עוולות מסחריות (גניבת עין)
מוסד לימוד | אוניברסיטת רייכמן |
מקצוע | משפטים |
מילות מפתח | גניבת עין, נזיקין, עוולות מסחריות |
שנת הגשה | 2004 |
מספר מילים | 1213 |
מספר מקורות | 12 |
תקציר העבודה
עבודה 3 בנזיקין- עוולות מסחריות (גניבת עין) [ס' 1 לחוק העוולות המסחריות החליף את ס' 59 לפקנ"ז, עליו דובר בכל הפס"ד, אך, בעוד שבס' 59 לפקנ"ז מדובר על טובין הרי שבס' 1 לחוק העוולות המסחריות מדובר על נכס או שירות, כלומר יש פה הרחבה של העניין הנ"ל, אך, צומצמה רק ל"עוסק", בניגוד למי "שגרם או מנסה לגרום" שהיה בעבר].
ביסוד עוולת "גניבת עין" נמצאת הפגיעה בזכות הקניינית של התובע להינות מפירות המוניטין שרכש לגבי המוצר.
על התובע להוכיח עפ"י סעיף 59
לפקודת הנזיקין 2 תנאים מצטברים: האחד, כי החברות המערערות רכשו לעצמן מוניטין בקרב קהל הצרכנים ("משמעות משנית"), אשר התרגל לראות במוצר את מוצרו דווקא ולא של אדם אחר.כלומר, התובע צריך להוכיח כי השם, הסימן או התיאור רכשו להם הוקרה והערכה בקהל, ושהקהל התרגל לראות בסימן ובתיאור או השם את ציון עסקו או סחורותיו של התובע. מהות המוניטין עפ"י פס"ד ליבוביץ,היא -.