- קורס 13003 - תוכנית שיווקית - - " משווק על ידי חברת שופרסל Let's plate"
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 15 |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
קורס | שיווק |
מילות מפתח | אוניברסיטת הפתוחה - קורס 13003 - תוכנית שיווקית - ממן 15 - " משווק על ידי חברת שופרסל Let's plate" |
ציון | 95 |
שנת הגשה | 2021 |
מספר מילים | 6839 |
מספר מקורות | 6 |
תקציר העבודה
1. תמצית מנהלים
תוכנית שיווקית זו תעסוק במוצר חדש בשם Let's plate שמשווק על ידי חברת שופרסל. חברת שופרסל הינה רשת קמעונאית מובילה בענף המזון והמשקאות.
מטרת תוכנית שיווקית זו להחדיר את המוצר החדש לשוק הישראלי באמצעות חברת שופרסל. בתוכנית השיווקית נבצע סקירה של הסביבה הפנימית והחיצונית של חברת שופרסל , נבצע סקירת מתחרים, לקוחות וניתוח SWOT. בחלק השני נגדיר את יעדי התוכנית השיווקית ובחלק השלישי נבצע אסטרטגיה שיווקית לקהל המטרה שהוגדר. בנוסף, נבצע תוכנית פעולה, אמצעי בקרה וסיכונים.
להלן מסקנות מרכזיות שעולים מהתוכנית השיווקית:
• התפיסה השיווקית של שופרסל הינה תפיסה שבה היא מעמידה את הלקוח במרכז ועושה פעולות על מנת להשביע את רצונו של הלקוח. תפיסה זו מבטאת את התפיסה השיווקית שבה הלקוח הוא במרכז. על מנת להשביע את רצונו, שופרסל נמצאת בשיפור מתמיד בחווית הלקוח, קיצור זמני אספקה, דגש על שירות לקוחות ועוד.
• ענף קמעונאות המזון מדורג עם רמת אטרקטיביות נמוכה עד בינונית מאחר ושוק קמעונאות המזון דינמי ובעל שינויים רבים. בנוסף, קיימים חסמי כניסה להקמת רשת עם מספר סניפים ובנוסף, שוק המזון מוגבל בהיקפו.
• אסטרטגית הצמיחה של החברה באמצעות לקיחת מוצרים חדשים והחדרתם לשוק קיים. באמצעות כך, החברה לוקחת את היכרותה עם שוק הקמעונאות בישראל ומחדירה לתוכם מוצרים חדשים לשיפור חווית לקוח.
• אסטרטגית הבידול והמיצוב של החברה תתמקד בהבלטת הטעם, הערך הבריאותי של המוצר החדש והטבעיות שלו ביחס לרמה הירודה של ההזנה לילדים בבתי ספר שהינם עשויים מחומרים מעובדים ואינם טעימים.
• אסטרטגית המותג שהחברה תנקוט היא באמצעות עיבוי קו המוצרים של החברה שבמסגרתה היא מוסיפה מוצרים חדשים בעלי תכונות שאינם קיימים כיום בקו.
• אסטרטגית ההמחרה של החברה תתמקד בתמחור קו מוצרים של החברה שבמסגרתה החברה תתמחר את קו המוצרים של החברה בהתאם למדיניות המחירים של החברה יחד עם התאמות בהתאם לתוכנות המוצר.