כל העבודות בקורס 10125 - "פסיכולוגיה בחינוך"
העבודות בקורס: _, מבחן, סיכום, ממ"ן 11, ממ"ן 12, ממ"ן 13, ממ"ן 14, ממ"ן 15,
שיוך: מדעי החברה / חינוך
הקורס נועד להקנות ללומד ידע והבנה בתהליכים הפסיכולוגיים הקשורים לחינוך וללמידה. הקורס מבוסס על ספרם של פרופ' אבנר זיו וד"ר נעמי זיו, פסיכולוגיה בחינוך במאה ה-21; מקראת מאמרים (האוניברסיטה הפתוחה) הכוללת 13 מאמרים הנלווים לפרקי הספר; ומדריך למידה שמטרתו לקשר בין הרכיבים השונים בקורס, ולאפשר גם התנסות עצמית ותרגול.
מטלת מנחה - פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
פסיכולוגיה בחינוך, קורס 10125 – ממ"ן 13 למידה, בית-ספר והמורה. מהי למידה, שתי הגישות המרכזיות לתיאוריות הלמידה – הגישה הביהביוריסטית (התנהגותית) והגישה הקוגניטיבית: ההתנייה הקלאסית של פבלוב, גישת הלמידה בדרך החיקוי של בנדורה, ותיאוריית ההתניה האופרנטית של סקינר. חיזוק חיובי, שלילי וענישה.
מטלת מנחה - פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 12, פסיכולוגיה בחינוך (10125). לכידות, קונפורמיות, נורמות והתיחסות של המונחים האלה לשיימינג של ילד ע"י קבוצת נערים (כתבה). עמדות – בממד ההכרתי, הרגשי והקוגניטיבי, ושתי דרכים לשינוי עמדות בהקשר לשיימינג.
מטלת מנחה - פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
ממ"ן 11 בקורס פסיכולוגיה בחינוך (10125), בנושא "גורמי הנעה". מהו דימוי עצמי אידיאלי, מהי רמת שאיפה לא מציאותית. הנעה פנימית והנעה חיצונית, חרדה.
ממ"ן בפסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 12 בקורס פסיכולוגיה בחינוך. ציון העבודה 100. העבודה הוגשה בסמסטר ב' של 2022. . .
סיכום קורס פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ציון 100
סיכום
פרק 1 – הנעה מאמר מאייר וטרנר – המשגה מחדש של רגש ושל הנעה ללמוד במסגרות כיתתיות – עמוד 3 מאמר מקדונלד – השכיחות וההשפעות של חרדת בחינות אצל ילדי בית ספר – עמוד 51 פרק 2 – גורמים הכרתיים מאמר אייזנק ושונטאלר – שיפור האיי-קיו על ידי הוספת ויטמינים ומינרלים –עמוד 71 פרק 3 […]
שינוי מדיניות במשרד החינוך: מורידים גז משיעורי בית
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 88
ממ"ן
– הסבירו שלושה מארבעה המושגים הבאים: צורך הישג, סקרנות, רמת שאיפה, דימוי עצמי ותארו בקצרה כיצד מתפתח כל אחד מהם. – בהתבסס על שלושת המושגים שבחרתם בסעיף א' ועל דרכי התפתחותם כפי שמתוארים בספר הקורס – תארו באיזו מידה שיעורי הבית תורמים להתפתחות המושגים שהצגתם בסעיף א'. עליכם לדון בכל מושג בנפרד ולבסס את הדיון […]
הסבירו את המושגים הבאים: תחרות, קונפורמיות, פופולריות.
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
הסבירו היבט חיובי והיבט שלילי של כל אחד משלושת המושגים שהצגתם בסעיף א' )סך-הכל 6 היבטים(. ביחס לכל היבט הציגו דוגמה מתחום התהליכים החברתיים בבית-הספר שממחישה את דבריכם. ניתן להשתמש בדוגמה אחת של מצב חברתי מסויים ולהתאים אותה להיבטים השונים…… שאלה 2( 20 נק'( )8 נק'( א. הסבירו מהי עמדה ותארו את עמדתם האפשרית )חיובית […]
חותך, נצמד, מאיים: המספרים מאחורי האלימות בכביש של הנהג הישראלי
קורס 10125 , ממ"ן 13 , ציון 88
ממ"ן
הסבירו מהי 'למידה' בהתבסס על ספר הקורס. בחרו שתיים מהתופעות במדריך הלמידה בעמוד 137 שנחשבות למידה והסבירו מדוע בחרתן בתופעות אלה. )30 נק'( ב. הסבירו בהתבסס על התיאוריות של סקינר ובנדורה, כיצד נוצרת הלמידה המתוארת בכתבה בתחילת שאלה זו. עליכם להתייחס בנפרד לכל אחת מהתיאוריות. ביחס לכל תיאוריה יש להתבסס על שני מושגים לפחות ולפרט […]
ממ״ח פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 01
ממ"ן
מטלת מחשב (ממ״ח) בפסיכולוגיה בחינוך שאלות: שאלה 1- קראו את המחקר המתואר בעמוד 191 בספר הקורס-מסגרת 2.12:תסכול ויצירתיות המחקר המתואר הוא.. שאלה 2- מה מבין הבאים מבטא את ההבדל המרכזי בין מתאם חיובי למתאם שלילי.. שאלה 3- במחקרו של סקילס המתואר בע״מ 102 בספר הקורס, במשתנה הבלתי תלוי הוא.. שאלה 4- על פי פיאז׳ה הטמעה.. […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 98
ממ"ן
שאלה 1 סעיף א 1. צורך הישג: הנעה פנימית – הוא הצורך של הפרט להשיג את רמת ההצטיינות שהציב לעצמו. אדם עם צורך הישג גבוה רמת ההצטיינות שלו היא גבוהה, ואדם עם צורך הישג נמוך, רמת ההצטיינות שלו נמוכה. צורך הישג נקבע בגיל צעיר, וזה מה שמקשה את האפשרות לשנות אותו. צורך הישג נמדד דרך […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
בסעיף זה אסביר בקצרה את מסקנת המחקר אודות "פיגמליון בכיתה", כמו כן אתן שתי דוגמאות לביטוי אחד חיובי ולביטוי אחד שלילי של מסקנת מחקר זה בתהליכי למידה והוראה. במחקר זה ניתן לראות כיצד משפיעות ציפיותיו של המורה על ההערכות שהוא מעניק לתלמידיו, במהלך המחקר הועברו לתלמידים מבחני משכל ולמורים הוסבר כי מבחנים אלו מנבאים את […]
10125 - פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
פסיכולוגיה בחינוך – ממן 11 ציון 95 שאלה 1 (40 נקודות) ענו על שאלות 5-1 העוסקות ברמת שאיפה המופיעות ב'קריאה מודרכת' במדריך הלמידה בעמוד .55 שאלה 2 (30 נקודות) קראו את המאמר "המשגה מחדש של רגש ושל הנעה ללמוד במסגרות כיתתיות" – מאייר וטרנר – במקראת הקורס – 19-3 – וענו על הסעיפים הבאים: (18 […]
מבוא ללימודי תקשורת
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
שאלה 1 בתשובה זו אסביר מה משותף לאסכולת פרנקפורט לאסכולת ברמינגהם ומה שונה ביניהן. נקודות דמיון בין אסכולת פרנקפורט לאסכולת ברמינגהם מקומם של המוענים והמשמעויות המוטמעות בטקסט באסכולת פרנקפורט יש התייחסות רבה לתרבות ההמונים אשר טוענת כי היא כלי הגורם לשעתוק של המציאות החברתית והצגתה כמובנית מאליה ומוצדקת. בדומה לאסכולת ברמינגהם אשר גם היא […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 12 פסיכולוגיה בחינוך כולל הערות של המרצה. הילד פעיל מטבעו: לפי פיאז'ה הילד הוא פעיל מטבעו ובעל נטייה טבעית לחקור וללמוד את סביבתו. המוח האנושי אינו איבר קולט באופן פסיבי, אלא מערכת פעילה, מארגנת ודינמית, לפיו ההנעה הטבעית ללמידה היא פנימית. התנהגותו של הילד בשנת החיים הראשונה בנויה במידה רבה על סכמות (יחידה בסיסית […]
10125 פסיכולוגיה בחינוך ציון - 90
קורס 10125 , ממ"ן 13
ממ"ן
שאלה 1( 60 נק'( קראו את הכתבה שלפניכם )שהתפרסמה ב-YNET ב-18/4/25 מאת מיכל הלפרין( וענו על השאלות שבעקבותיה: ילדים בררנים באוכל: מה עושים עם זה כבר? בלי פטרוזיליה, בלי בצל ואם אפשר אז גם בלי בכלל. מה עושים עם ילד שלא אוכל כמעט שום דבר שאתם מציעים לו? הנה כמה פתרונות שיגרמו לו לשנות את […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 14 , ציון 89
ממ"ן
קראו את הכתבה הבאה וענו על שאלות 1 ו-2 שבעקבותיה: %78 מבני הנוער בישראל מהמרים – גם בהשפעת חשיפתם לפרסומות מאת עפרי אילני ממצאי המחקר מצביעים על קשר בין חשיפה לפרסומות הימורים, כמו לוטו וטוטו, להימורים %78 מבני הנוער בישראל היו מעורבים בהימורים מסוג כלשהו – כך קובע מחקר חדש, הגדול ביותר שנעשה בארץ בעניין […]
(ממח) פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 15 , ציון 99
ממ"ן
שאלה 1 : ההכוון הדינמי של הורים ביחס להתפתחות ילדיהם ולמעבר משלב לשלב הוא משמעותי בעיקר כאשר הילדים רחוקים בגיל משלב ההתפתחות הבא שלהם. לא נכון לבשלות יש חשיבות במעבר לשלב ההתפתחות הבא וקשה לזרז את תהליך הבשלות. סמדסלונד (1961) ניסה לבדוק את זה ומצא שאומנם שה"זירוז" הזה או הלמידה הזו היא מכנית ורק ילדים […]
פסיכולוגיה בחינוך 10125
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
שאלה 1 : א. הסבירו את דברי הכותבת על פי התיאוריה של מסלאו. התייחסו בדבריכם לשתיים מהנחות היסוד של התיאוריה ולשלושה שלבים לפחות אשר מתקשרים למצבה כפי שמתואר בקטע. נמקו דבריכם. לפי התיאוריה של מסלאו ניתן להסביר את דברי הכותבת לפי 3 השלבים הבאים: 1. בטחון כלכלי –לפי דברי הכותבת, אין לה יכולת לקחת מורים […]
פסיכולוגיה בחינוך 2020א- שאלות+תשובות!!!!!
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 א) מה ההבדל בין צורך הישג לרמת שאיפה? הגדרה ומקור המניע: צורך הישג- צורך של הפרט להתמודד עם רמת הצטיינות שהציב לעצמו. זהו תקן אישיותי פנימי להשיג הישגים והצלחות. רמת שאיפה- רף הציפיות שהיחיד מציב לעצמו ביחס לביצוע עתידי בתחום מסוים ומושפע מהתנסויות בהצלחות ובכישלונות שבעקבות ביצועיו הקודמים. מדובר במניע חיצוני משום […]
פסיכולוגיה בחינוך 2020א- שאלות + תשובות + הערות תיקון !!!!
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 84
ממ"ן
שאלה 1 א. באיזו מידה פיאז'ה היה תומך בקורסי ההכנה לכיתה א'? בחרו שלוש הנחות יסוד מתוך התיאוריה ושלושה מושגים מתוך התיאוריה והסבירו לפי כל אחד/אחת מההנחות והמושגים שבחרתם, מה תהיה עמדתו של פיאז'ה. הנחות יסוד מתוך התיאוריה של פיאז'ה: 1. התפתחות משכל מתרחשת בשלבים באופן הדרגתי ובסדר קבוע – כלומר, יש מספר שלבים בהתפתחות […]
פסיכולוגיה בחינוך -!!!
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 99
ממ"ן
שאלה 1 א. פופולריות: המילה "פופולריים" מגיעה מרומי העתיקה במחצית השניה של המאה השניה לספירה שם פעלה קבוצה אחת מבין שתי קבוצות פוליטיות שכל פועלן היה להגן על זכויותיו של המעמד הנמוך מול הגבוה בעם הרומאי, (POPULUS=עם). הפופולריות בימינו היא מידה המגדירה את .. נורמות: (בעיברית – נוהל, נוהג) תקנים, נהלים, אופן התנהגות , ציפיות […]
פסיכולוגיה בחינוך כולל שאלות!
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1 א. הסבירו את המושגים הבאים: פופולריות, קונפורמיות, אנונימיות (מתוך האינטרנט כמסגרת חברתית). פופולריות: היא מידת ההערכה הכללית שלה זוכה הפרט מבני קבוצתו. פרט הופך להיות פופולארי תודות לתכונות שונות המזכות אותו ביחס חיובי מצד החברה כמו- יופי, אינטליגנציה, חוש הומור וכישורים חברתיים שונים. המשוב שמקבל הפרט מבני קבוצתו מעודד אותו לפתח תכונות מסוימות […]
פסיכולוגיה בחינוך כולל שאלות!
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 1 א.הסבירו את המושגים צורך הישג, רמת שאיפה, דימוי עצמי. -צורך הישג: מונח שטבע מקללנד (McClelland, 1961), מציין צורך פנימי אישיותי להתמודד עם רמת הצטיינות שאדם מציב לעצמו. צורך זה מצוי בקרב כל בני האדם במידה שונה. התמודדות עם תקני הצטיינות באה לביטוי בהתנהגות שמטרתה להוביל להצלחה בתחומים שונים. בעלי צורך הישג גבוה מציבים […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 א) לכל אדם מערכות רבות של עמדות כלפי כל דבר בסביבתו. עמדה הינה נטיית היחיד בעד או נגד אובייקט או סמל כלשהו. האובייקט אליו מתייחסת העמדה יכולה להיות: אובייקט ספציפי, כללי, מוחשי, מופשט, קבוצת אנשים ומוסד חברתי. את העמדה מודדים על פי כיוונה, עוצמתה ומידת העקיבות שלה. נהוג לזהות בעמדה שלושה ממדים: הממד […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1 א. הסבירושלושה מארבעה העקרונות הבאים מתוך התיאוריה של פיאז'ה ותנו דוגמה לכל אחד משלושת העקרונות שהסברתם: הילד פעיל מטבעו. שלבי ההתפתחות הם אוניברסליים. חשיבת הילד שונה באופן מהותי מחשיבת המבוגר. עקרון הפער האופטימלי. ב. בחרו אחד מהעקרונות המוצגים בסעיף א' והסבירו מה תהיה עמדתו של ויגוטסקי ביחס לעיקרון זה. […]
פסיכולוגיה בחינוך סמסטר ב' 2020
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
א. הסבירו את המושגים הבאים: רמת שאיפה, צורך הישג, ציפיות )ייחוסים סיבתיים ב. בהסתמך על המושגים שהגדרתם בסעיף א' תארו את המאפיינים של תלמיד בעל הישגים נמוכים )למשל מה תהיה רמת השאיפה של תלמיד בעל הישגים נמוכים ומדוע(. יש להתייחס לכל מושג בנפרד, ולבסס את הדיון בכל מושג על ממצא אמפירי מתוך חומר הלימוד. שאלה […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממן 11 פסיכולוגיה בחינוך ממ"ן 11- פסיכולוגיה בחינוך שאלה 1 – ענו על שאלות 1-5 העוסקות ברמת שאיפה א) – מה ההבדל בין צורך הישג לרמת שאיפה ? הצורך בהישג מגיע ממניע פנימי, הצורך להתמודד עם סטנדרטים של מצוינות שהאדם מציב לעצמו ועובד קשה על מנת להשיגם. ניתן למדוד רמת הישג ע"י בחינה, בהצגת […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 – גורמים הנעתיים, פסיכולוגיה בחינוך, האוניברסיטה הפתוחה. 2020 העבודה בקובץ PDF ללא אפשרות copy-paste
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
ממן 11 פסיכולוגיה בחינוך ציון 100 שאלה 1: א) 1.צורך הישג – (מונח שטבע מקללנד ב-1961) צורך פנימי המוגדר כצורך להתמודד עם מטרות או יעדים שהאדם מציב לעצמו. הצורך קיים בקרב כל בני האדם במידה שונה. צורך הישג מוביל אותנו להצלחה בתחומים שונים איתם אנו מתמודדים בחיים. מדידת צורך הישג ע"י מבחנים אישיותיים לדוגמא מבחן […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 97
ממ"ן
ממן 12 פסיכולוגיה בחינוך ציון 97 שאלה 1 פופולריות– מיומנות חברתית שבה היחיד משפיע על הקבוצה הבאה לידי ביטוי במידת ההערכה שבה הקבוצה מעריכה את הפרט. הפרט נהפך להיות פופולרי ע"י התכונות שעליהן הוא מקבל יחס או פידבק חיובי ע"י קבוצתו. הפופולריות קשורה גם למידה שאדם מייחס תכונות חיוביות עבור עצמו, כלומר באיזו מידה הוא […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
פסיכולוגיה בחינוך ממן 13 ציון 100 שאלה 1 שני המושגים מתיאורית הלמידה החברתית של בנדורה שעל פיהם מתרחשת הלמידה המתוארת בקטע הם: תשומת לב – הלומד מן המודל צריך להיות ער להתנהגותו הספציפית של המודל. מאחר שאנחנו חשופים באופן מתמיד לגירויים רבים ביותר, צריך הלומד להבחין בהתנהגות הרלוונטית של המודל ולהתרכז בה. בקטע המתואר […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממן 13 פסיכולוגיה בחינוך ציון 100 שאלה 1 שני המושגים מתיאורית הלמידה החברתית של בנדורה שעל פיהם מתרחשת הלמידה המתוארת בקטע הם: תשומת לב – הלומד מן המודל צריך להיות ער להתנהגותו הספציפית של המודל. מאחר שאנחנו חשופים באופן מתמיד לגירויים רבים ביותר, צריך הלומד להבחין בהתנהגות הרלוונטית של המודל ולהתרכז בה. בקטע המתואר במחקר […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממן 12 – פסיכולוגיה בחינוך – ציון 100 מטלת מנחה (ממ"ן) 12 קורס פסיכולוגיה בחינוך- 10125 יום ג' סמסטר 2020א' שאלה 1 א. פיאז'ה מסביר את התפתחותו של הילד לפי שלבים מאוד ספציפיים, שאי אפשר לדלג עליהם ולזרז אותם. פיאז'ה לא יסכים עם קורסי ההכנה לכיתה א' מכמה סיבות- על פי הנחות היסוד שלו- 1. […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
ממן 11 – פסיכולוגיה בחינוך – ציון 92 מטלת מנחה (ממ"ן) 11 קורס פסיכולוגיה בחינוך- 10125 יום ג' סמסטר 2020א' שאלה 1 1. ההבדלים צורך הישג רמת שאיפה הגדרה הצורך של האדם להתמודד עם רמת הצטיינות שהוא הציב לעצמו. זהו מדד פנימי להישגים טובים ולהצלחות. מציין את רף הציפיות שמציב לעצמו אדם מסוים. רף זה […]
פסיכולוגיה בחינוך, 2019א
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
מטלת מנחה 11 פסיכולוגיה בחינוך שאלה מספר 1- א. הנעה פנימית- הנעה זו נובעת מרצונות ומתחושותיו של היחיד, תוך התחשבות מזערית בתגובות הסביבה. מדרבנת את האדם לפעילות מספקת לכשמעצמה. סוג הנעה זה מתפתח בשלבים מוקדמים של החיים ונשאר קבוע באופן יחסי בשלבים שונים של החיים. למעשה זו היא סוג של תכונת אישיות אשר קשורה לקשר […]
בקורס פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
9 הנושא: מטלת מנחה מס' 12 עבודה מעולה! תענוג לקרוא, יעל שאלה מס' 1 א. פופולריות: מידת ההערכה לה זוכה הפרט מחברי קבוצתו. יש תכונות שהופכות את הפרט לפופולרי יותר בקבוצה, לדוגמא: יופי, אינטליגנציה, כישורים חברתיים שונים. כאשר הפרט מקבל משוב מחברי הקבוצה לגבי התנהגותו, הוא מפתח תכונות המקבלות משוב חיובי ולדכא תכונות אחרות המקבלות […]
בקורס פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
הנושא: מטלת מנחה מס' 13 מאת: עבודה מעולה! תענוג לקרוא, יעל שאלה מס' 1 א. המושגים הם חלק מתיאוריית ההתניה הקלאסית של פבלוב, בה הלומד מקשר בין שני גירויים סמוכים (בזמן ובמקום) ומגיב אליהם (בתגובות שכבר קיימות אצלו). 1) גירוי בלתי מותנה: גירוי המוביל אוטומטית לתגובה קבועה, באופן טבעי וללא צורך בלמידה. למשל: אוכל הוא […]
בקורס פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 14 , ציון 100
ממ"ן
הנושא: מטלת מנחה מס' 14 שקד, עבודה מעולה! כרגיל… יעל שאלה מס' 1 במאמר מתוארות עמדות התלמידים כלפי הקמפיין של בנט, הקורא לתלמידים לגשת לרמת 5 יחידות. הקמפיין של בנט מציג את רמת הלימוד של 5 יח"ל כגורם להצלחה בעתיד, ואת התלמידים ככאלה שיצליחו יותר מאחרים (בין השאר על ידי שילוב סלבריטאים המאדירים את חשיבות […]
פסיכולוגיה בחינוך עם הערות מנחה
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 94
ממ"ן
קורס: פ. בחינוך ממ"ן 1 1: תשובה 1: עבודה טובה מאוד! יעל דימוי עצמי אידאלי – הינו האופן שבו אדם תופס את האני העצמי שאליו הוא שואף להגיע, והרצון לראות את עצמו במקום בו תכונותיו, מחשבותיו,רגשותיו, כישוריו ויכולותיו האישיים יגיעו לידי מימוש וחלומו להיות כזה יתגשם. דימוי זה נוצר דרך אמונה פנימית , שיקוף והשוואה […]
פסיכולוגיה בחינוך כולל הערות מנחה
קורס 10125 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
קורס: פ. בחינוך ממן 1 3: קריאה מהנהJ אכן היתה. עבודה מעולה! תענוג… שאלה 1: א. 1. הסבר האירוע עפ"י מושגי ההתניה הקלאסית הוא: כאשר התקיימה הצמדת גירוי מותנה – כמרפאה / חלוק לבן וכרגע אינו מעורר כל תגובה בגידי , בהמשך הגירוי הבלתי המותנה- הכאב כתוצאה מהטיפול ומעורר תגובה בלתי מותנת – הבכי של […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 1: א. מסקנות המחקר: התלמידים שסומנו קיבלו מהמורים יחס מיוחד שכלל תשומת לב מרובה, עזרה, עידוד, תמיכה, מה שגרם לאותם התלמידים לעבור תהליך של נבואה המגשימה את עצמה. דוגמא לביטוי שלישי- יוסי הוא ילד בן 14 התכונן למבחן במתמטיקה, פנה לאימו לקבלת עזרה, אימו הטיחה בפניו שהיא, אביו, וכל המשפחה, מעולם לא הצליחו במתמטיקה, […]
פסיכולוגיה בחינוך - סיכום
קורס 10125
סיכום
פסיכולוגיה בחינוך- סיכום – קיימים 5 פרקים: 1. גורמים הנעתיים- גורם מניע, משפיע על למידה, סקרנות משפיעה על למידה, אך גם למידה משפיע על סקרנות. הלמידה יכולה לדכא סקרנות וכו'. 2. גורמים הכרתיים- גורמים קוגניטיביים, תהליכים פנימיים שנמצאים במוח, תפיסה, הבנה, מתאר את האינטליגנציה, איך מודדים את המשכל, יצירתיות, זיכרון. 3. גורמים חברתיים- מתאר את […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 99
ממ"ן
ממ"ן 1 1 3 9/40 שאלה 1: 15/16 א. צורך הישג- צורך הפרט לעמוד במטרות שהוא עצמו קבע לעצמו. צורך הישג גבוה הוא תכונה בסיסית להצלחה, מתפתח בילדות המוקדמת הודות לעידוד לעצמאות. יש שרואים בתכונה זו תכונת אישיות, תקן שקבוע באדם להשגת הישגים והצלחות. נכון. המונח שייך להנעה פנימית בהישגיות. זרימה- מדובר בהנאה גם מעצם […]