אסטרטגיה עסקית - מקדונלד'ס
מוסד לימוד | הקריה האקדמית אונו |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | PEST, SWOT, אסטרטגיה עסקית, בטן רכה, מודל לימון, מנופים, מקדונלדס, תחרות |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 1827 |
מספר מקורות | 11 |
תקציר העבודה
תקציר מקדונלד'ס, הפועלת בענף המזון המהיר, נוסדה בארצות-הברית בשנות ה-40 של המאה ה-20 על-ידי האחים מקדונלד, והיא זאת שפיתחה מערך שירות חדש ומהיר, שהעמיד את היסודות לתרבות "המזון המהיר" (לאב, 1987), וכיום הינה רשת מסעדות המזון המהיר הגדולה ביותר בעולם (הרשטין,
2 000). עיסוקה המרכזי: מכירת מזון מהיר. מוצר בסיסי: המבורגר בלחמנייה. מודל פורטר הכוחות המניעים את התחרות הענפית לפי מודל פורטר כוללים את עוצמת התחרות בענף, איום מצד חודרים חדשים, כוח מיקוח של לקוחות, כוח מיקוח של ספקים ואיום של מוצרים תחליפים (קוטלר והורניק,
2 000). בחינת עוצמת התחרות בענף ומוצרים תחליפים מעלה כי ענף המזון המהיר הינו ענף תחרותי.
לפי ניתוח הסביבה של חברת מקדונלד'ס לפי מודל PEST (ניתוח מלא מופיע בנספח א'), מומלץ כי החברה תתחשב בארבעה נושאים מרכזיים: נפילת שוק הסאב-פריים בארצות-הברית, מגמת הגלובליזציה, קצב החיים וטרנד הבריאות.
תוכן עניינים
1 . מקדונלד'ס: עיסוקים מרכזיים וענף. 3
2 . כוחות בסביבת הענף ותחרות. 3
3 . עוצמת התחרות. 3
4 . נושאי מאקרו בסביבה העסקית. 4
5. ניתוח SWOT. 4
6 . בטן רכה ומנופים.. 5
7. מודל הלימון 5
8 . ביבליוגרפיה. 6
9. נספחים.. 7