ביצועים עיסקים ופיננסים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 2113
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

תוכן העניינים
מבוא
—        1
הגדרת פחת ובלאי -..        2
שיטות לחישוב פחת –        3
פחת בשיטת הקו הישר פחת בשיטת היתרה הפוחתת פחת בשיטת סכום הספרות השפעת הפחת על דו"ח רווח והפסד ועל המאזן –.        4
מאזן מאוחד לתאריך 30.6.2002
. 5
ניתוח כדאיות קניית מניות בחברת אקטיביטי PLC –         6
הון חוזר יחס שוטף יחס מהיר הון עצמי למאזן תשואה – ROE          7
התחייבויות שוטפות למאזן התחייבויות זמן ארוך למאזן שיעור הצמיחה במכירות שיעור רווח תפעולי שיעור רווח נקי         8
ניתוח המבוסס על רקע פעילויות החברה ועל הדו"חות סיכום ומסקנות —        9
ביבליוגרפיה         10 מבוא
בתחילת העבודה הוגדרו המושגים פחת ובלאי והוסברו שלוש שיטות בסיסיות לחישוב פחת: שיטת הקו הישר, שיטת היתרה הפוחתת ושיטת סכום הספרות. כמו-כן, הוסברה השפעת הפחת על המאזן ודו"ח רווח והפסד.
בחלקה השני של העבודה בוצע ניתוח פיננסי למצבה העסקי של חברת אקטיביטי PLC – שעיסוקה העסקי העיקרי הוא הבעלות על מועדון כדורגל – בהסתמך על דו"ח רווח והפסד, רקע כללי ודו"ח הדירקטוריון. הדירקטורים בחברה רוצים לגייס 4 מיליון ליש"ט באמצעות הנפקת מניות חדשות לצורך פעילויות החברה, ומטרת הניתוח הפיננסי הייתה לגבש דיעה האם להמליץ לדודי לקנות מניות חדשות בחברה או לדחות את ההצעה. חברת אקטיביטי עברה שינויים בעקבות שינוי בתנאי העסקת שחקני כדורגל בליגה הראשונה. בנוסף, נרכש שטח הכולל מתקני ספורט ומתוכן בעתיד פיתוח מגרשי כדורגל חדשים ואולם ספורט.
כמו-כן, מעוניינת אקטיביטי להרחיב את פעילותה המסחרית והיא שואפת לבנות ולהפעיל בית מלון יחד עם מרכז בריאות וכושר. על סמך ניתוח הנתונים הפיננסיים, הוחלט להמליץ לדוד לא לקנות את המניות המוצעות למכירה; מצבה הפיננסי הנוכחי של החברה לא נראה איתן במיוחד, ובנוסף על כך, תוכניות ההנהלה לעתיד עלולות להחמיר את המצב עוד יותר. אמנם קיימת מגמת שיפור מסוימת בביצועים העסקיים, אך יחד עם זאת, לא נראה שיציבותה הפיננסית מובטחת בטווח הנראה לעין.