוראה - ממן 12 - ציון 93 -…
  • 14003 – תיאוריות למידה והוראה - האוניברסיטה הפתוחה - ממן 11…
  • ממן 13 - ציון 97 - תכנון לימודים הוראה והערכה
  • ממן 13 תכנון לימודים
  • ממן 12 תכנון לימודים הוראה והערכה כולל שאלות ציון 100!

מקצועות

  • אמנות ומוסיקה (413)
  • אנגלית (263)
  • אנתרופולוגיה (285)
  • ביולוגיה (524)
  • גאוגרפיה (156)
  • היסטוריה (1,420)
  • הנדסה ותעשייה (169)
  • חינוך (1,913)
  • חשבונאות (492)
  • יהדות (356)
  • כלכלה (1,007)
  • מדעי המדינה ויחבל (2,496)
  • מדעים (346)
  • מנהל עסקים (5,816)
  • משפטים (1,998)
  • מתמטיקה ומדעי המחשב (164)
  • סוציולוגיה (1,098)
  • ספרות, שפה ולשון (545)
  • ספרנות ומידענות (35)
  • סקירות ספרות (251)
  • עבודה סוציאלית (306)
  • פילוסופיה (305)
  • פסיכולוגיה (1,996)
  • קולנוע ותאטרון (485)
  • קרימינולוגיה (782)
  • תחומים אחרים (560)
  • תיירות (142)
  • תקשורת (1,932)

סוגי העבודות ב-סמרטר

  • הצעת מחקר
  • מבחן
  • ממ"ן
  • סיכום
  • סיכום למבחן
  • סקירת ספרות
  • עבודה אקדמית
  • עבודת גמר
  • עבודת סמינריון

מאמרים נוספים

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
  • עבודה סמינריונית לדוגמא

מוסדות הלימוד

אוניברסיטת אריאל בשומרון אוניברסיטת בן-גוריון אוניברסיטת בר-אילן אוניברסיטת חיפה אוניברסיטת רייכמן אוניברסיטת תל-אביב אורט בראודה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב האוניברסיטה העברית, ירושלים האוניברסיטה הפתוחה הטכניון - מכון טכנולוגי לישראל המככלה האקדמית נתניה המכללה האקדמית אשקלון המכללה האקדמית גבעת וושינגטון המכללה האקדמית הדסה ירושלים המכללה האקדמית עמק יזרעאל המכללה האקדמית תל-חי המכללה למינהל המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן מכללת אורנים מכללת אחוה מכללת ספיר שלוחת דרבי בישראל
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
  • מפת האתר
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.