סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • פרסם עבודה
  • התחבר

ממ”ן 13 תכנון לימודים, הוראה והערכה ציון 100

שנת הגשה 2018, 2318 מילים
ILS 70.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

שאלה 1
א.     הרציונל העומד בבסיס שיטות ההוראה ממוקדות מורה שיטות ההוראה-למידה הממוקדות מורה מזוהות ומסתמכות על הגישות בהוראה המסורתית שבגישות אלו מבצעים חלוקה בחומרי לימוד ובקבוצות הלומדים לפי דירוג קבוצות גיל הכרונולוגי של אותם הלומדים. ההוראה המסורתית יצרה חלוקה זו כפתרון לבעיות שנוצרו עקב המהפכה התעשייתית והתפתחות ההומניזם. במחצית השנייה של המאה ה-19 התפתחו עקרונות החופש והשיווין והתפתחות התעשייה הובילה ליצירת מדיניות השואפת “לחינוך לכל” בתמיכת המדינה. השאיפה להעניק חינוך לכל חייבה אילצה את בתי הספר להתמודד עם קליטתם של המוני התלמידים ומיונם. הקריטריון הנוח והפשוט ביותר היה מיונם של המוני התלמידים על פי קבוצות הגיל שלהם וזאת מתוך ההנחה כי היכולות, כישורי החשיבה והמיומנויות של הלומדים בני גיל כרונולוגי זהה בעלות פוטנציאל דומה ב.      שתי שיטות המייצגות הוראה-למידה ממוקדות מורה מידת הדומיננטיות של המורה בשיטות הוראה-למידה ממוקדות מורה מתבטאת בדרך שונה משיטה לשיטה, החל בשיטה בה תהליך ההוראה כולו מתבצע על ידי המורה והתלמיד סביל וחסר השפעה לחלוטין ועד שיטות בהן ניתן לתלמיד חלק בתהליך הלימוד.
להלן אסביר ואפרט על שתי שיטות המייצגות הוראה-למידה ממוקדות מורה ואת תפקיד המורה והתלמיד בכל אחת ממן השיטות:
שיטת הביאור שיטת הביאור, הידועה גם כ”שיטה הפרונטאלית”, היא שיטת ההוראה המזוהה ביותר עם ההוראה ממוקדת מורה. שיטת הביאור נקראת כך בשל שימת הדגש על ההסבר והבהרה של חומר הלימודים. שיטה זו ידועה גם בשיטת “שיטת ההעברה” מכיוון שהיא מהווה פתרון קצר ויעיל במקרים בהם המורה צריך להעביר חומר רב ללומדים ביחידות זמן מדודות, ולכן היא הנפוצה והמקובלת ביותר במערכות החינוך בכלל ובבתי הספר העל יסודיים והאוניברסיטאות בפרט. בבסיס שיטה זו ניתן להבחין בין שתי הנחות יסוד עיקריות–…
שיטת ההדגמה             שיטה נוספת בהוראה-למידה ממוקדת מורה היא שיטת ההדגמה. שיטת ההדגמה קרויה  כך מכיוון והדגש הוא על “הבאת דוגמא”, כלומר הדגמה. ההדגמה ממחישה לתלמידים כיצד דברים צריכים להתבצע, ובנוסף מניעה את רצון התלמידים ללמוד. ההמחשה מובילה בסופו של דבר ושבירת השגרה, להעשרת תהליכי ההוראה-למידה ולשיפור התקשורת בתהליכים אלו.
בשיטת ההדגמה בדרך כלל ניתן להבחין בשלשה שלבים–
שאלה 2
א.      השינויים שחלו בתפקיד המורה עם כניסתן של המחשב לבית הספר כניסת של העידן הטכנולוגי תרם רבות להתפתחות מערכות החינוך הפורמאליות וגם הוביל לשינויים רבים לגבי תפיסת תפקידו של המורה. תפיסת מעמדו ותפקידו של המורה השתנתה מול תלמידיו בעידן הטכנולוגי. השינויים שחלו בתפקיד המורה מתבטאים בכך שמאזן הכוחות והגבולות הברורים שהיו בהיררכיית היחסים שבין המורה לתלמידיו טושטשו והובילו לאיבוד סמכותו הבלתי מעורערת של המורה בכל הקשור לתוכן המידע והידע.. בעידן בו הנגישות לידע ומידע זמינה, פתוחה ובלתי מוגבלת לכל, והמורה נתפס כמקור ידע מצומצם יותר, ניתנת לתלמידים האפשרות להשיג את המידע בעצמם ואף לבדוק את אמיתות המידע שהמורה מעביר אליהם–
ב.       השפעת המחשב על חייו המקצועיים של המורה שילוב הטכנולוגיה במערכות החינוך וזמינות המידע והידע לכלל הלומדים והמורים הובילה לשינויים רבים והשפיעה בצורה ניכרת על חייו המקצועיים של המורה. להשפעות אלו קיימים הן יתרונות והן חסרונות. מצד אחד ניתן לראות כי השימוש בטכנולוגיה כמקור ידע נוסף מערערת את סמכותו של המורה כמקור הידע הבלעדי, אך מצב שני יכול המורה להשתמש בטכנולוגיה במטרה להשכיל ממנה, להרחיב את אופקיו ולפתח את תלמידיו ואף מורים אחרים.
לדעתי, השפעת הטכנולוגיה על חייו המקצועיים של המורה עשויה להקל אבל גם להקשות, תלוי בתפיסתו. אם תפיסת המורה היא של “לזכור ולשנן את תכני הלימוד” והמורה ילמד רק בדרך של להעביר את המידע ללומדים בלי לאפשר ..
שאלה 3
מודל “הכיתה ההפוכה”:
מודל הכיתה ההפוכה, בניגוד למודל הלמידה המסורתית אשר בה תהליך הלימוד מתרחש בכיתה והעברת החומר הלימודי ללומדים מתבצעת על ידי המורה, במודל הכיתה ההפוכה תהליך הלמידה עובר אל בתיהם של הלומדים .
למודל הכיתה ההפוכה קיימים יתרונות החסרונות:
היתרונות במודל “הכיתה ההפוכה”
1 .      תמיכה ממוקדת בלומדים מצד המורה: דרך הפיכת מיקום העברת הידע הפורמלי מבית הספר לביתו של הלומד וביצוע …

2 .      ממורה למנחה: המורה הפך להיות מעין מנחה המסביר את החומר הלימודי למי שמתקשה
3 .      חיזוק הקשר בין המורה לתלמיד: על התלמיד ללמוד את החומר בבית ובמהלך השיעור המורה מנחה את התלמיד בהתאם לרמתו, .
4.      למידה שיתופית: התלמידים יכולים להיעזר –..
5.      זמינות: זמינות השיעורים במערכות המקוונות —
החסרונות במודל “הכיתה ההפוכה”

ILS 70.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מילות מפתח 100, 10106, 13, אוניברסיטה הפתוחה, ממ"ן 13, תכנון לימודים
מקצוע/ות חינוך, ממ"נים
מספר מילים 2318
מספר מקורות 1
שנת הגשה 2018

מקצועות

  • אמנות
  • אנגלית
  • אנתרופולוגיה
  • ביולוגיה
  • גאוגרפיה
  • היסטוריה
  • הנדסה ותעשייה
  • חינוך
  • חשבונאות
  • יהדות
  • כלכלה
  • מדעי המדינה ויחבל
  • מדעים
  • ממ"נים
  • מנהל עסקים
  • משפטים
  • מתמטיקה ומדעי המחשב
  • סוציולוגיה
  • ספרות
  • ספרנות ומידענות
  • סקירות ספרות
  • עבודה סוציאלית
  • פילוסופיה
  • פסיכולוגיה
  • קולנוע ותאטרון
  • קרימינולוגיה
  • שפה וספרות
  • תחומים אחרים
  • תיירות
  • תקשורת

מאגר עבודות אקדמיות

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מדוע לשלם על עבודות אקדמיות ?
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.