השפעות תחבורה על שינויים בפני השטח
מוסד לימוד | אוניברסיטת בר-אילן |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | גאוגרפיה |
מילות מפתח | התפתחות תחבורה, מרחב עירוני |
שנת הגשה | 2008 |
מספר מילים | 7306 |
מספר מקורות | 22 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
ý הקדמה -… עמוד 3
ý סקירה כללית וסקירה היסטורית – עמוד 4-7
ý חשיבות התחבורה לכלכלה –.. עמוד 8-9
ý הבעיות העיקריות של התחבורה בימינו –. עמוד 10-12
ý דינאמיקה של התפתחות עירונית – עמוד 13-16
ý פתרונות אפשריים -.. עמוד 17-19
ý התחבורה בארץ בראשית המאה ה 20 –.. עמוד 20-24
ý דיון וסיכום .. עמוד
2 5-27
ý רשימת מקורות –. עמוד 28-29
נספחים -. עמוד 30-38 השאלה המרכזית עימה מתמודדת העבודה היא: מדוע השקיעו העות'מאניים והבריטים בתשתית מסילות ברזל בעת שלטונם בארץ, בהיקפים כה נרחבים. עבודה זו תצביע על מספר קווי דמיון ושוני בין מערכות התחבורה בימינו בארץ, ובעולם, לבין השפעותיה של פריסת תשתית מסילות ברזל בדרומה של ארץ ישראל בראשית המאה ה 20 בידי העות'מאניים והבריטים אשר כבשו את הארץ מידיהם. וזאת לאור ההבנה שהתרחבות העיר המודרנית וסביבתה, ושיפור תשתיות קשורים זה בזה. מערכת התחבורה אפשרה את התרחבות העיר המודרנית ויצירת מערך מטרופוליני בו שטח ההשפעה של העיר המרכזית הולך וגדל. עם זאת, התרחבות שטח ההשפעה העירוני מלווה לעיתים קרובות בהחלשות יחסית של מרכז העיר ובריחת שימושי קרקע שונים לאזורים אחרים במטרופולין. תחילה אסקור את התפתחות התחבורה בעידן המודרני ואת השפעותיה בעיקר במרחב העירוני, ובשלב השני אנסה למצוא הקבלות למערכת התחבורה אשר פיתחו העות'מאניים והבריטים אחריהם בדרום הארץ.
ציון עבודה סמינריונית 93