MA הפרטה בחינוך. תיאור מכון ברנקו וייס כתחילת תהליך של הפרטה בחינוך
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | הפרטה, הפרטה בחינוך, מכון ברנקו וייס |
שנת הגשה | 2003 |
מספר מילים | 5440 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
מטרת עבודה זו היא לתאר את פעילות מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה כדוגמה לתחילתה של הפרטה במערכת החינוך בישראל לקראת שנות האלפיים.
מבנה העבודה – בפרק המבוא הפותח את העבודה מובאת סקירה קצרה על המושג הפרטה, על התהליך ליצירתו במשך השנים וכן מובאות דוגמאות לתהליך זה מן העולם. הפרק השני מתמקד בתהליך ההפרטה בחינוך בישראל.
בפרק זה מובאות מספר דוגמאות לתהליך ההפרטה במערכת החינוך וכן מוצגים היבטים שליליים וחיוביים של התופעה המשקפים את חילוקי הדעות הרבים הקיימים בנושא. הפרק השלישי, על חלקיו השונים, חושף את פעילות מכון ברנקו וייס, את מטרותיו ואת הרקע להקמתו. בפרק הרביעי הבאתי את מסקנותי בדבר הקשר שבין מכון ברנקו וייס ובין תהליך ההפרטה.
העבודה נחתמת בפרק הסיכום ולאחריו מופיעה רשימת המקורות השונים שבהם נעזרתי לכתיבת העבודה.